Τρία μέτωπα εργασιών είναι σε εξέλιξη στην περιοχή του Μασταμπά, όπου εκτελείται ήδη το έργο ανάπλασης στην οδό Κουρμούλη, ενώ ξεκινούν τις ημέρες αυτές και τα έργα στην οδό Κριάρη, τα οποία έχει αναλάβει ο ίδιος εργολάβος.
Ειδικότερα, τώρα είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του πλατώματος στη βόρεια πλευρά της Κουρμούλη και συγκεκριμένα έξω από το κτίριο του ΙΓΜΕ, καθώς και η δημιουργία μικρής πλατείας αναψυχής με πράσινο και παγκάκια έξω από το ΙΚΑ. Η ΔΕΗ έχει πιάσει ήδη δουλειά, προχωρώντας στην υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ, ενώ προετοιμάζεται για να σκαφτεί και η πλευρά της Κριάρη στο ύψος με την Χατζημιχάλη Γιάνναρη.
Το έργο αυτό το οποίο θα ξεκινήσει το επόμενο δεκαήμερο από το συγκεκριμένο σημείο θα εξελιχτεί μέχρι και την οδό Ιδαίου Άντρου στην συμβολή της με την Κριάρη και Κουρμούλη και στη συνέχεια θα ακολουθήσει το βόρειο τμήμα της μέχρι και την οδό Κουρητών. Τα έργα αυτά επί της Κριάρη θα έχουν ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Δήμου, μέχρι και τις αρχές του έτους για να ακολουθήσει στη συνέχεια το τμήμα της Κριάρη στην συμβολή της με την οδό Τρανταλλίδου, που είναι και το πιο δύσκολο σημείο σε ό,τι αφορά την κυκλοφοριακή φόρτιση που είναι στο ύψος του νοσοκομείου μέχρι και τη διασταύρωση του δρόμου με τη λεωφόρο Σταμαθιουδάκη.
Το έργο έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και θα πρέπει να έχει περατωθεί το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2015, ωστόσο εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα ως προς τον χρόνο περάτωσής του μιας και είναι ένα έργο βατό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες τουλάχιστον κατασκευαστικά. Σε σχετικές δηλώσεις του ο επιβλέπων μηχανικός του Δήμου κ. Πενθερουδάκης, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για την πρόοδο των έργων ανέφερε: «οι εργασίες στην οδό Κουρμούλη θα ξεκινήσουν από την οδό Ιδαίου Άντρου μέχρι και την Κουρητών από την κάτω πλευρά μέχρι τη διασταύρωση της Κριάρη με την Χατζημιχάλη Γιάνναρη. Αυτά τα δυο τετράγωνα είναι το μέτωπο που θα ανοίξουμε σε περίπου ένα δεκαήμερο. Τις μέρες αυτές κόβουμε το παλιό ασφαλτικό για να ξεκινήσουμε την κατασκευή του νέου πεζοδρομίου. Παράλληλα στη συμβολή της Κριάρι με την Ιδαίου Άντρου εκτελεί η ΔΕΗ τις εργασίες υπογειοποίησης των καλωδίων. Για τους επόμενους δυο μήνες θα αφήσουμε ανέπαφη τη ζώνη που αφορά στη συμβολή της Κριάρι από το ύψος της Χατζημιχάλη Γιάνναρη, μέχρι και τη λεωφόρο Σταμαθιουδάκη έργο το οποίο θα αφήσουμε τελευταίο».
Η δημοτική αρχή αρχικά έχει θέσει σαν προϋπόθεση για τη έναρξη του έργου στην Κριάρη την εξεύρεση χώρων στάθμευσης και είναι ήδη σε διαπραγματεύσεις με ιδιοκτήτες χώρων κοντά στην περιοχή του Τιμίου Σταυρού, προκειμένου να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την στάθμευση οι επισκέπτες του Νοσηλευτικού Ιδρύματος του Νομού. Κατά πληροφορίες η διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες ελεύθερων χώρων συνεχίζεται, χωρίς όμως να έχει καταλήξει σε συγκεκριμένο θετικό αποτέλεσμα, ωστόσο ο χρόνος κυλά αντίστροφα και δεν υπήρχαν άλλα περιθώρια καθυστέρησης των εργασιών, καθώς οποιαδήποτε οπισθοδρόμηση μπορούσε να τινάξει στον αέρα την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, οι άξονες σχεδιασμού είναι οι παρακάτω:
• Διαμόρφωση πεζοδρομίων με καθαρό πλάτος μεγαλύτερο του 30% του πλάτους της οδού.
• Δημιουργία θέσεων στάθμευσης εκατέρωθεν της λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 2.00 μ.
• Σηματοδότηση λωρίδας κίνησης ποδηλάτου στο επίπεδο των πεζοδρομίων.
• Αστικό εξοπλισμό.
Στα πλατώματα που θα δημιουργηθούν θα τοποθετηθούν παγκάκια-καθιστικά, θα διαμορφωθούν παρτέρια και λάκκοι φύτευσης, εγκαταστάσεις φωτισμού, άρδευσης και διευθέτησης υδρορροών κτιρίων-ομβρίων πεζοδρομίων.
Επιπλέον θα εφαρμοστούν αρχές που αφορούν την προστασία των πεζών, με μεγάλο πλάτος στα πεζοδρόμια, αλλαγή του υλικού του οδοστρώματος από άσφαλτο σε κυβόλιθο, ώστε να σηματοδοτείται έντονα η ανάγκη μείωσης ταχύτητας των οχημάτων και η είσοδός τους σε μία περιοχή όπου προτεραιότητα έχει ο πεζός, διαγράμμιση των διαβάσεων, απαγόρευση της στάθμευσης στις γωνίες και τοποθέτηση εμποδίων, που θα αποτρέπουν την στάθμευση οχημάτων επί του πεζοδρομίου.