Μαλάς, δήλωσε στα «Ρ.Ν.»: «Υπάρχουν κάποιοι που έχουν να πληρώσουν νερό
αρκετά χρόνια. Και δεν το κάνουν επειδή δυσκολεύονται, αλλά επειδή αυτή
είναι η τακτική τους. Όσοι δυσκολεύονται να πληρώσουν, κάνουν
διακανονισμό και σιγά-σιγά εξοφλούν τις οφειλές τους. Κι αυτό είναι κάτι
που το βλέπουμε από τους δημότες με τις μικρές καταναλώσεις. Όσο και αν
δυσκολεύονται, ψάχνουν τρόπο για να τακτοποιήσουν την υποχρέωσή τους.
Το πρόβλημα είναι με αυτούς που έχουν μεγάλες καταναλώσεις και συνεχώς
βρίσκουν δικαιολογίες.
τακτική της πληρωμής κάθε δυο λογαριασμούς, όμως δεν μπορεί να
συνεχιστεί αυτό. Μια επιχείρηση, όπως η ΔΕΥΑΡ, για να λειτουργεί σωστά
πρέπει να έχει κάθε μήνα ροή χρημάτων στα ταμεία της και όχι να
εισπράττει κάθε τόσο. Αυτό επιδιώκουμε και εν πολλούς το έχουμε
καταφέρει. Ειδικά με μεγάλες επιχειρήσεις και ξενοδοχεία, που ήταν το
μεγάλο μας στοίχημα».
διακοπές υδροδότησης γίνονται τόσο στην πόλη όσο και στην ενδοχώρα του
«Καλλικρατικού» Δήμου Ρεθύμνου και ήδη οι σχετικές διαδικασίες έχουν
εφαρμοστεί στις Δημοτικές Ενότητες Λαππαίων, Αρκαδίου και Ρεθύμνου, ενώ
το επόμενο διάστημα προγραμματίζονται ανάλογες ενέργειες σε χωριά της
Δημοτικής Ενότητας Νικηφόρου Φωκά.
Στο «στόχαστρο»
μπαίνουν κυρίως επιχειρήσεις με μεγάλες καταναλώσεις νερού, ξενοδοχεία
και εταιρείες ενοικιάσεως τουριστικών κατοικιών, ωστόσο από τους
ελέγχους και τον κίνδυνο διακοπής υδροδότησης δεν εξαιρούνται μικρότερες
επιχειρήσεις και κατοικίες που έχουν συνεχόμενους ληξιπρόθεσμους
λογαριασμούς.
αλλά δεν θέλουν»
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα χρέη των ιδιωτών προς τη ΔΕΥΑΡ
υπερβαίνουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ, ζήτημα το οποίο αποτελεί «αγκάθι» για
την ομαλή λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης και την εκτέλεση των
προγραμματισμένων έργων και παρεμβάσεων.
Η διοίκηση
της ΔΕΥΑΡ σημειώνει ότι είναι μεγάλο πρόβλημα για μια επιχείρηση να
βρίσκεται ένα τόσο μεγάλο ποσό στις τσέπες των δημοτών και όχι στο
ταμείο, ωστόσο επισημαίνει ότι η σωστή διαχείριση που έχει γίνει, σε
συνδυασμό με την ενεργοποίηση του εισπρακτικού μηχανισμού, είναι
παράγοντες που προσφέρουν εν τέλει θετικά οικονομικά αποτελέσματα.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ ανέφερε στην εφημερίδα μας ότι εδώ
και περίπου μια διετία καταγράφεται αυξανόμενος ρυθμός μείωσης των
ληξιπρόθεσμων οφειλών και ειδικά το εννιάμηνο του 2013, οι εισπράξεις
της επιχείρησης παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως του 10%.
«Ευτυχώς δεν έχουμε σοβαρό πρόβλημα, διότι οι εισπράξεις της
επιχείρησης κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αντίστοιχα με πέρσι,
ίσως και περισσότερο, όμως η ΔΕΥΑΡ θα μπορούσε να είναι σε ακόμα πιο
πλεονεκτική θέση αν πλήρωναν τα ποσά που τους αναλογούν, όλοι όσοι
οφείλουν» δήλωσε ο κ. Μαλάς και πρόσθεσε: «Γι’ αυτό στοχεύουμε στον
έλεγχο και στην είσπραξη οφειλομένων από φυσικά και νομικά πρόσωπα που
εδώ και χρόνια δεν έχουν μπει στη λογική ότι πρέπει να πληρώνουν χρήματα
για το νερό που καταναλώνουν.
