Σοβαρά παραμένουν τα προβλήματα σε αρκετά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, όπου ακόμη δεν έχει διοριστεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικού προσωπικού. Καθηγητές βασικών ειδικοτήτων δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της πόλης και της ενδοχώρας, με αποτέλεσμα ήδη τα παιδιά να μετρούν αρκετές χαμένες ώρες διδασκαλίας και να αγωνιούν για το πως θα ολοκληρωθεί η διδακτέα ύλη, όταν ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι τα κενά δεν έχουν καλυφθεί.
Ειδικότερα, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου οι ελλείψεις στις βασικές ειδικότητες, όπως αυτές έχουν καταγραφεί και απεστάλησαν ήδη χθες εκ νέου στο αρμόδιο υπουργείο μετά από αίτημα του υπουργού, φτάνουν τις 32.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου οι ελλείψεις, όπως αυτές εστάλησαν στο υπουργείο, έχουν εξής:
Στα Λύκεια οι ελλείψεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων είναι επτά και συγκεκριμένα:
– Εσπερινό Γενικό Λύκειο, Μουσικό και 1ο ΕΠΑΛ: ένας θεολόγος (5, 3 και 15 ώρες αντίστοιχα).
– Λύκειο Φουρφουρά, Γυμνάσια Συβρίτου και 4ο Γυμνάσιο: ένας θεολόγος.
– ΕΠΑΛ Γαράζου, Γυμνάσιου Γαράζου, Γυμνάσιο Κοξαρές: ένας θεολόγος.
– Λύκειο και Γυμνάσιο Επισκοπής: ένας θεολόγος.
– Λύκειο Πανόρμου: ένας φιλόλογος.
– Λύκειο Περάματος: ένας φιλόλογος.
– Γυμνάσιο Περάματος: ένας φιλόλογος.
– Γυμνάσιο Κράνας-Γυμνάσιο Κοξαρές: ένας φιλόλογος.
– Γυμνάσιο Ανωγείων: ένας μαθηματικός.
– Γυμνάσιο Φουρφουρά-Γυμνάσιο Συβρίτου: ένας μαθηματικός.
– 3ο Λύκειο-1ο ΓΕΛ-Γυμνάσιο Κράνας: ένας φυσικός.
– 1ο Γυμνάσιο – 1ο Λύκειο: ένας χημικός.
– 3ο Γυμνάσιο: ένας χημικός.
– Ατσιπόπουλο και Επισκοπή: ένας βιολόγος.
– Πειραματικό Λύκειο, Γυμνάσιο Περάματος, Γυμνάσιο Γαράζου: ένας βιολόγος.
– 3ο Γυμνάσιο, 4ο Γυμνάσιο: ένας βιολόγος.
– 1ο ΕΠΑΛ και 1ο Γυμνάσιο: ένας καθηγητής Αγγλικών.
– ΕΠΑΛ Γαράζου και Γυμνάσιο Γαράζου: ένας καθηγητής Αγγλικών.
– Λύκειο Περάματος και Γυμνάσιο Κοξαρές: ένας καθηγητής Αγγλικών.
– Γυμνάσιο και Λύκειο Ανωγείων: ένας καθηγητής Αγγλικών.
– Γυμνάσιο Φουρφουρά, Γυμνάσιο Συβρίτου και Λύκειο Περάματος: ένας καθηγητής Αγγλικών.
– 1ο ΕΠΑΛ: δύο οικονομολόγοι και ένας Γεωπόνος.
Οι καθηγητές μειωμένου ωραρίου που απαιτούνται για να στελεχώσουν τα σχολεία του Νομού έχουν ως εξής: φιλόλογος στο Γυμνάσιο Ανωγείων, μαθηματικός στο Γυμνάσιο Περάματος, Γυμνάσιο Κράνας και Γυμνάσιο Σπηλίου, φυσικός στο Λύκειο Πανόρμου και Μουσικό Γυμνάσιο, στο Γυμνάσιο Κοξαρές γεωλόγος, στο Μουσικό Γυμνάσιο, στο 1ο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Γαράζου οικονομολόγος και γεωπόνος στο ΕΠΑΛ Γαράζου.
Για την απουσία φιλολόγου στο 3ο Γυμνάσιο για την οποία υπάρχει και σχετική επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό Παιδείας (βλ. παρακάτω) ο κ. Ταξάκης ανέφερε πως αναμένεται τις επόμενες μέρες η τοποθέτησή του, αφού προηγηθεί η τοποθέτηση αναπληρωματικού στο Πάνορμο για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η απόσπαση.
Σε ότι αφορά την παράλληλη στήριξη, όπου στον Νομό Ρεθύμνου είναι 26 παιδιά διορίστηκαν 11 καθηγητές από τους 26 που είχαν ζητηθεί, ενώ απαιτούνται ακόμα 12 καθηγητές για την αποτελεσματική λειτουργία των τμημάτων ένταξης.
Επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό από τους γονείς του 3ου Γυμνασίου Ρεθύμνου
Στον υπουργό Παιδείας απευθύνονται με επιστολή τους οι γονείς των μαθητών του 3ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, οι οποίοι απαριθμούν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους στο σχολείο λόγω έλλειψης προσωπικού, ενώ θίγουν και θέματα μεταφοράς των μαθητών.
