Σκοπός της ημερίδας ήταν η εξοικείωση και η ενθάρρυνση περισσότερων από εκατό εκπαιδευτικών του Μυλοποτάμου στη χρήση των νέων Τεχνολογιών και κυρίως στη χρήση των διαδραστικών πινάκων. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στα Ζωνιανά, με αφορμή την τοποθέτηση από τον τοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο έξι διαδραστικών βιντεοπροβολέων στο Δημ. Σχολείο Ζωνιανών, καθιστώντας το ένα από τα πιο καλά εξοπλισμένα σχολεία, αν όχι στην Κρήτη τουλάχιστον στο Νομό μας.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Γιώργος Περικλειδάκης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ζωνιανών, κ. Γιάννης Παρασύρης, ο Διευθυντής του εξαθέσιου Δημ. Σχολείου Ζωνιανών, Αντώνης Σκαπέτης, και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου Ζωνιανών κ. Νίκος Κάββαλος.
Το θεωρητικό μέρος της ημερίδας πραγματοποιήθηκε στην ανακαινισμένη αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Ζωνιανών και περιελάμβανε τις εξής σημαντικές εισηγήσεις: «Η χρήση και ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση: Ο Διαδραστικός πίνακας στη Σχολική Τάξη», «Η Πληροφορική στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση-Ψηφιακό Σχολείο», «Προσεγγίσεις ένταξης των ΤΠΕ στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και της Μελέτης Περιβάλλοντος», «Εκπαιδευτική Ρομποτική στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση», «Νέες Τεχνολογίες στα αγροτικά σχολεία», «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και «Διαδραστικός πίνακας χαμηλού κόστους». Εισηγητές των παραπάνω εισηγήσεων ήταν οι: Δρ. Στιβακτάκης Ευστάθιος Σχολικός Σύμβουλος, Δρ. Γώγουλος Γεώργιος Σχολ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης, Σίμος Αναγνωστάκης, (Ε.Ε.Δι.Π.), ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, Νεκτάριος Τσαγλιώτης, εκπαιδευτικός (Υπεύθυνος ΕΚΦΕ), Γιάννης Ανδριόπουλος, εκπαιδευτικός, Γιάννης Γκουγκούδης, εκπαιδευτικός. Πολύ ενδιαφέρον υπήρξε το βιωματικό μέρος της ημερίδας, που υλοποιήθηκε στις αίθουσες του Δημοτικού Σχολείου Ζωνιανών.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία, καθοδηγούμενοι από καταρτισμένους (στις Νέες Τεχνολογίες) συναδέλφους τους, να έρθουν σε επαφή με τους διαδραστικούς πίνακες και να παρακολουθήσουν εφαρμογές και προγράμματα για μια πιο αποτελεσματική διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί που έκαναν επίδειξη των εφαρμογών των διαδραστικών πινάκων ήταν: η Κατερίνα Μαυραντωνάκη, η Ελευθερία Λίβα, ο Γιάννης Γκουγκούδης και ο Γιάννης Ανδριόπουλος.
«Σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας, στόχος της ημερίδας ήταν να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί της Περιφέρειάς μας, για τις σύγχρονες εξελίξεις στο χώρο των Νέων Τεχνολογιών (ΤΠΕ) και να δοθεί έμφαση στη χρήση και την εφαρμογή των διαδραστικών πινάκων στην εκπαιδευτική πράξη. Ο διαδραστικός πίνακας είναι ένα πολυχρηστικό εργαλείο, το οποίο μεταμορφώνεται σε διδακτικό και γνωστικό, όταν αξιοποιείται παιδαγωγικά στην τάξη. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να έχει τη δεξιότητα να αξιοποιεί τις ποικίλες λειτουργίες του μαζί με τους μαθητές του στην καθημερινή διδακτική πρακτική. Καθώς οι Νέες Τεχνολογίες βρίσκουν εφαρμογή σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να παίξουν αποφασιστικό ρόλο στις μεταβολές που επηρεάζουν τη σχολική εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ζουν αρμονικά στο νέο κόσμο της τεχνολογίας, να τηρούν μία κριτική στάση απέναντί της και να τη χρησιµοποιούν µε αποτελεσµατικό τρόπο. Προκειµένου να συμμετέχουν ενεργά στον κόσµο της τεχνολογίας και να µην είναι παθητικοί αποδέκτες της, κρίνεται αναγκαία η εκπαίδευσή τους εις βάθος, καθώς και η συνεχής υποστήριξή τους, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες µε σκοπό όχι µόνο να καθοδηγούν σωστά τα παιδιά, αλλά και να αξιοποιούν τις δυνατότητες που τους παρέχουν µε σκοπό τη µεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία.
Τέλος, θεωρώ ότι ο χώρος των Νέων Τεχνολογιών είναι μια ευκαιρία για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που, πέρα από την παιδαγωγική του διάσταση, παρέχει δυνατότητες επανεξέτασης και επαναθεώρησης γενικών και ειδικών προβλημάτων στους χώρους μάθησης και εκπαίδευσης όπως προβλήματα παιδαγωγικών θεωριών, διδακτικού σχεδιασμού, εξατομικευμένης διδασκαλίας και αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία», δήλωσε ο Δρ. Στάθης Στιβακτάκης, Σχολικός Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Ρεθύμνης, προσθέτοντας ότι: «Η συνεργασία και άλλων φορέων καθώς και των τοπικών κοινωνιών με την εκπαιδευτική κοινότητα μόνο καλά αποτελέσματα μπορεί να φέρει. Το σχολείο βρίσκεται σε σχέση διαρκούς και δυναμικής αλληλεξάρτησης με τον άμεσο και ευρύτερο κοινωνικό χώρο στον οποίο είναι ενταγμένο. Ιδιαίτερα ισχυρή είναι η σχέση του με την κοινότητα στην οποία είναι ενταγμένο, κάτι που είναι περισσότερο ευδιάκριτο σε μικρού μεγέθους οικιστικές μονάδες. Σπουδαίο ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν οι ίδιες οι κοινωνικές δυνάμεις που εμπλέκονται στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, όπως εκπαιδευτικοί, εκπαιδευόμενοι, γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση, τοπικές παραγωγικές δυνάμεις, κ.τ.λ.».
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ζωνιανών, Γιάννης Παρασύρης, δήλωσε: «Να συγχαρώ όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της εκδήλωσης και ιδιαίτερα τον Σχολικό Σύμβουλο, κ. Στάθη Στιβακτάκη. Πραγματικά, είναι πάρα πολύ σημαντικό να διοργανώνονται ημερίδες όπως αυτή, που σκοπό έχουν την ενημέρωση, εκπαίδευση και κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων του Νομού μας ιδιαίτερα πάνω σε ένα τόσο σημαντικό αντικείμενο, όπως οι νέες τεχνολογίες και η αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ζωνιανών, Σκαπέτης Αντώνης, δήλωσε: «Από την πρώτη στιγμή που τοποθετήθηκαν οι διαδραστικοί πίνακες στο σχολείο μας, δημιουργήθηκε άμεσα η ανάγκη επιμόρφωσής μας σε αυτό το σύγχρονο εργαλείο και σίγουρα η ημερίδα συνέβαλε ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή».
Δύο οι δράστες του εμπρησμού στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου
Δύο άτομα φέρεται να κρύβονται πίσω από την φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου, στον επαρχιακό δρόμο...