Ψάχνουμε τα
μεγάλα υπόλοιπα, κάνουμε ρυθμίσεις και στοχεύουμε στην είσπραξη χρημάτων
κάθε μήνα, ώστε να μπορούν και οι δημότες να ανταποκρίνονται στον
διακανονισμό.
Δεν είμαστε απάνθρωποι, δεν ζητάμε εξόφληση εδώ
και τώρα, ειδικά όταν κάποιος βρίσκεται σε αδυναμία. Το νερό είναι
κοινωνικό αγαθό και η ΔΕΥΑΡ δημοτική επιχείρηση κοινωνικού χαρακτήρα.
Από εκεί και πέρα, όμως, οφείλουμε να πιέσουμε εκείνους που μπορούν
να ανταποκριθούν, αλλά δεν θέλουν. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και θα
είμαστε αυστηροί με αυτούς που έχουν βολευτεί σε μια κατάσταση, η οποία
είναι εις βάρος της Δημοτικής Επιχείρησης».
Το μέτρο της δέσμευσης του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)
εφαρμόζει η ΔΕΥΑΡ σε πολλές περιπτώσεις οφειλετών, οι οποίοι όχι μόνο
είναι ασυνεπείς, αλλά αγνοούν τις προειδοποιήσεις της επιχείρησης για
διακανονισμό του χρέους τους.
Μαλά, όλοι έχουν το δικαίωμα της ρύθμισης και της εξόφλησης του ποσού
που αντιστοιχεί στην κατανάλωση νερού σε μηνιαίες δόσεις. Η τακτική που
ακολουθεί η ΔΕΥΑΡ, μετά την ύπαρξη συνεχόμενων ανεξόφλητων λογαριασμών,
προβλέπει αρχικά την έγγραφη ειδοποίηση του οφειλέτη, στη συνέχεια τη
διακοπή νερού, εφόσον δεν υπάρξει ανταπόκριση, κι αν και πάλι ο
οφειλέτης δεν συμμορφωθεί, τότε η Δημοτική Επιχείρηση προχωράει στο
μέτρο της δέσμευσης Α.Φ.Μ. στη Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου. Το επόμενο στάδιο είναι η
δέσμευση τραπεζικού λογαριασμού, όπως κάνουν οι Δήμοι στους οφειλέτες,
ωστόσο η ΔΕΥΑΡ δεν έχει εφαρμόσει ακόμα το συγκεκριμένο μέτρο.
Ο κ. Μαλάς στις δηλώσεις του τόνισε: «Προτού γίνει οτιδήποτε ο
δημότης ειδοποιείται. Τα περιθώρια, όμως, δεν είναι απεριόριστα και
ειδικά όταν διαπιστώσουμε παράνομες συνδέσεις, κλοπή νερού και αλόγιστη
χρήση, πρέπει να λαμβάνουμε τα μέτρα μας. Επιπλέον, δεν μπορούμε να
αγνοούμε το γεγονός ότι κάποιοι επανασυνδέουν το νερό από μόνοι τους,
μετά τη διακοπή υδροδότησης.
Τέτοιες περιπτώσεις
έχουμε εντοπίσει στο Ρέθυμνο, στο Αρκάδι, στη Δημοτική Ενότητα Λαππαίων
και έχουν γίνει έλεγχοι στη Δημοτική Ενότητα Νικηφόρου Φωκά.
Όταν ο δημότης δεν ανταποκρίνεται, δεν έχουμε άλλη επιλογή από τη δέσμευση του Α.Φ.Μ.».
Στην προμήθεια ηλεκτρονικών υδρομέτρων και συστημάτων, που θα
ελέγχουν και θα καταγράφουν τα δεδομένα από τα εγκατεστημένα ρολόγια
ύδρευσης, προσανατολίζεται η ΔΕΥΑΡ προκειμένου να προσθέσει ένα
ελεγκτικό «εργαλείο» στην προσπάθεια που γίνεται για περιορισμό της
αλόγιστης χρήσης νερού, των παράνομων συνδέσεων και της «κλοπής» του
πολυτιμότερου αγαθού.
Δημοτικής Επιχείρησης ανέφερε: «Έχουμε προγραμματίσει την προμήθεια
ηλεκτρονικών υδρομέτρων. Είναι μια συσκευή που λειτουργεί με bluetooth,
τοποθετείται στα ρολόγια με ένα τσιπ και γίνεται λήψη των δεδομένων από
τη ΔΕΥΑΡ.
Αυτή η διαδικασία κάνει 24ωρη καταγραφή και μας προσφέρει συγκεκριμένα δεδομένα.
Επομένως, εμείς θα μπορούμε να γνωρίζουμε πότε κάποιος σταματάει το ρολόι, πότε το πειράζει, πότε το γυρνάει κ.α.».