Στην επιστολή προς τον υπουργό, την οποία ο Σύλλογος Γονέων του 3ου Γυμνασίου κοινοποιεί στον περιφερειάρχη Κρήτης, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, στους βουλευτές του Νομού, στην αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου, στο Τμήμα Παιδείας-Δια Βίου Μάθησης-Εθελοντισμού-Νέας Γενιάς Δήμου Ρεθύμνου, στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου, στο Κ.Ε.Δ.Δ. . Ρεθύμνου, στο 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, στην Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Ρεθύμνου, στην ΕΛΜΕΡ, στον Σύλλογο Καθηγητών 3ου Γυμνασίου και στα ΜΜΕ αναφέρουν:
«Θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη απογοήτευσή μας, τον προβληματισμό μας, τη λύπη και την αγανάκτησή μας για τη μη επίλυση των προβλημάτων της έλλειψης καθηγητών και της μεταφοράς των μαθητών.
Το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου λειτουργεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς με ελλείψεις, αφού έχουν χαθεί τουλάχιστον 150 ώρες μαθημάτων. Η απώλεια αυτών των ωρών είναι ακατανόητη, κατά την άποψή μας, αφού οποίες οι υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. γνωρίζουν τα κενά των σχολείων από τα τέλη Ιουνίου.
Συγκεκριμένα το σχολείο μας έχει έλλειψη των παρακάτω εκπαιδευτικών:
• Θεολόγου (κλάδου ΠΕ01) για 10 ώρες την εβδομάδα.
• Φιλολόγου (κλάδου ΠΕ02) για 16 ώρες την εβδομάδα.
• Φυσικού (κλάδου ΠΕ 04. 01) για 27 ώρες την εβδομάδα.
• Φιλολόγου (κλάδου ΠΕ02. 50) για 23 ώρες την εβδομάδα στα τμήματα ένταξης.
• Εκπαιδευτικούς για Παράλληλη Στήριξη για πέντε μαθητές.
Υπάρχει τρόπος να καλυφθεί η χαμένη ύλη τόσο μεγάλου χρονικού διαστήματος;
Νοιάζεται κανείς για τη σωστή λειτουργία όλου του σχολικού συγκροτήματος, όταν σε καθημερινή βάση αρκετά τμήματα έχουν κενές ώρες διδασκαλίας και καλύπτονται από άλλα μαθήματα για να συμπληρωθεί το ωράριο. Ενώ υπάρχουν 33 συνολικά ελλείψεις καθηγητών στο Ρέθυμνο προσλήφθηκε ένας αναπληρωτής. Μήπως αυτό δεν είναι κοροϊδία; Διορίζοντας ένα καθηγητή, από τα τόσα κενά που υπάρχουν στο Ρέθυμνο, πως θα λειτουργήσει σωστά το Γυμνάσιό μας αλλά και όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια στο Ρέθυμνο σε μερικά από τα οποία έχουν χαθεί πάνω από 750 ώρες συνολικά.
Ζητούμε την άμεση και αποτελεσματική παρέμβασή σας για να δοθεί λύση στο σοβαρότατο πρόβλημα λειτουργίας του Γυμνασίου μας. Δεν φτάνει η καλή θέληση των καθηγητών για την εκπαίδευση των μαθητών αλλά και η βούληση του υπουργείου. Δεν μπορεί να χάνονται ώρες μαθημάτων λόγω της ολιγωρίας και αδράνειας του Υπουργείου.
Ένα άλλο σοβαρό θέμα που μας απασχολεί είναι η μεταφορά των μαθητών. Βάσει του ΦΕΚ 1449/2013 στο άρθρο 1 παρ. 1 με τίτλο «Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δικαιούμενοι δωρεάν μεταφοράς…» δημιουργείται πρόβλημα στην πρόσβαση των μαθητών του Γυμνασίου μας που διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές. Με αυτό το ΦΕΚ δεν δικαιούνται δωρεάν μεταφορά οι μαθήτριες και οι μαθητές που πηγαίνουν σε σχολεία διαφορετικά από το πλησιέστερο σχολείο στον τόπο κατοικίας τους για δικούς τους λόγους. Λειτουργεί απαγορευτικά στην πρόσβαση των μαθητών από την επαρχία στα σχολεία της πόλης αν και αρκετά από τα επαρχιακά σχολεία έχουν καταργηθεί ή συγχωνευθεί. Στην εποχή των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης πρέπει να υπάρχει μέριμνα ώστε και τα παιδιά από την επαρχία να έχουν το δικαίωμα της επιλογής του σχολείου όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι.
Πιστεύουμε ότι τα παιδιά όλων πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μάθηση και ότι η εκπαίδευση είναι πρωταρχική προτεραιότητα της εκάστοτε κυβέρνησης. Η λύση των παραπάνω προβλημάτων πρέπει να είναι άμεση! Διαμαρτυρόμαστε έντονα και είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση και στη ζωή».