Τα έργα της έκθεσης ανήκουν στην Ελληνίδα φωτογράφο Γεωργία Μεταξά, η οποία είχε στο παρελθόν πολλές επιτυχημένες ατομικές εκθέσεις στην καριέρα της, που έχουν φιλοξενηθεί σε πολλά μέρη στην Αυστραλίας.
«Οι Πενθούσες» είναι μια σειρά πορτρέτων που τεκμηριώνουν το τελετουργικό το μαύρων ρούχων και μαντηλιών, ως σημαίνον του διαρκούς πένθους. Σε ανάμνηση αυτών που έχουν χάσει, οι γυναίκες των πορτρέτων, αν και μίλια μακριά από την πατρίδα, φορούν τα μαύρα κάθε μέρα για το υπόλοιπο της ζωής τους.
Το «ελεγχόμενο» περιβάλλον ενός περιφερόμενου στούντιο αντικαθιστά υπάρχοντα σκηνικά διαδρόμων γηροκομείων, σαλονιών και αιθουσών εκκλησιών. Φαινομενικά απογυμνωμένο από περιττές πληροφορίες γύρω του, το πορτρέτο κάθε γυναίκας εντάσσει τον θεατή εντέλει στο πλαίσιο ενός απόλυτα ιδιωτικού χώρου.
«Εκτρέποντας» τον διαπεραστικό φακό της φωτογραφικής μηχανής με αποτρεπτικό βλέμμα, οι γυναίκες, ζωντανά σύμβολα-οχήματα του ίδιου τους του πένθους, απορροφώνται από το μαύρο κενό και αποτυπώνονται σε μια φωτογραφία, η οποία με τη σειρά της παραπέμπει σε ένα διπλό θάνατο.
Η Γεωργία Μεταξά φωτογραφίζει κατά κύριο λόγο Ελληνίδες της Αυστραλίας, έχοντας όμως φωτογραφήσει και Ιταλίδες ή Λιβανέζες που ζουν εκεί. Για τη συγκεκριμένη έκθεση έχει επιλέξει τέσσερις Ελληνίδες. Κάθε φωτογραφία συνοδεύεται από μικρό κείμενο που μιλά για κάθε γυναίκα, για το πένθος της ή πόσο καιρό φορά μαύρα.
Η βραβευμένη φωτογράφος ζει και εργάζεται στη Μελβούρνη, της Αυστραλίας. Η δουλειά της εντάσσεται μέσα σε ένα ευρύ πλαίσιο φωτογραφικών ντοκουμέντων, υποδηλώνοντας το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία-μαρτυρία και εκφράζοντας παράλληλα την ένταση μεταξύ «καλλιτεχνικής» πρόθεσης και πραγματικής μαρτυρίας. Τα πορτρέτα βρίσκονται στο επίκεντρο της δουλειάς της, ιδωμένα υπό το πρίσμα οικουμενικών τελετουργιών και χειρονομιών. Εκφράζει μια μελετημένη και σκόπιμη προσέγγιση σε μια τελικά εμπνευσμένη απόδοση.
Εκθέσεις της έχουν φιλοξενηθεί σε όλη την Αυστραλία και πρόσφατα, στο εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις και έργα της έχουν επιλεγεί σε πολλούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς, με διακρίσεις από το 2009 ως και το 2012.
Το 2010 φωτογραφίες της συμπεριελήφθησαν στο δεύτερο τόμο περιοδικού Hijacked του Big City Press. Το 2011, στη Μεταξά απονεμήθηκε το Βραβείο του Fundacion Botin Residency, στην Ισπανία, ενώ το 2012 βραβεύθηκε με το Βραβείο του Κοινού της Monash Gallery of Art.
Το έργο της φιλοξενείται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, συμπεριλαμβανομένων των Artbank, City of Yarra Arts & Heritage Collection, La Trobe Picture Collection, State Library of Victoria, Monash Gallery of Art, Wheelers Hill και το Ανώτατο Δικαστήριο της Βικτόρια.
Επιμέλεια: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