Με αφορμή τον θάνατο ενός 19χρονου για 1,20 ευρώ και τα επακόλουθά του (επίθεση σε λεωφορεία, κατηγορία κατά των ελεγκτών για δολοφονία κλπ.) θα ήθελα να αναφέρω σε ποια αποτελέσματα οδηγεί ο λαϊκισμός, ιδίως όταν κινείται από πολιτικά αίτια. Όλοι αυτοί που κατακρίνουν και βρίζουν τους υπαλλήλους του τρόλεϊ για τον θάνατο του 19χρονου, ανάμεσά τους και κόμματα, που κάνουν πορείες διαμαρτυρίας, που κάνουν επιθέσεις σε λεωφορεία κλπ., όλοι αυτοί που προσπαθούν να μας πουν ότι χάθηκε η ζωή ενός νέου παιδιού για να κερδίσει η εργοδοσία 1,20 ευρώ, πρέπει να μάθουν πού οδηγεί αυτή η στάση.
Έτσι, για να μην σκοτωθεί ένας φίλαθλος που θέλει να μπει στο γήπεδο να δει την ομάδα του χωρίς να πληρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου, θα πρέπει να δεχθούμε ότι τελικά το εισιτήριο στα γήπεδα για τα ποδοσφαιρικά (και τα άλλα) ματς θα πρέπει να είναι προαιρετικό. Και μπορούμε να φανταστούμε που θα οδηγήσει αυτή η στάση. Θα υπάρχουν 5, 10 ή 20 ομάδες που θα έχουν πλούσιους ιδιοκτήτες και οι υπόλοιπες -ελλείψει χρημάτων- θα είναι ομάδες επιπέδου ερασιτεχνικής επαρχιακής κατηγορίας.
Για να μη σκοτωθεί ένας φιλότεχνος που θέλει να παρακολουθήσει ένα σινεμά ή ένα θέατρο χωρίς να πληρώσει εισιτήριο, θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι το εισιτήριο στους κινηματογράφους και τα θέατρα θα πρέπει να είναι προαιρετικό. Έτσι σε ένα μήνα το αργότερο, θα κλείσουν όλοι οι κινηματογράφοι και τα θέατρα, θα μείνουν άνεργοι οι ηθοποιοί και οι λοιποί εργαζόμενοι και το πολιτιστικό επίπεδο του ελληνικού λαού θα πέσει δραματικά.
Φυσικά -με την ίδια λογική- θα πρέπει να είναι προαιρετικά τα διόδια στις εθνικές οδούς. Εννοείται ότι, με την οικονομική κατάσταση του ελληνικού κράτους, οι εθνικές οδοί Αθηνών-Πατρών, Αθηνών-Θεσσαλονίκης κλπ., θα ολοκληρωθούν το 2050. Αλλά και ολοκληρωμένοι οδοί όπως η Εγνατία και η Αττική οδός, θα πάψουν σύντομα να συντηρούνται και σε λίγο θα πάψουν να είναι δρόμοι πρότυπα και εκτός από την αύξηση της ανεργίας λόγω απόλυσης των συντηρητών, θα γίνουν και αυτοί οι δρόμοι σαν όλους τους άλλους.
Αλλά -με την ίδια πάντα λογική- για ποιο λόγο να πληρώνουμε υποχρεωτικά εισιτήριο στο Μετρό ή στα ΚΤΕΛ; Φυσικό επακόλουθο θα είναι να καταργηθεί (να γίνει προαιρετικό) όπως σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες και επομένως να πάψουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο κοινωνικό σύνολο.
Για να μην απεραντολογούμε, η φυσική συνέπεια του να επιτρέπεται το «ελευθέρας» στην είσοδο των δημοσίων συγκοινωνιών, δημοσίων θεαμάτων και οργανωμένων αυτοκινητοδρόμων είναι η κάθετη αύξηση της ανεργίας, η κάθετη πτώση του επιπέδου ζωής του λαού και η δραματική υποβάθμιση των δημοσίων οδών, συγκοινωνιών και θεαμάτων. Κανένα κράτος στον πολιτισμένο κόσμο δεν λειτουργεί χωρίς εισιτήριο. Επομένως, πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί η (χρεοκοπημένη) Ελλάδα χωρίς εισιτήριο; Ιδίως όταν φοροδιαφεύγουν όσοι πρέπει να πληρώσουν φόρους υπό την σθεναρή συμπαράσταση τμημάτων του λαού (π.χ. επίθεση σε υπαλλήλους του ΣΔΟΕ στις Μοίρες φέτος, στην Ύδρα πέρυσι).
Και πώς μπορεί να χαρακτηρισθεί ένα κόμμα, ένας σύλλογος ή κάποιος άνθρωπος που προπαγανδίζει ότι δεν πρέπει οι Έλληνες να πληρώνουν διόδια και εισιτήρια, που προπαγανδίζει το «δεν πληρώνω»; Φυσικά για το μόνο που δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν, είναι η υπευθυνότητα. Γιατί, όπως είδαμε, αυτές οι απόψεις οδηγούν με σιγουριά στην αύξηση της ανεργίας, στην πτώση του επιπέδου ζωής του λαού και την υπονόμευση της οικονομίας και των υποδομών.
Οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου και τα οφέλη του debate του ΣΥΡΙΖΑ
Αν κάτι μείνει στην ιστορία από το debate του ΣΥΡΙΖΑ αυτό θα είναι σχεδόν σίγουρα το κορυφαίο πολιτικό meme της...