Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει το μεγάλο έργο ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου από το ύψος Δελφίνι μέχρι και το ρέμα Κουτσολίδι, η σύμβαση του οποίου υπογράφηκε χθες μεταξύ του δημάρχου Ρεθύμνου και του ανάδοχου εργολάβου.
Το έργο έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και τα χρονικά περιθώρια για την εκτέλεση και ολοκλήρωσή του είναι ασφυκτικά (σημ.: πρέπει να έχει παραδοθεί ως το τέλος του 2015).
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από τα ανατολικά και θα εκτελούνται τμηματικά στο βόρειο παραλιακό μέτωπο (από την πλευρά της θάλασσας), ώστε να υπάρχει η λιγότερη δυνατή όχληση για τους κατοίκους, τους επαγγελματίες και τους λουόμενους.
Ο δήμαρχος Ρεθύμνου αναφερόμενος στο έργο, τόνισε πως η ολοκλήρωσή του θα δώσει νέα όψη στην παραλία: «Είναι ένα σύνθετο έργο βιοκλιματικό, το οποίο απορροφά θερμοκρασία και διασπά τους ρύπους των καυσίμων με πρωτοποριακές μεθόδους, τεχνικές και υλικά. Είναι ένα έργο το οποίο μαζί με την υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ είναι κόστους περίπου εξίμιση εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο θα ξεκινήσει αμέσως, διότι δυστυχώς δεν έχουμε σύμμαχο τον χρόνο, καθώς οφείλουμε να το έχουμε περατώσει μέχρι του χρόνου που τελειώνει το ΕΣΠΑ, αλλιώς απεντάσσεται και μετά θα επιβαρυνθούμε εμείς για το κόστος, κάτι που είναι πέρα από τις δυνατότητές μας. Με τη συνεργασία που θα έχουμε με τον ανάδοχο, που είναι εξαιρετικός εργολάβος, θα τελειώνουμε τμήματα τμήματα το έργο από τη βόρεια πλευρά και με τη δυνατή ελαχίστη όχληση των επιχειρήσεων και των ανθρώπων της περιοχής. Είναι ένα έργο το οποίο πραγματικά θα αλλάξει την εικόνα. Αξίζει και της ανοχής μας και της υπομονής. Νομίζω, όμως, ότι όλοι θα ωφεληθούν και πολύ περισσότερο το επιχειρείν στη συγκεκριμένη περιοχή, που είναι και η λεκάνη που δέχεται τη μεγαλύτερη τουριστική πίεση».
Απαντώντας σε όσους κατοίκους και επαγγελματίες διαμαρτύρονται ήδη για την εκτέλεση του έργου στην παραλία στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου ο δήμαρχος είπε: «Έχουμε να διαλέξουμε μεταξύ του αν θέλουμε το έργο ή δεν το θέλουμε. Περιθώρια να παίζουμε ή να καθυστερούμε δεν έχουμε. Είναι ένα έργο μεγάλο, βαρύ, έχει μήκος πάνω από δυόμιση χιλιόμετρα, θα κάνουμε τη βόρεια πλευρά τώρα, αλλά θα τελειώνει κομμάτι κομμάτι και δεν θα είναι ένα εργοτάξιο όλο αυτό το μέτωπο. Ξεκινάμε από το ανατολικότερο σημείο, θα κάνουμε τα πρώτα μέτρα μέχρι την πρώτη έξοδο της πόλης, μετά θα συνεχίσουμε με το δεύτερο σημείο κτλ. Η νότια πλευρά που είναι η δύσκολη και που έχει την υπογειοποίηση της ΔΕΗ θα γίνει μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου. Έχουμε έτσι συντονιστεί με τη ΔΕΗ και τα συνεργεία, οπότε με κλειστά πλέον τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις θα κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, θα δώσουμε ένταση εργασιών, ώστε να τελειώσουμε και να ενοχλήσουμε όσο το δυνατόν λιγότερο. Είναι ένα έργο που το προσφέρουμε στην κοινωνία, δεν το κάνουμε για να βασανίσουμε την κοινωνία, αλλά αυτά τα έργα δεν είναι απλά».
Τι προβλέπει η μελέτη
Η μελέτη μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ. Τα παρτέρια, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2,20 μ. από το κράσπεδο θα διατηρηθούν και θα φυτευτούν σε αυτά νέα δένδρα φοίνικες. Τα υπόλοιπα, τα οποία βρίσκονται κοντά ή και εντός της ζώνης κίνησης του ποδηλάτου θα αποξηλωθούν και στις περιοχές αυτές θα διαταχθούν νέα μεμονωμένα δένδρα φοίνικες. Το κράσπεδο του δρόμου, στα βόρεια, θα παραμείνει στη θέση του και θα διαχωρίζει την άσφαλτο από τον ποδηλατόδρομο. Η κίνηση των ποδηλάτων στη ζώνη του πεζοδρομίου θα είναι παράλληλη και συνδυασμένη με την κίνηση των πεζών. Δεν θα αποτελεί δηλαδή αποκλειστική λωρίδα ποδηλατοκίνησης. Άλλωστε σε πολλά σημεία του, ο ποδηλατόδρομος θα συνδέεται με τις διαβάσεις των πεζών και των ΑμεΑ, με τις οποίες θα πρέπει να συνδυάζεται. Αρχικά θα πρέπει επί του οδοστρώματος και για 25 μ. εκατέρωθεν του κέντρου του κόμβου να επιχειρηθεί η αλλαγή του ασφαλτοτάπητα με νέο αντιολισθηρό ασφαλτοτάπητα ψυχρής επιφάνειας και χρώματος ανοικτού γκρι, σε αντίθεση με το σκούρο γκρι της ασφάλτου, ο οποίος θα δίνει το σήμα της αλλαγής όχι μόνο οπτικά αλλά και στην αίσθηση της οδήγησης, στον οδηγό του οχήματος ότι εισέρχεται σε κόμβο και πρέπει να ελαττώσει ιδιαίτερα την ταχύτητά του.
Σε όλη τη διαδρομή του νότιου πεζοδρομίου θα τοποθετηθούν μεταλλικά κολωνάκια ύψους 1,1 μ. στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν διαμορφωμένες θέσεις στάθμευσης, ώστε να μην σταθμεύουν επί των πεζοδρομίων διάφορα οχήματα.