Γ’ Μέρος
Του Αλέξανδρου ανασκάφησαν πόλεις, κάθε λογής ευρήματα στην ευρύτερη περιοχή. Μετέπειτα, Κινέζοι απεσταλμένοι, πρέσβεις και έμποροι εκ μέρους των αυτοκρατόρων Χαν επισκέφθηκαν αμοιβαία, επί μακρόν και επανειλημμένα τις συνοριακές Βορειοδυτικές περιοχές – κατακτήσεις του Αλέξανδρου σε Ινδία, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Βακτριανή, Σογδιανή (Τατζικιστάν). Ο Μάρκο Πόλο ήταν ένας από αυτούς. Πάντως στην Ιταλία τον υποδέχτηκαν αλαλάζοντας, με ντομάτες και αλυσίδες, πάλι καλά που στο μπουντρούμι βρήκε παραδόξως έναν γραμματέα να γράφει χωρίς φως, οπότε απαθανατίστηκαν σπουδαία.
Ο καθηγητής Λ. Νίκελ της Σχολής Ανατολικών Σπουδών στο Παν. Λονδίνου, σε δημοσιευμένη μελέτη του πιστοποίησε την εκδοχή – γεγονός ότι ο πήλινος στρατός των 8.000 ανδρών στην πόλη Σιάν αποτελεί δημιούργημα ή διδασκαλία Ελλήνων. Το εύρημα καταλαμβάνει τεράστια έκταση κι έγινε παγκοσμίως παραδεκτό ότι συγκροτεί ένα από τα πλέον σπουδαιότερα – θεαματικότερα διαχρονικά μνημεία της ανθρωπότητας. Ολόκληρη η Κίνα με τον παλαιότατο, επί χιλιετίες πολιτισμό σε κάθε τομέα, με αυτό το μνημείο εκτινάσσεται σε υψηλότατο βάθρο της ιστορίας. Οι στρατιώτες, από Τερακότα, ουδείς όμοιος άλλου στα χαρακτηριστικά ενώ και οι στολές, διακριτικά, εξοπλισμοί τους ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό. Το συνολικό μαυσωλείο (Ελληνική κι’ αυτή η λέξη, ο Μαύσωλος, ο τάφος του στην Αλικαρνασσό στη Μ. Ασία, Έλληνες) κοσμείται επιπρόσθετα από άρματα, παρατάξεις και σχηματισμούς φυσικού μεγέθους, άφθαρτοι απολύτως επί 2.300 τουλάχιστον χρόνια. Φέρουν όπλα αρχαία, δόρατα, τόξα, σπαθιά. Το μέγεθος καταπλήσσει. Νωρίτερα και κατόπιν, ο κινέζικος πολιτισμός επέλεγε σταθερά αναπαραστάσεις σε μινιατούρες, μικρότατα μεγέθη.
Φυσικού μεγέθους ξεχωριστά ομοιώματα συνυπάρχουν και συναρμόζουν στον ίδιο χώρο. Δημόσιοι υπάλληλοι, αξιωματούχοι αλλά και χορεύτριες και ακροβάτες, ένας πρόσθετος, ευρύτατος συμβολισμός για κράτος που λειτουργεί εν ειρήνη. Σημειώνεται εμφατικά ότι εκτός ορίων τους πρότυπα, οι Κινέζοι τα αρνούνται επίμονα μονίμως. Οι Ελληνικές κατατομές δεν είναι δυνατόν εννοείται να τους επιβλήθηκαν. Έγιναν δεκτές σωρηδόν επειδή καταγοήτευσαν και επειδή τις είχαν συναπαντήσει παλαιότερα.
Σε γραπτά δηλώνεται πως ο Αυτοκράτορας έλαβε γνώση και για γιγαντιαία αγάλματα δυτικά της χώρας, από εκεί εισέβαλλαν του Αλέξανδρου, ύψους 11,5μ, τα πόδια τους μήκους 1,40μ. 12 τα γιγάντια, προφανώς επίσης Ελληνικά, άρα οι Έλληνες καλλιτέχνες κατέκλυσαν την Κίνα πάμπολλοι και σε πολλές αποστολές, καθόσον ολίγοι και για λίγο δεν μπορούν να επιτελέσουν τέτοιο έργο. Σύμφωνα με τα κείμενα, ο Αυτοκράτορας έστειλε να τα ανεύρουν. Οι απεσταλμένοι μετέφεραν την εικόνα, προφανώς εκ του σύνεγγυς τα αντέγραψαν σε σχέδια και τόσο σαγηνεύτηκε ο Αυτοκράτορας, ώστε διέταξε να κατασκευαστούν αντίγραφα για το παλάτι του. Έλιωσε όπλα (χαλκός) για την πρώτη ύλη.
