Θα ξεκινήσω με ένα από καρδιάς «Εύγε!» σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στις πανελλαδικές! Και όσα εξ αυτών πέτυχαν την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια ή στα ΙΕΚ μακάρι να βρουν το δρόμο εκεί για την πραγμάτωση των ονείρων τους και εκείνα που για διάφορους λόγους δεν «πέτυχαν» είθε να πετύχουν σε ο,τι κάνουν στην εφεξής ζωή τους…
Να μας επιτραπεί, στη συνέχεια, να κάνουμε, παρακαλώ, μια σειρά διαπιστώσεις εμείς οι εκτός χορού και πολλά συνεπώς άλλα τραγούδια ξέροντας. Βέβαια, μπορεί να ξέρουμε και να έχουμε το θάρρος να δούμε και να πούμε και κάποιες αλήθειες που οι εντός αποφεύγουν να αγγίξουν.
- Τα παιδιά που δεν μπήκαν φέτος στα πανεπιστήμια δεν «πέτυχαν» όχι μόνο λόγω της ελάχιστης βάσης όπως λένε πολλοί. Κυρίως «απέτυχαν» επειδή και αυτά δεν είχαν γράψει καλά στις εξετάσεις και διότι το ολοχρονίς διάβασμά τους επηρεάστηκε από τον ιό και από τον τρόπο που αυτά συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάθηση από σχολεία και φροντιστήρια.
- 2. Είναι σίγουρο ότι η φαινομενική ανωτατοποίηση των μέχρι πρότινος ΤΕΙ επηρέασε κάποιους να δηλώσουν άλλες σχολές από αυτές που θα δήλωναν αν ήταν σε άλλες χρονιές, για δύο λόγους πρώτον ίσως επειδή είναι κοντά στα σπίτια τους και δεύτερον διότι θεωρούν ότι το αντικείμενο των σπουδών σε όλα τα (αρτιγέννητα και τα υφιστάμενα) πανεπιστήμια είναι το ίδιο μολονότι αντικειμενικά το επίπεδο δεν είναι το ίδιο. Έτσι, όταν δηλώνουν πολλοί τις ίδιες σχολές, αναπόφευκτα επηρεάζονται οι βάσεις και μένουν αρκετοί έξω…
- Δεν υπάρχει μάλλον άλλος λόγος που η συγκεκριμένη κυβέρνηση «προωθεί» τις σπουδές στα δημόσια ΙΕΚ, αλλά μόνο ένας: μπορεί να μην λύνει έτσι άμεσα την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών γιατί δεν ξέρω αν έχουν ήδη οι κυβερνώντες φροντίσει («των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν») για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την εργασιακή προοπτική της νεολαίας που θα φοιτήσει εκεί, αλλά δε θέλει να έχει σωρό ανέργων αποφοίτων Λυκείου στα πόδια της, προτιμά να τους δηλώνει ως φοιτητές.
- Τα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες με ευθύνη του υπουργείου δεν εμφανίστηκαν έτοιμα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία που υλοποιήθηκε τελικά με πολλά εμπόδια για παιδιά και δασκάλους και οι διδάσκοντες έμοιαζαν όταν αυτή έπαψε κουρασμένοι και απογοητευμένοι να διδάξουν και να βοηθήσουν τους μαθητές τους.
- Για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών που σχετίζεται με επιλογή συγκεκριμένης σχολής για φοίτηση ποιος πρέπει να μιλά έγκαιρα στα παιδιά κατά τα σχολικά τους χρόνια;
- Μαθητής που ήταν αδιάφορος κατά τη σχολική χρονιά και γράφει στις πανελλαδικές εξετάσεις με άριστα το 20 στη Βιολογία 2, στη Φυσική 3, στην Έκθεση 1, στη Χημεία 2, φεύγει στο εξωτερικό, ας πούμε στην Αμερική, για να σπουδάσει χωρίς χάσιμο χρόνου Ιατρική, επειδή ο πατέρας του είναι ευκατάστατος και επώνυμος γιατρός που θα τον πληρώνει όσα χρόνια κι αν κάνει να τελειώσει το διάσημο πανεπιστήμιο που επέλεξε. Μαθητής επιμελής και φιλότιμος στη διάρκεια του σχολικού έτους που, όμως, στις πανελλαδικές χάνει για λίγα μόλις μόρια την εισαγωγή του στην Ιατρική λόγω της ανόδου των βάσεων στα ελληνικά πανεπιστήμια αναγκάζεται να ξαναδώσει ώστε αν πετύχει να έχει ήδη χάσει χρόνο επειδή τον πρώτο χρόνο ο πατέρας του δεν ήταν εύπορος να τον στείλει στο εξωτερικό. Και μάλιστα, για να μην επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα φροντίσει να ολοκληρώσει χωρίς χρονικές απώλειες τις σπουδές του. Με το πέρας των σπουδών τους, ποιον από τους δύο θα εμπιστευόσασταν;
- Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που θέλουν η αγορά και η κυβέρνηση προϋποθέτουν «διάλυση και αποσύνθεση» των δημοσίων, έτσι δεν είναι;
Καταλήγοντας και αφού αφήσουμε γονείς και φίλους να πανηγυρίζουν διαδικτυακώς την είσοδο των παιδιών στα πανεπιστήμια, ποιος μπορεί να μας πει υπεύθυνα εάν τα πανεπιστήμια είναι έτοιμα να δεχτούν τους νέους και τους μέχρι τώρα φοιτητές με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς;