Την έντονη αντίδραση τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, που αφορά στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με την οποία κανένα από τα σχολεία του νομού δεν χαρακτηρίζεται ως δυσπρόσιτο.
Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με την εκπαιδευτική κοινότητα, οδηγεί σε αποδυνάμωση των σχολείων της ενδοχώρας, αφού πλέον δεν θα υπάρχουν κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς να δηλώνουν την προτίμηση τους γι’ αυτά τα σχολεία, τα οποία όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν σταδιακά θα οδηγηθούν σε λουκέτο.
Χθες με πρωτοβουλία της αντιπεριφερειάρχη Μαρίας Λιονή πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στην αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, παρουσία του αντιπεριφερειάρχη παιδείας Γ. Παρασύρη, του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γ. Μαρκαντέ, εκπροσώπων της ΕΛΜΕΡ, του συλλόγου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και εκπροσώπων των δήμων, όπου συζητήθηκε το πρόβλημα που δημιουργείται καθώς και οι συνέπειες που αυτό έχει, οδηγώντας σε υποβάθμιση τα σχολεία της ενδοχώρας.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη αποφασίστηκε να συντάξουν ένα κείμενο διαμαρτυρίας προς το υπουργείο στο οποίο μάλιστα θα καταγράφουν την αναγκαιότητα να χαρακτηριστούν ως δυσπρόσιτα τα σχολεία του Μυλοποτάμου και του Αμαρίου, επισημαίνοντας για μια ακόμα φορά τις ιδιαιτερότητες τους.
Σε σχετικές δηλώσεις της η Μαρία Λιονή ανέφερε: «Κάναμε μια συνάντηση, καθώς μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου σε σχέση με την αναμοριοδότηση των σχολείων και το θέμα των δυσπρόσιτων, με πολύ αρνητική έκπληξη, είδαμε ότι για την περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου, η πρόταση που είχαμε κάνει με την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια, τους δήμους και τους συνδικαλιστικούς φορείς των δασκάλων και των καθηγητών, απείχε πάρα πολύ από την πρόταση του υπουργείου που έγινε νόμος του κράτους. Δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη οι ιδιαιτερότητες του νομού, οι ορεινοί όγκοι, τα δυσπρόσιτα σχολεία, οι ιδιαιτερότητες κάποιων σχολείων της πολύ μεγάλης μαθητικής διαρροής. Επομένως η τοπική αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να αφήσει το ζήτημα αυτό έτσι. Αποφασίσαμε να στείλουμε στο υπουργείο ένα κείμενο, το οποίο θα το υπογράφουν όλοι οι δήμοι και οι φορείς ενδεχομένως της εκπαιδευτικής κοινότητας. Παράλληλα, θα πάμε στο υπουργείο και θα ζητήσουμε αυτοπρόσωπη συνάντηση, διότι εάν δεν ξέρουν, θα πρέπει να τους γίνει γνωστό στο υπουργείο, ότι δεν μπορούν από μια καρέκλα των Αθηνών να αποφασίζουν κάποιοι για τις τύχες ολόκληρης κοινωνίας, τοπικών κοινωνιών, παιδιών, γονέων. Εμείς θα αγωνιστούμε με κάθε τρόπο για την άρση της αδικίας. Υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν σχολεία όπως είναι της Κράνας στον Μυλοπόταμο, το σχολείο ΕΠΑΛ στο Γαράζο, το σχολείο στον Πλάτανο Αμαρίου. Δεν θέλω να καταστροφολογήσω, θέλουμε όμως να προλάβουμε ορισμένα πράγματα πριν βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛ.ΜΕ.Ρ Νίκος Αδράμης επανέλαβε τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών για τη στάση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης, τον οποίο εγκαλούν για τη μη δημοσιοποίηση της πρότασης που τελικά απέστειλε στο υπουργείο αναφορικά με την αναμοριοδότηση των σχολείων του Ρεθύμνου.
Ειδικότερα στις δηλώσεις του είπε: «Είχαμε ξεκινήσει τις ενέργειες μας σαν ΕΛΜΕΡ ήδη από τα Χριστούγεννα, όταν είδαμε το προσχέδιο αυτού του νόμου και είχαμε διαφωνήσει κάθετα. Είχαμε εκφράσει τις διαφωνίες μας με οποιονδήποτε τρόπο και στον περιφερειακό αλλά και προς τα πάνω στο υπουργείο με έγγραφες διαμαρτυρίες μας.: Πρώτον μετά την υπουργική απόφαση ο νομός Ρεθύμνου δεν έχει κανένα δυσπρόσιτο σχολείο. Δεύτερον παραμένει με τα ίδια μόρια, όπως οι άλλες πρωτεύουσες νομών, οι οποίες έχουν ακτοπλοϊκή και αεροπορική συγκοινωνία που εμείς δεν έχουμε. Τρίτον δεν ελήφθησαν υπόψη, κάτι που λέγαμε κατ επανάληψη, οι ειδικές συνθήκες του Ρέθυμνου: η μεγαλύτερη μαθητική διαρροή, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας που είναι στα αγόρια. Δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη οι οδικές συγκοινωνίες και πολλές άλλες διαφορετικές δυσμενείς συνθήκες που υπάρχουν στο Ρέθυμνο. Άρα θεωρούμε και εκεί ήταν η πρώτη στόχευσή μας ότι ο περιφερειακός έπρεπε με πολύ επίμονο τρόπο να θέσει τα ζητήματα αυτά στο υπουργείο. Δεν τα έβαλε όμως κατά τη γνώμη μας. Ή αν τα έβαλε, όπως τον έχουμε εγκαλέσει δύο φορές, έπρεπε να μας δώσει την πρόταση που είχε δώσει στο υπουργείο. Θεωρούμε ότι αυτά τα ζητήματα εφόσον βγήκαν από έναν αγώνα έπρεπε να τα δώσουν οι περιφερειακοί. Ο περιφερειακός διευθυντής Κρήτης της εκπαίδευσης δεν έκανε αυτό το πράγμα και γι’ αυτό τον έχουμε εγκαλέσει. Εάν θέλει έστω και την ύστατη στιγμή ας μας δώσει την πρόταση που είχε πάει για την Κρήτη για το Ρέθυμνο στο υπουργείο».
«Συζήτηση για τη μεταφορά των μαθητών»
Παράλληλα, χθες στο κτίριο της αντιπεριφέρειας πραγματοποιήθηκε συνάντηση παρουσία και εκπροσώπων του ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των μαθητών. Στη διάρκεια της συνάντησης εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι των δήμων έθεσαν ζητήματα που αφορούν το θέμα για τα οποία το ΚΤΕΛ δεσμεύτηκε να τα εξετάσει, προκειμένου να δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση, ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθητές για τις μετακινήσεις τους.
Ιδιαίτερη αναφορά έκαναν οι εκπαιδευτικοί για τη μεταφορά των μαθητών στο Γυμνάσιο-Λύκειο Ατσιποπούλου μιας και τρία χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του, όπως λένε δεν έχει καταστεί εφικτή η διέλευση λεωφορείου έξω τη σχολική μονάδα που απέχει 800 μέτρα από τη στάση που σήμερα αφήνει τους μαθητές, ενώ όπως λένε υπάρχουν παιδιά που πρέπει να αλλάξουν ακόμη και τρία λεωφορεία για να πάνε στο σχολείο τους.
Αντιπεριφέρεια και ΚΤΕΛ δεσμεύτηκαν να επανεξετάσουν όλα τα θέματα που τέθηκαν από την εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να εξυπηρετούνται οι μαθητές.