Καμία διαφοροποίηση στην αγοραστική κίνηση των εμπορικών καταστημάτων του Ρεθύμνου δεν καταγράφηκε το προηγούμενο δεκαπενθήμερο, περίοδο κατά την οποία ήταν σε ισχύ οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις. Παρά τις χαμηλές τιμές, σε χειμερινά κυρίως είδη αλλά και τις προσφορές, οι καταναλωτές δεν ανταποκρίθηκαν με αποτέλεσμα να επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά η πάγια θέση του εμπορικού κόσμου για τη μη χρησιμότητα του συγκεκριμένου θεσμού των ενδιαμέσων εκπτώσεων ο οποίος, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οδηγείται προς κατάργηση.
Αντίστοιχα κακή ήταν η εικόνα των εμπορικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα καθώς, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, επτά στις δέκα επιχειρήσεις σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με τις εαρινές εκπτώσεις του Μαΐου του 2018. Το ποσοστό αυτό είναι κατά πολύ χειρότερο του αντίστοιχου περσινού, οπότε το 56% των επιχειρηματιών είχε δηλώσει επιδείνωση των πωλήσεων. Το 22% μάλιστα των επιχειρηματιών δήλωσε αμετάβλητες πωλήσεις μεταξύ των δύο περιόδων. Υπό αυτό το πρίσμα, μόνο το 4% των επιχειρηματιών δήλωσε πως οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε σχέση με πέρυσι. Επίσης σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης-καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ένα επίσης σημαντικό ποσοστό (41%) θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και μόλις το 7% ότι έχει θετικό.
Χαρακτηριστικό είναι το 75% των επιχειρήσεων διαφωνεί με την εφαρμογή του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%. Ειδικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρηματιών (35%) υιοθέτησε εκπτώσεις ύψους 11-20% και ακολούθησε το 22% των εμπορικών επιχειρήσεων με εκπτώσεις μεταξύ 21-40%.
Όπως επανειλημμένως έχουν τονίσει οι έμποροι του Ρεθύμνου, η κρίση έχει οδηγήσει σε οικονομική αδυναμία τα νοικοκυριά με αποτέλεσμα μετά βίας να καλύπτουν τις βασικές τους ανάγκες πόσο μάλλον να πραγματοποιούν επιπλέον αγορές. Αυτό, όπως αναφέρουν, δημιουργεί κατ’ επέκταση προβλήματα και στις εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας και οι επιχειρηματίες αδυνατούν να καλύψουν τα πάγια έξοδα και τις λειτουργικές ανάγκες των καταστημάτων τους. Ο προβληματισμός του εμπορικού κόσμου είναι έντονος και έγκειται πλέον στην ίδια τη βιωσιμότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, αφού η καλοκαιρινή περίοδος δεν είναι αρκετή για τους επιχειρηματίες, που καλούνται να επιβιώσουν όντας αντιμέτωποι με τεράστιες φορολογικές υποχρεώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ο τουρισμός αποτελεί για τον εμπορικό κόσμο μια σημαντική «ανάσα», όχι όπως λένε για να αυξήσουν τα έσοδα τους αλλά τουλάχιστον να μπορέσουν να εξισορροπήσουν την πολύ αρνητική εικόνα που καταγράφεται τη χειμερινή περίοδο, χαρακτηρίζοντας μάλιστα και τον φετινό χειμώνα ως τον χειρότερο των τελευταίων οκτώ ετών και να καταφέρουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε περιμένουν πως και πως την αύξηση της τουριστικής κίνησης τις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να τονωθεί η αγοραστική κίνηση ευελπιστώντας να μην απογοητευτούν ούτε από τις τουριστικές αφίξεις αλλά και από το διαθέσιμο μπάτζετ των επισκεπτών.