Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν οι γονείς το σχολείο των Ανωγείων υποβαθμίστηκε από δεκαθέσιο σε εννιαθέσιο και πλέον λειτουργεί ως εξαθέσιο. Ζητούν την άμεση τοποθέτηση τριών δασκάλων για τον χωρισμό της Πρώτης, Τρίτης και Τετάρτης τάξης των 24, 27 και 25 μαθητών αντίστοιχα, την τοποθέτηση επίσης των ειδικοτήτων της αγγλικής και γαλλικής γλώσσας, καθώς και των ειδικοτήτων Εφαρμογών Πληροφορικής και Μουσικής Παιδείας, ώστε να μπορεί να λειτουργεί με πληρότητα και το ολοήμερο. Απαιτούν τη λύση του κωλύματος της γυμνάστριας και άμεση αντικατάστασή της. Ακόμα ζητούν την ενίσχυση του σχολείου με σύγχρονο εξοπλισμό και εποπτικά μέσα, όπως διαδραστικούς πίνακες σε κάθε τάξη ή οθόνες προβολής, ηλεκτρονικών υπολογιστών, κ.ά., ενώ διεκδικούν την επιπλέον μοριοδότηση της περιοχής μας, ώστε να υπάρχει κίνητρο έλευσης εκπαιδευτικών και επιθυμία παραμονής καθ’ όλη την σχολική χρονιά, μειώνοντας έτσι τον αριθμό αιτήσεων για βελτίωση θέσης.
Σε γραπτή δήλωσή του με αφορμή την κατάληψη του δημοτικού σχολείου Ανωγείων, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου Ανδρέας Ξανθός μεταξύ άλλων τονίζει: «Είναι απαράδεκτο να έχουμε φτάσει στη μέση της εκπαιδευτικής χρονιάς και να μην έχουν αντιμετωπιστεί τα κενά εκπαιδευτικών στο νομό Ρεθύμνου. Ιδιαίτερα οξυμένα είναι τα προβλήματα της μείωσης των λειτουργικών θέσεων στο Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων που το αναγκάζουν να λειτουργεί υποβαθμισμένο ως εξαθέσιο, όπως επίσης και το πολυετές κενό καθηγήτριας Αγγλικών στο Δημοτικό Σχολείο Σταυρωμένου Ρεθύμνου. Είναι πολύ θετικό που οι γονείς των μαθητών κινητοποιούνται για να διεκδικήσουν την λύση των προβλημάτων της εκπαίδευσης των παιδιών τους, σε μια δύσκολη συγκυρία για τη Δημόσια Εκπαίδευση και την αξιοπρεπή επιβίωση των ανθρώπων.
Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να καλύψει άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών που είναι χιλιάδες σ’ όλη τη χώρα και αφορούν κυρίως σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της υπαίθρου. Η έλλειψη προσλήψεων οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και αυτό σημαίνει υποβάθμιση στην πράξη του κοινωνικού αγαθού της δημόσιας εκπαίδευσης. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ολιγωρίας των υπηρεσιών του υπουργείου, ο πιο σημαντικός όμως πολιτικός λόγος γι’ αυτό, είναι το συνεχιζόμενο έλλειμμα στελέχωσης και εύρυθμης λειτουργίας της εκπαίδευσης, οι μνημονιακές περικοπές εντελώς αναγκαίων πόρων και οι ανύπαρκτοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα σχολεία. Θεωρούμε ότι είναι ντροπή σε μια περίοδο μεγάλης και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης να επιβαρύνονται οι οικογένειες για τη μόρφωση των παιδιών τους και να αποδυναμώνεται με αυτό τον τρόπο το κοινωνικό κράτος. Εντείνονται έτσι οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες στην Ελλάδα της ανθρωπιστικής κρίσης και της κοινωνικής καταστροφής. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία και η συστράτευση των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι απαραίτητη, είναι απαραίτητος ο διαρκής αγώνας, ο διαρκής συντονισμός των προσπαθειών για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί (εκπαιδευτικοί, γονείς, Αυτοδιοίκηση, πολιτικές δυνάμεις) το δικαίωμα κάθε μαθητή στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Οφείλουμε επίσης να εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο κοινοβουλευτικού ελέγχου και πίεσης στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας για την άμεση κάλυψη των κενών και την εξεύρεση μόνιμων λύσεων στα συσσωρευμένα προβλήματα της Εκπαίδευσης στο Νομό μας».
Η Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Ανωγείων συμπαραστέκεται και χαιρετίζει τον αγώνα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων, με τον οποίο αναδεικνύουν και διεκδικούν την επίλυση βασικών εκπαιδευτικών αναγκών που αντιμετωπίζουν στην ομαλή λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου. Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: «Η λύση αυτών των προβλημάτων βρίσκεται στον δρόμο του αγώνα και της διεκδίκησης για: τη συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής. Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν: Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία. Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών. 15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα. Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για λειτουργίες της εκπαίδευσης. Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο. Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά με ενιαίο διαπαιδαγωγικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ηλικίας και κατάλληλα σχεδιασμένους χώρους, στελεχωμένους με το απαραίτητο προσωπικό για την ημερήσια λειτουργία τους (επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό). Βασική-γενική μόρφωση για όλα τα παιδιά έως τα 18 χρόνια. Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, ώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία. Κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου (Γενική-Επαγγελματικήή Εκπαίδευση). Καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών, που μετά την ολοκλήρωση του δωδεκάχρονου σχολείου θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και επάρκεια για την πλήρη άσκηση επαγγέλματος, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή «κατάρτιση».
«Μπλόκαραν» τη διαδικασία ενημέρωσης για την αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί
Την έντονη διαμαρτυρία τους για τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και των σχολικών μονάδων εκφράζουν οι δάσκαλοι του Ρεθύμνου, οι οποίοι ως αντίδραση χθες το μεσημέρι «μπλόκαραν» την προγραμματισμένη διαδικασία της ενημέρωσης των διευθυντών των σχολείων, που αφορούσε στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία του Ρεθύμνου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος των δασκάλων του νομού Γ. Τρούλης, η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της κάθε σχολικής μονάδας, αλλά και η γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο, έχει αυταρχικό και αντιεκπαιδευτικό τρόπο, που στοχοποιεί όπως ανέφερε τους εκπαιδευτικούς.
Αποτέλεσμα ήταν η διαδικασία χθες να ακυρωθεί και ο σχολικός σύμβουλος να αποχωρήσει, ενώ για το περιστατικό θα ενημερωθεί η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Οι δάσκαλοι από την πλευρά τους επαναλαμβάνουν πως δεν είναι αντίθετοι στην αξιολόγηση, αλλά ως προς τη διαδικασία που αυτή γίνεται και για το λόγο αυτό ζητούν από το υπουργείο να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος διαλόγου για το θέμα.
Παράλληλα, σήμερα Τρίτη ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα συναντηθεί με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕΡ, προκειμένου από κοινού να αποφασίσουν τις δράσεις που θα αναλάβουν, με σκοπό την αποτροπή της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, με σκοπό τον κοινό βηματισμό σε επίπεδο δράσεων για την αποτροπή της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.