Ήταν ένα από τα πιο απαιτητικά ράλι των τελευταίων ετών, καθώς τα καιρικά φαινόμενα ήταν έντονα, ωστόσο οι ιστιοπλόοι (οι κυβερνήτες και τα πληρώματα) των 46 σκαφών που έλαβαν μέρος, έδειξαν αυταπάρνηση και μεγάλο έλεγχο, όταν κι όποτε χρειάστηκε.
Χαρακτηριστική αποτελεί η περιπετειώδης 2η ιστιοδρομία Σύρος-Πάτμος, όπου οι άνεμοι έφτασαν τους 48 κόμβους (9 μποφόρ).
Το Ρέθυμνο εκπροσωπήθηκε με δύο σκάφη του ΙΟΡ, τον «Νέαρχο και την «Ακάστη» δίνοντας δυναμικό «παρών».
Το σκάφος του ομίλου «Νέαρχος» παρουσιάστηκε με κυβερνήτη τον Μιχάλη Βασιλάκη και πλήρωμα τους: Παναγιώτα Σιμιτζή, Μάνο Γιουλούντα, Γιώργο Πολιουδάκη και Αλέξανδρο Ρέμπελο.
Το σκάφος «Ακάστη» είχε κυβερνήτη τον Λευτέρη Παυλιδάκη και πλήρωμα τους: Ευαγγελία Μπουλή, Βαλάντη Μανωλεσάκη, Γιάννη Ζεμπίλη, Μαρία Χαλκιαδάκη, Γιάννη Λιάπη, Δέσποινα Ορφανουδάκη, Γιάννη Δρανδάκη, Βαγγέλη Τζανιδάκη, Βιβή Καρακώστα και Χρυσούλα Μπερπερίδου.
Τα ρεθυμνιώτικα πληρώματα με τους 16 συμμετέχοντες έζησαν με πολύ έντονο συναίσθημα όλες αυτές τις μέρες τον αγώνα, τον συναγωνισμό και φυσικά την εμπειρία σ’ ένα τόσο μεγάλο εύρος έκτασης-διαδρομής.
Το σκάφος «Νέαρχος» πήρε την 4η θέση στην κατηγορία του ολοκληρώνοντας τη συμμετοχή του στο 50ο Ράλι Αιγαίου με μια πολύ καλή παρουσία. Εξαιρετική παρουσία είχε και το πλήρωμα του σκάφους «Ακάστη», που η πλειοψηφία του ήταν νέοι ιστιοπλόοι και αντεπεξήλθαν στις δύσκολες και σκληρές συνθήκες του αγώνα, προσφέροντάς τους μια ξεχωριστή εμπειρία.
Τι συνέβη όμως στους αγώνες;
Φάληρο- Σύρος 80ν.μ.
Έχοντας πρώτο προορισμό την Σύρο καλύφθηκαν συνολικά 80 ναυτικά μίλια με το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα να πραγματοποιείται τις νυχτερινές ώρες. Ο καιρός που συνάντησαν οι 500 ιστιοπλόοι ήταν βόρειος εντάσεως 4-6 μποφόρ μεταβαλλόμενος κατά περιοχές και φθάνοντας μέχρι 7 μποφόρ τα ξημερώματα στο τελευταίο τμήμα της διαδρομής. Σε αυτή την ιστιοδρομία το σκάφος «Νέαρχος» πήρε την 4η θέση στην κατηγορία του ORC Club 3 και το σκάφος «Ακάστη» πήρε την 7η θέση στην κατηγορία του ORC Club 1.
Σύρος-Πάτμος, 87 ν.μ.
