Δεκτή έγινε από τον τεχνικό σύμβουλο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης η πρόταση, που είχε καταθέσει το μέλος του Ο.Α.Κ., Νίκος Μαλλιαρός, για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στον κόμβο Ατσιποπούλου. Η πρόταση με τη σχετική προμελέτη και τα σχέδια του Ο.Α.Κ. βρίσκεται ήδη στα χέρια της αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου και στο εξής χρειάζεται να γίνει μια σχετική μελέτη αλλά και να εξευρεθούν χρήματα για να μπορέσει να κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος κυκλικός κόμβος.
Η κατασκευή του συγκεκριμένου κυκλικού κόμβου, που άπτεται πλέον στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας, αναμένεται να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά τον κόμβο Ατσιποπούλου αλλά κυρίως η δημιουργία του εκτιμάται ότι θα καταστήσει ασφαλή τη διέλευση των οχημάτων, οι οδηγοί των οποίων μέχρι σήμερα ελλείψει και φωτεινών σηματοδοτών συνεννοούνται στην καλύτερη περίπτωση με το βλέμμα ή με χειρονομίες για το ποιος θα διασχίσει πρώτος τον κόμβο με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται.
Προσπάθειες για άμεση ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του κόμβου Αμαρίου
Παράλληλα, προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του κόμβου Αμαρίου, αφού φαίνεται πως τα τεράστια προβλήματα που είχαν να κάνουν τόσο με την γραφειοκρατία όσο και με την αντικατάσταση του εργολάβου προσπεράστηκαν και καταβάλλονται προσπάθειες, ώστε τουλάχιστον το νότιο τμήμα της οδού να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα, για να μπορέσει μετά να ξεκινήσει το κομμάτι του δρόμου που οδηγεί στην επαρχία Αμαρίου και το έργο να παραδοθεί στην συμβατική του ημερομηνία που είναι το τέλος του 2014.
Μετά από ένα πραγματικό Γολγοθά που δημιούργησε σειρά προβλημάτων σε διερχόμενους οδηγούς με κυκλοφοριακό κομφούζιο και τεράστια ταλαιπωρία, μιας και επί μακρό χρονικό διάστημα οι εργασίες είτε είχαν σταματήσει είτε εξελίσσονταν με ρυθμούς χελώνας, φαίνεται πως τα οποία εμπόδια προσπεράστηκαν και οι εργασίες την περίοδο αυτή είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Σύμφωνα με διαβεβαιώσεις της διοίκησης αλλά και στελεχών του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης υπάρχει στενή επίβλεψη και παρακολούθηση σχεδόν σε καθημερινή βάση για την πορεία των εργασιών αλλά και για να αντιμετωπίζονται τα όποια προβλήματα προκύπτουν, που έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την πρόσβαση στις επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά στο μέτωπο των εργασιών. Στην περιοχή του κόμβου εξακολουθούν να ισχύουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνουν την εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, από και προς Ηράκλειο-Χανιά, στο βόρειο τμήμα της εθνικής οδού. Ωστόσο, αγκάθι στην αποτελεσματική λειτουργία του κόμβου, αποτελεί το πρόβλημα που φαίνεται ήδη να δημιουργείται κυκλοφοριακά στην παράλληλο δρόμο της εθνικής οδού (την παλιά εθνική οδό). Για τη συγκεκριμένη περιοχή, όπου επίσης είχε κατατεθεί πρόταση για δημιουργία κυκλικού κόμβου, ώστε να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία -η οποία όμως δεν έγινε δεκτή- θα εξεταστεί το ενδεχόμενο τοποθέτησης φωτεινών σηματοδοτών. Ωστόσο, η όποια λύση θα πρέπει να επεξεργαστεί και να διαβουλευτεί μετά την ολοκλήρωση του έργου, ώστε να γίνουν σωστές μετρήσεις με βάση και την κυκλοφορία των οχημάτων.
Εν τω μεταξύ στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει το υπόλοιπο τμήμα του έργου, το οποίο αφορά στην έξοδο που οδηγεί στα χωριά του Αμαρίου. Ένα έργο το οποίο τεχνικά φαίνεται να μην έχει ιδιαίτερες δυσκολίες, ωστόσο κατά πληροφορίες μένει να ξεπεραστούν κάποια ζητήματα που έχουν να κάνουν με εκτάσεις που χρήζουν απαλλοτρίωσης. «Το έργο είναι σε πλήρη εξέλιξη και μέχρι το τέλος του μήνα οι εργασίες που αφορούν στο νότιο τμήμα της εθνικής οδού θα έχουν ολοκληρωθεί» ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Α.Κ. Λευτέρης Κοπάσης.
Από την πλευρά του, το μέλος το Ο.Α.Κ. Νίκος Μαλλιαρός ανέφερε: «Πλέον το έργο μετά από τόσες δυσκολίες και προβλήματα έχει μπει σε μια τροχιά υλοποίησης. Εκτιμούμε ότι το νότιο τμήμα και οι έξοδοί του θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα για να ξεκινήσει μετά το τμήμα που οδηγεί προς τα χωριά του Αμαρίου.
Υπενθυμίζεται ότι η συμβατική ημερομηνία περάτωσης του συνόλου του έργου του κόμβου Αμαρίου, το οποίο έχει εξελιχθεί σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», καθώς δημοπρατήθηκε το 2007, και οι εργασίες ξεκίνησαν το 2009, είναι το τέλος του χρόνου.