Σε επιστολή που διαβίβασε στον υπουργό ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρεται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Θα ήθελα να ζητήσω την παρέμβασή σας, προκειμένου να μην παραγκωνιστεί περαιτέρω το μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα ΕΠΑΛ. Ειδικά, ενώ το μάθημα διδασκόταν δυο ώρες την εβδομάδα στην Α’ Λυκείου και μια στη Β’ Λυκείου (και αυτές ήταν παιδαγωγικά ανεπαρκείς, αλλά υπήρχε ανοχή, καθώς επρόκειτο για επαγγελματική εκπαίδευση) και ενώ ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου ήταν να διδάσκεται το μάθημα έστω μια ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου), τώρα, στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που τίθεται υπό διαβούλευση, προτείνεται να διδάσκεται το μάθημα μόνο μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α’ Λυκείου.
Όπως γίνεται αντιληπτό δεν είναι δυνατόν, οι μαθητές με μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α’ Λυκείου να διδαχτούν Αρχαία, Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία και με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν στοιχειώδη- έστω- γνώση της ιστορικής συνέχειας και ιστορική παιδεία. Με την πρόταση αυτή φανερώνεται πως το μάθημα της Ιστορίας αναφέρεται στο σχέδιο στην Α’ Λυκείου απλά, για να φαίνεται πως διδάσκεται, ενδεχόμενο που για όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση, το καθιστά πρακτικά αδύνατο.
Παράλληλα, το υπουργείο κατήργησε τα μαθήματα υποστήριξης των Νέων Ελληνικών (δυο ώρες στην Α΄ και μία στη Β’ Λυκείου, που αφορούσε κυρίως τους μαθητές με γλωσσικές αδυναμίες, την πλειοψηφία δηλαδή των μαθητών). Ζητώ την παρέμβασή σας για την προστασία την Ιστορικής Μνήμης και της Ελληνικής Γλώσσας μέσω της διδασκαλίας των συγκεκριμένων μαθημάτων. Το γεγονός ότι πρόκειται για επαγγελματική εκπαίδευση δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραγκωνιστεί περαιτέρω η ιστορική παιδεία και η γλωσσική επάρκεια».