Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει πλέον και στα δύο άκρα του(την Κρήτη και την Αττική), το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα,το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
Τον Ιούνιο υπεγράφησαν οι συμβάσεις ύψους 1 δισ. ευρώ ανάμεσα στη θυγατρική του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection» και τους αναδόχους του έργου, παρουσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και ήδη έχουν ξεκινήσει μελετητικές και κατασκευαστικές εργασίες.
Το καλώδιο υψηλής τάσης θα προσαιγιαλωθεί στο Ηράκλειο από την πλευρά της Κρήτης και στα Μέγαρα από την πλευρά της Αττικής. Στην Κρήτη, θα κατασκευαστεί Σταθμός Μετατροπής έξω από το χωριό της Δαμάστας, ο οποίος θα μετατρέπει το συνεχές ρεύμα σε εναλλασσόμενο. Στα Μέγαρα δεν θα κατασκευαστεί αντίστοιχος Σταθμός Μετατροπής, καθώς η γραμμή θα καταλήγει μέσω υπόγειας όδευσης στο ΚΥΤ Κουμουνδούρου που θα εγκατασταθεί ο αντίστοιχος Σταθμός Μετατροπής.
Στο πλαίσιο της πολιτικής του για ελαχιστοποίηση της όχλησης στα μέρη όπου κατασκευάζει τα έργα του, ο ΑΔΜΗΕ, όπως αναφέρουν στελέχη του, ήρθε σε επαφή με τις τοπικές κοινωνίες, και στα δύο άκρα του καλωδίου, προκειμένου να βελτιστοποιήσει την όδευση σύμφωνα με τα αιτήματα των τοπικών φορέων στη βάση του εφικτού. Τα αιτήματα αυτά ελήφθησαν υπόψη στο σχεδιασμό του έργου και κατ’ επέκταση στην κατάρτιση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εγκρίθηκε τον περασμένο Απρίλιο από το ΥΠΕΝ.
Ειδικά στα Μέγαρα, ο ΑΔΜΗΕ έχει εξ αρχής ενσωματώσει βελτιωτικές αλλαγές σε σχέση με παλαιότερους σχεδιασμούς διασυνδετικών γραμμών και θα υπογειοποιήσει πλήρως τις γραμμές μεταφοράς ώστε να μην υπάρχει οπτική επιβάρυνση, αναλαμβάνοντας σημαντικά υψηλότερο κόστος κατασκευή. Η βελτίωση αυτή συμφωνήθηκε να γίνει και για την περιοχή της Κορακιάς στην Κρήτη.
Όπως υποστηρίζουν πηγές του ΑΔΜΗΕ,δεδομένου ότι μεγάλο μέρος των διασυνδέσεων υλοποιούνται πλέον σε νησιά (Κυκλάδες, Κρήτη, Σκιάθος), λαμβάνονται πάντοτε υπόψη οι περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες, τα χωροταξικά χαρακτηριστικά και τα αναπτυξιακά σχέδια των περιοχών από όπου διέρχονται οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Είναι αυτονόητο και δεδομένο ότι οι θαλάσσιες περιοχές όπου εγκαθίστανται τα υποβρύχια καλώδια είναι απολύτως ασφαλείς για κολύμβηση, αφού τα καλώδια θάβονται κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 χλμ από την ακτογραμμή, σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές που εφαρμόζει ο ΑΔΜΗΕ.
Σε ότι αφορά τα οφέλη της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής,πηγές από τον ΑΔΜΗΕ αναφέρουν ότι δύο ηλεκτρικές διασυνδέσεις της Κρήτης, η «μικρή» μέσω Πελοποννήσου και η «μεγάλη» μέσω Αττικής, αποτελούν μείζονος σημασίας εθνικά έργα, καθώς διασφαλίζουν την ηλεκτροδότηση του νησιού με τον πλέον οικονομικό και περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο. Μετά από πολλές δεκαετίες ενεργειακής ανασφάλειας,επισημαίνουν, η Κρήτη θα λύσει οριστικά το ενεργειακό της πρόβλημα όταν ηλεκτριστεί και η «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική.
Το διπλό αυτό έργο έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη για όλους τους καταναλωτές της χώρας, με ετήσιο ύψος 400 εκατ. ευρώ, μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που επιβαρύνουν όλους τους λογαριασμούς ρεύματος. Έχει, όμως, και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, αφού οι ρύποι CO2 που παράγονται για την ηλεκτροδότηση του νησιού θα μειωθούν κατά 60% το 2023 όπου θα τεθεί σε λειτουργία το «μεγάλο καλώδιο», δίνοντας μια πράσινη και καθαρή λύση στην ηλεκτρική τροφοδότηση του νησιού.
Επικαλούμενος ο ΑΔΜΗΕ έρευνα κοινής γνώμης που διενήργησε για λογαριασμό του η εταιρεία Prorata στην Κρήτη,αναφέρει ότι τα σημαντικά οφέλη της διαηλεκτρικής διασύνδεσης φαίνεται πως τα αντιλαμβάνονται οι κάτοικοι του νησιού. Συγκεκριμένα, οι ερωτηθέντες (κάτοικοι της Κρήτης) απάντησαν ότι η Κρήτη «κυρίαρχα θα επωφεληθεί» από τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής σε ποσοστό 74% (online έρευνα) / 88% (τηλεφωνική έρευνα). Αντίστοιχα, σε ποσοστό 73% / 81% εκτιμούν ότι το έργο θα έχει θετικές επιπτώσεις σε οικονομικό επίπεδο και σε ποσοστό 66% / 64% ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.