Οι γίγαντες φορούσαν άγνωστες ενδυμασίες, ελληνικούς χιτώνες, δηλαδή ενώ ο ιστορικός Μπαν Γκου, λίγο πριν ή μετά Χριστό τονίζει ότι η αναπαραγωγή αυτών των αγαλμάτων όπως και η πρωτότυπη κατασκευή τους, σημαίνει ότι καταπατήθηκαν θεϊκοί νόμοι και κανόνες παρά την ευλαβή θρησκευτικότητα, οι οποίοι απαγόρευαν ρητά και επέσειαν τις έσχατες τιμωρίες για όποιον παρέβαινε τις εντολές περί μη δημιουργίας και απεικόνισης προσώπων εκτός Κινεζικής προέλευσης και παρότι μάλιστα, οπωσδήποτε, ουδείς είχε αντικρύσει άτομο πέραν της κίτρινης φυλής, Πέρση, μαύρο, λευκό, μιγάδα κ.λπ. Ίδια εποχή εδράζεται στην Κίνα (ισχύει ως σήμερα) η ακλόνητη πεποίθηση περί εξωγήινης καταγωγής τους. Τα αγάλματα τέτοιων διαστάσεων, λογικό να την ενίσχυσαν ακράδαντα.
Μετά τον θάνατο του συγκεκριμένου Αυτοκράτορα, ουδείς ακολούθησε το παράδειγμά του για παρόμοια φυσικού ή υπερφυσικού μεγέθους αγάλματα, γεγονός που βαραίνει προς την άποψη πως οι επαφές σημειώθηκαν επί Αλέξανδρου και ύστερα αραίωσαν ή διακόπηκαν. Εμφανίστηκαν ωστόσο οι μεγάλοι τάφοι – ταφικά μνημεία. Η επιρροή – ανάμνηση παρέμεινε στους αιώνες ισχυρή μολονότι τα αγάλματα αποκρύφτηκαν για να διαφυλαχτούν ή λόγω των θρησκευτικών παραβάσεων (δίχως να καταστραφούν όπως αποδείχθηκε) ενώ οι τάφοι δεν παραβαίνουν τα θεία προστάγματα περί μη αναπαράστασης φυσικού ή ανώτερου μεγέθους προσώπου.
Τα γιγάντια χάλκινα χάθηκαν, πάντως ο Άγγλος καθηγητής αισιοδοξεί βάσιμα. Ο θαμμένος στρατός δεν αναφέρονταν σε γραπτές πηγές κι όμως ανακαλύφθηκε. Τα γιγάντια καταγράφονται λεπτομερώς, επίσης αποκαλύπτεται η θέση τους. Θέμα χρόνου πιστεύουν και ελπίζουν όλοι.
Όλοι ανεξαιρέτως; Όχι. Σαν λυσσασμένες ύαινες σουλατσάρουν ύπουλα να δαγκώσουν τα αειθαλή, κάποια αξιοθρήνητα σακάτικα σάψαλα και μπουρμπούτσαλα των καιρών μας που μόνον τον αφελληνισμό ιδεών – πραγμάτων – καταστάσεων – ανθρώπων ορέγονται και οραματίζονται, και μόνον το ψεύδος και την πλαστότητα απεργάζονται να εγκαθιδρύσουν, να σκιάσουν το Ελληνικό φως που καταυγάζει πάντα, πάντες, παντού. Τα τωρινά σαβουρωμένα περιττώματα πετσοκόβονται αφ’ εαυτά από την Κίνα ως την Μακεδονία.
Εσωτερισμού και εξωστρεφή, λιτά και μεγαλοπρεπή, περίτεχνα και απέριττα, τεράστια και λεπτεπίλεπτα, απαρασάλευτα, απαράμιλλα, πανανθρώπινα, αθάνατα, λεπτομερή και περιμετρικά, επιβλητικά και υπερευαίσθητα, μυστικιστικά και ακτινοβόλα, σηματοδότες και φωτοδότες στα οικουμενικά σκότη. Έργα, λόγοι, αξίες, ιδέες, ιδανικά Ελλήνων θα κατακυριεύουν με το ειδικό βάρος τους άπαντες και άπαντα. Εξάπαντος. Εξαπίνης. Εξαρχής. Αιωνίως.
Όντως αυτό το βάρος, τη χειρίστη ώρα, έλαχε στους ώμους των χειρότερων. Των χιμπατζήδων, των χειμαδιών χειρόνων χοιρινών. Η ευθύνη μας πολλαπλασιάζεται.
*Νικόλαος Ξυπολυτάς είναι χειρουργός, πρώην διοικητής ΓΝΡ, υπεύθυνος τομέα Υγείας Ν.Δ-ΝΟΔΕ Ρεθύμνου