Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπρίτζη ορίστηκε ο τεχνικός σύμβουλος ο οποίος με σύμβαση παραχώρησης, θα υποβοηθήσει τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου στην προετοιμασία διαδικασίας του διεθνούς διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης για το έργο «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά- Άγιος Νικόλαος».
Μεταξύ τριών ενδιαφερομένων με τους οποίους διαπραγματεύτηκε η Διεύθυνση Συγκοινωνιών στις 29 Δεκεμβρίου επελέγη ως τεχνικός σύμβουλος το «Γραφείο Δοξιάδη-Σύμβουλοι για ανάπτυξη και οικιστική Α.Ε.» που έκανε την πιο συμφέρουσα προσφορά.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που αναρτήθηκε στις 8 Ιανουαρίου στο Διαύγεια:
«Εγκρίνουμε την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης επί των προκαταρκτικών ενεργειών και προετοιμασίας διαδικασίας Διεθνούς Διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά – Άγιος Νικόλαος» στον οικονομικό φορέα γραφείο Δοξιάδη σύμβουλοι για ανάπτυξη και Οικιστική Α.Εμε συνολική αμοιβή εκατόν είκοσι επτά χιλιάδες ευρώ (127.000,00€) (προ ΦΠΑ), διάρκεια της σύμβασης έξι (6) μήνες (από την χορήγηση στον τεχνικό σύμβουλο των στοιχείων που αποτελούν υποχρέωση των μερών, βάσει της από 10-11-2017 κωδικοποιημένης προγραμματικής σύμβασης) και όρους που αναφέρονται στην παρούσα και εξειδικεύονται στη σύμβαση που θα υπογραφεί».
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση ορίζεται ως προϊσταμένη αρχή η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών και ως διευθύνουσα υπηρεσία της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου το τμήμα μελετών και αδειοδοτήσεων αυτής.
Χαρακτηρίζεται έργο απόλυτης προτεραιότητας
Αιτιολογώντας το υπουργείο Υποδομών την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου αναφέρεται τόσο στην αναγκαιότητα του έργου του ΒΟΑΚ, όσο και στο αντικείμενο το οποίο οφείλει να παραδώσει σε έξι μήνες το γραφείο Δοξιάδη που επελέγη στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών που θα είναι η προϊσταμένη αρχή.
Αναλυτικά στην υπουργική απόφαση αναφέρονται σχετικά τα εξής:
1. Το έργο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).
2. Κρίνεται απολύτως απαραίτητη η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου προκειμένου να υποβοηθήσει την αρμόδια Υπηρεσία επί των προκαταρκτικών ενεργειών και προετοιμασίας διαδικασίας διεθνούς διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης για τη «Μελέτη, Κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Άγιος Νικόλαος».
3. Το αντικείμενο απασχόλησης του τεχνικού συμβούλου είναι απολύτως ειδικό και εμπίπτει στην πρόβλεψη της παρ. 1 του άρθρου 128 του Ν. 4412/2016, όπως ειδικότερα αναλύεται:
A. Υποβοήθηση της αναθέτουσας και δημοπρατούσας αρχής στην εκπόνηση μίας εναλλακτικής λύσης σχεδιασμού του έργου, πέραν της μιας ήδη εκπονηθείσας στα πλαίσια της προγραμματικής σύμβασης από τον Ο.Α.Κ. Α.Ε., με θεώρηση της χάραξης και από μηδενική βάση χωρίς τις δεσμεύσεις και «δουλείες» της υφιστάμενης κατάστασης.
Η λύση θα πρέπει να καθορίζει τα κύρια λειτουργικά χαρακτηριστικά του έργου όπως, η πορεία όδευσης, η ταχύτητα μελέτης, ο βαθμός ελέγχου των προσβάσεων η διατομή της οδού και οι θέσεις των κόμβων σύνδεσης με τα αστικά κέντρα, τους οικισμούς, το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, περιοχές ιδιαίτερου ενδιαφέροντος κ.λπ.
Ειδικότερα θα περιλαμβάνεται:
· Οριζοντιογραφία ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά Άγιος Νικόλαος, κλίμακας 1:5.000
· Μηκοτομή ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά Άγιος Νικόλαος, κλίμακας 1:5.000/1:500
· Τυπική διατομή
· Τεχνική έκθεση
· Προϋπολογισμός – προμέτρηση
· Προκαταρκτική γεωλογική αξιολόγηση.
B. Υποβοήθηση της αναθέτουσας και δημοπρατούσας αρχής στην εκπόνηση προκαταρκτικού προσδιορισμού περιβαλλοντικών απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) για την ανωτέρω εκπονηθεισόμενη λύση, λαμβάνοντας υπόψη την ήδη εκπονηθείσα ΠΠΠΑ για λογαριασμό του Ο.Α.Κ. Α.Ε. στα πλαίσια των υποχρεώσεών του εκ της προγραμματικής σύμβασης.
Γ. Υποβοήθηση της αναθέτουσας και δημοπρατούσας αρχής στην αξιολόγηση των λύσεων αυτών, συμπεριλαμβάνοντας και την αρχική τεχνική λύση του ΟΑΚ Α.Ε (συνολικά δύο (2) χαράξεις) με σκοπό την επιλογή της βέλτιστης λύσης που θα ικανοποιεί τις διαμορφούμενες ανάγκες του νησιού και θα συνδυάζεται με τις υπάρχουσες, τις υλοποιούμενες και τις σχεδιαζόμενες υποδομές.
Δ. Υποβοήθηση της αναθέτουσας και δημοπρατούσας αρχής στη διαμόρφωση της αρχιτεκτονικής του διαγωνισμού και τη διαμόρφωση προγράμματος γεωτεχνικών ερευνών επί της ζώνης διέλευσης της οδού όπως θα προκύψει από την αξιολόγηση των λύσεων, ώστε να ληφθεί υπόψη στην οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού του έργου.
Ε. Συμμετοχή σε όλες τις συσκέψεις, στις οποίες θα ζητείται η παρουσία του συμβούλου από την κοινή επιτροπή ή από την αναθέτουσα ή τη δημοπρατούσα αρχή (τυχόν έξοδα μετάβασης εκτός Αθηνών περισσότερο από μια φορά ή στο εξωτερικό δεν περιλαμβάνονται στη συμβατική αμοιβή).
Να σημειωθεί ότι με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη εγκριθεί και δεσμευτεί πίστωση ποσού εκατόν εξήντα μία χιλιάδων και διακοσίων ευρώ (161.200,00€) για την αμοιβή του έργου του τεχνικού συμβούλου.