Ή ο ευφυής Δήμαρχος ψάχνει για βλάκα επιχειρηματία ή ο έξυπνος επιχειρηματίας θα επενδύσει στη διαχειριστική ανικανότητα της Δημοτικής αρχής.
Ήμουνα νιος και γέρασα από την πολυδιαφημιζόμενη αξιοποίηση του χώρου στάθμευσης των Τεσσάρων Μαρτύρων.
Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε, μελέτες διαγωνίσθηκαν, προκήρυξη έργου με βάση τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αποτολμήθηκε αλλά… οι 4 Μάρτυρες, όπως φαίνεται, δεν έδωσαν την ευχή σε κανένα Δήμαρχο μέχρι σήμερα, να αναβαθμίσει τον χώρο.
Και σήμερα ο Δήμαρχος- «πεζοδρομάκιας»- αποφάσισε να ολοκληρώσει τη διπλωματική του στα συγκοινωνιακά, παραχωρώντας την εκμετάλλευση του πάρκινγκ σε ιδιώτη.
Κουράστηκε δημαρχώντας-πεζοδρομώντας τις δύο πρώτες θητείες και αποφάσισε να ξεκουραστεί συγκοινωνιακά την τελευταία.
Αφού έλυσε το θέμα της ύδρευσης της πόλης… με τιμές ανταγωνιστικές του εμφιαλωμένου νερού, αφού έλυσε το θέμα των απορριμμάτων του Δήμου… με τη μόνιμη φιλοξενία τους στον Δήμο Αμαρίου, αφού κατάφερε να σπάσει τα νεύρα των οδηγών για μια θέση στάθμευσης, αφού κατάφερε την Τροχαία να σηκώσει τα χέρια ψηλά για ρύθμιση της κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής και ημέρες λαϊκής αγοράς, αφού ανάπλασε το ανατολικό μέτωπο κυρίως για τους πελάτες των ξενοδοχείων και των καταστημάτων της περιοχής, αποφάσισε να εκχωρήσει διαχειριστικά, το δημοτικό εισπρακτικό φιλέτο σε ιδιώτη με πρόβλεψη ότι ο εργολάβος-ανάδοχος θα μπαίνει μέσα!
Χαρακτηριστικά ανέφερε στο Δ.Σ. «Εγώ προσδοκώ ο Δήμος να κερδίζει περισσότερα και υπολογίζω ότι με τη σύμβαση που κάνουμε ο εργολάβος μπαίνει μέσα…» και συνεχίζει «…Μόνο αν έχει έσοδα περισσότερα από 550.000 θα μπορεί να έχει κέρδος».
Και διερωτάται ο αφελής δημότης, ή ο ευφυής Δήμαρχος ψάχνει για βλάκα επιχειρηματία ή ο έξυπνος επιχειρηματίας θα επενδύσει στη διαχειριστική ανικανότητα της Δημοτικής αρχής.
Συμφωνώ με όλες τις αιτιάσεις της μείζονος και της ελάσσονος αντιπολίτευσης του Δήμου για την παραχώρηση της διαχείρισης και λειτουργίας του πάρκινγκ και δε μπορώ παρά να παρατηρήσω την πρεμούρα του Δημάρχου να τελειώνει με το θέμα σαν να επρόκειτο για ζημιογόνα δημοτική δραστηριότητα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος το πάρκινγκ λειτουργούσε χωρίς κανονισμό, ο οποίος πρόσφατα πέρασε από το Δ.Σ. προκειμένου να προχωρήσει το «ξεφόρτωμά» του σε ιδιώτη.
Επειδή αναφέρθηκα παραπάνω έντονα επικριτικά για το Δήμαρχο- «πεζοδρομάκια», θα ‘θελα να δικαιολογήσω επιγραμματικά τους ισχυρισμούς μου. Σε καμία περίπτωση δεν είμαι αντίθετος με το δίκτυο των πεζοδρόμων της πόλης και των ποδηλατο-λωρίδων, αρκεί αυτές να πληρούν τις νόμιμες προδιαγραφές. Τουναντίον αναβαθμίζουν την ποιότητα μιας βιώσιμης κινητικότητας των δημοτών και των επισκεπτών.
Η ένστασή μου είναι ότι προηγήθηκε το κάρο, του αλόγου, δηλαδή οι πεζόδρομοι αντί των χωροταξικά κατανεμημένων χώρων στάθμευσης. Και θα μου πείτε, να χανόντουσαν τα ευρωπαϊκά κονδύλια; Δύσκολη η απάντηση ομολογουμένως, όταν η δημοτική αρχή δεν έβαλε ποτέ σε προτεραιότητα την εξεύρεση χώρων στάθμευσης. Πιο δύσκολη όμως φαίνεται σήμερα η λύση του προβλήματος που θα επωμισθεί η επόμενη δημοτική αρχή. Ίσως η δωρεάν στάθμευση μέχρι να βρεθούν δημοτικοί χώροι, ως δημοτική αντιπαροχή, να αντιστάθμιζε σε κάποιο βαθμό το ανακόλουθο των προτεραιοτήτων της δημοτικής αρχής.
Τέλος για την ανάπλαση του ανατολικού μετώπου, έχω να πω τα καλύτερα για την πεζοδρόμηση από τη μεριά των ξενοδοχείων και καταστημάτων προς εξυπηρέτηση κυρίως των επισκεπτών και των πελατών αυτών των επιχειρήσεων, ΑΛΛΑ δε μπορώ να πω το ίδιο για τις μειωμένες θέσεις στάθμευσης που αφορούν κυρίως τους δημότες λουόμενους, καθώς και την προβληματική τροφοδοσία των επιχειρήσεων. Η πεζοδρόμηση από την πλευρά της θάλασσας λίγο πολύ παρέμεινε η ίδια, με αισθητή διαφορά τις θέσεις-παγκάκια ξεκούρασης, οι οποίες αναιτιολόγητα κινήθηκαν προς τον δρόμο αντί προς τη θάλασσα (vertigo) και κατασκευαστικά περισσότερο μοιάζουν με γλυπτική σύνθεση χωρίς πλάτη παρά για παγκάκι χαλάρωσης. Κάποιοι εύστοχα παρατήρησαν ότι αποτελούν παγκάκια ζυγού αριθμού καθημένων για αλληλοστήριξη πλάτης! Επιφυλάσσομαι για ολοκληρωμένες τεχνικές παρατηρήσεις όταν το έργο παραδοθεί, γιατί όπως φαίνεται στα χαρτιά μεν τελείωσε για να μπορεί ο εργολάβος να πληρωθεί με τα ευρωπαϊκά λεφτά, αλλά στην πράξη συνεχίζεται με την ανοχή όλων μας.
Υ.Γ.
Εάν η προσπάθεια του Δημάρχου δεν ευοδωθεί στην εξεύρεση ιδιώτη διαχειριστή του πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων, θα συνιστούσα να προστεθεί στη σύμβαση παραχώρησης ο όρος της δωρεάν στάθμευσης για τους επισκέπτες του ναού κατά τις Κυριακές, τη Μεγάλη Εβδομάδα, των Τεσσάρων Μαρτύρων και άλλων θρησκευτικών αργιών… ως τάξιμο.
* Ο Γιώργος Ταταράκης είναι πολιτικός μηχανικός Ε.Μ.Π.