Χαρακτηρίστηκε ως η «θυελλώδης» ιστιοδρομία, καθώς τα 46 σκάφη με τα πληρώματά τους κάλυψαν τα 87 ναυτικά μίλια αντιμέτωποι με τεράστια κύματα και με ανέμους εντάσεως 8 μποφόρ, οι οποίοι μάλιστα πριν και μετά την Μύκονο έφτασαν τα 9 μποφόρ. Χρειάστηκε συνεχής τιμόνεμα από τους κυβερνήτες και συνεχή δουλειά από τα πληρώματα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες. Δυστυχώς όμως δεν έλειψαν και οι ζημιές στον εξοπλισμό των σκαφών. Σκισμένα πανιά, κομμένα συρματόσχοινα, ένα κομμένο τιμόνι, βλάβες στα όργανα, ήταν μερικές από τις ζημιές που καταγράφηκαν.
Σε αυτή την τρικυμιώδη ιστιοδρομία το σκάφος «Νέαρχος» του Ι.Ο. Ρεθύμνου πέτυχε σημαντική διάκριση καταλαμβάνοντας την 2η θέση στην κατηγορία του, ORC Club 3, με διαφορά σε διορθωμένο χρόνο μόλις 1 λεπτού και 18 δευτερολέπτων από το 1ο σκάφος «De Malo V, Γιατροί του κόσμου». Το δεύτερο σκάφος του Ι.Ο. Ρεθύμνου «Ακάστη» που συμμετέχει στον αγώνα, δυστυχώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω κάποιων ζημιών που προκλήθηκαν στα πανιά λόγω καιρού.
Πάτμος – Κουφονήσια,
64 ν.μ.
Σε μια γρήγορη κούρσα εξελίχθηκε η 3η ιστιοδρομία, με άνεμο βόρειο – βορειοδυτικό που κυμαινόταν στους 15 κόμβους και ενίοτε έφτανε τους 25. Ο έντονος συναγωνισμός και το υψηλό επίπεδο φάνηκε και σε αυτή την ιστιοδρομία, καθώς οι τερματισμοί των σκαφών σε διορθωμένο χρόνο είχαν χρονική διαφορά λεπτών και συχνά δευτερολέπτων! Στην 3η ιστιοδρομία, λοιπόν, το σκάφος «Νέαρχος» πήρε την 3η θέση στην κατηγορία του (ORC Club 3), με διαφορά μόλις 46 δευτερολέπτων από το 2ο σκάφος «Αλμύρα» και διαφορά 7 λεπτών και 55 δευτερολέπτων από το πρώτο σκάφος «De Malo V, Γιατροί του κόσμου»!
Με την κατεύθυνση του ανέμου να είναι βόρεια και την ένταση του να φτάνει στα 6 μποφόρ με μία μικρή ενίσχυση κατά το μεσημέρι, ο καιρός εξασφάλισε μια γρήγορη και θεαματική κούρσα. Η ιστιοδρομία αυτή ήταν μήκους 14 ναυτικών μιλίων για τα σκάφη της κατηγορίας ORC Club κα το σκάφος «Νέαρχος» πήρε την 5η θέση στην κατηγορία του.
Στην 5η ιστιοδρομία τα σκάφη τερμάτισαν κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο (Κουφονήσι-Σούνιο).
αφιερωμένος τα 100 χρόνια «Ελλάδα-Κρήτη»
Ο επόμενος μεγάλος αγώνας που θα λάβει μέρος ο Όμιλος είναι τον προσεχή Οκτώβριο στο Cretan Union Cup με την Κρήτη να γιορτάζει τα 100 χρόνια από την ένωσή της με την Ελλάδα.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τη μεγάλη συμμετοχή των ομάδων ανά την Ελλάδα και φυσικά τα ρεθυμνιώτικα πληρώματα.
Κοντά στην προσπάθεια των πληρωμάτων που εκπροσώπησαν το Ρέθυμνο, στάθηκαν πολλοί φίλοι.
Με τις ευχές και το ενδιαφέρον τους, έδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα ότι βρίσκονται κοντά στο άθλημα και στους ανθρώπους που πιστεύουν.
Σε επόμενο φύλλο θα γίνει σχετική μνεία για το κλίμα που έζησαν τα πληρώματα του ΙΟΡ στο 50ο Ράλλυ Αιγαίου.