Σοβαρά παραμένουν τα προβλήματα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου όπου οι ελλείψεις εκπαιδευτικών τόσο στην ενδοχώρα όσο και στο κέντρο της πόλης έχουν δημιουργήσει μια ασφυκτική εικόνα που παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις. Δέκα συνολικά σχολεία στον νομό ήταν κλειστά χθες αφού οι μαθητές επικαλούμενοι τις απώλειες διδακτικών ωρών λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού έβαλαν λουκέτο.
Ειδικότερα, χθες κλειστά παρέμειναν το Πειραματικό Λύκειο, το 2ο ΓΕΛ, το Γυμνάσιο Κοξαρέ, το Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Γαράζου το 2ο ΕΠΑΛ το γυμνάσιο-λύκειο Ανωγείων και το Γυμνάσιο-Λύκειο Πανόρμου.
Η εικόνα αυτή σε συνδυασμό με τις διαμαρτυρίες των ίδιων των εκπαιδευτικών αλλά και της Ένωσης Γονέων Μαθητών του δήμου Ρεθύμνης προκάλεσε την αντίδραση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ο οποίος ζήτησε από την τοπική διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αποστείλλει μια λίστα με τις απολύτως απαραίτητες ανάγκες εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων (φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών, χημικών και βιολόγων) προκειμένου ο ίδιος να παρέμβει στο υπουργείο Παιδείας.
Εν τω μεταξύ είκοσι προσλήψεις καθηγητών ειδικής αγωγής αναλογούν στο Ρέθυμνο από τη δεξαμενή των προσλήψεων που ανακοινώθηκε την περασμένη Παρασκευή από το υπουργείο. Εννέα από αυτούς θα στελεχώσουν το Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ρεθύμνου το οποίο θα μπορεί επιτέλους να ξεκινήσει μαθήματα. Σε αυτό θα τοποθετηθούν ένας φιλόλογος, ένας μαθηματικός, ένας κοινωνιολόγος, ένας γεωπόνος, ένας πληροφορικής, ένας διατροφολόγος, ένας φυτικής παραγωγής και ένας καθηγητής τουριστικών επιχειρήσεων.
Οι υπόλοιποι έντεκα θα στελεχώσουν τμήματα ένταξης όμως ο αριθμός σε σχέση με τις ανάγκες είναι πολύ περιορισμένος με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μην έχουν αυτή τη δυνατότητα βοήθειας.
Ειδικότερα, οι ανάγκες στα σχολεία ήταν για δώδεκα καθηγητές ήρθαν μόλις οκτώ και πιο συγκεκριμένα από τους έξι μαθηματικούς ειδικής αγωγής ήρθαν τρεις, από τους πέντε φυσικούς ήρθε ένας.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Ανδρέας Ταξάκης τόνισε: «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού. Θέλουμε να πιστεύουμε και αυτό μάς διαβεβαιώνουν και οι προϊστάμενοι ότι αναλογικά γίνονται οι διορισμοί των εκπαιδευτικών σε κάθε περιοχή. Αυτό απαιτούμε και εμείς να διοριστούν οι απολύτως απαραίτητοι εκπαιδευτικοί σε πρώτη φάση δηλαδή φιλόλογοι μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι καθώς και οι γεωπόνοι. Πρέπει όλοι μαζί να πιέσουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πρόβλημα και ειδικά στην επαρχία όπου τα προβλήματα είναι εντονότερα. Όλοι με καλή διάθεση πρέπει να δούμε πως θα συντονίσουμε τις διαδικασίες αυτές για να προσληφθούν οι εκπαιδευτικοί και να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς τα σχολεία. Οι καταλήψεις δεν λύνουν το πρόβλημα αυτό είναι το μόνο σίγουρο».
Συνάντηση των εκπαιδευτικών με το Γ. Τερζάκη
Συνάντηση με τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Γιώργο Τερζάκη θα έχουν την επόμενη Δευτέρα στα Ανώγεια εκπρόσωποι της ΕΛΜΕΡ, διευθυντές σχολείων και αντιπροσωπεία γονέων και μαθητών με κύριο στόχο να τον ενημερώσουν από κοντά για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν κυρίως τα σχολεία της ενδοχώρας από τα οποία χάνονται καθημερινά δεκάδες διδακτικές ώρες: «Αποφασίσαμε η ΕΛΜΕΡ με τους διευθυντές των σχολείων να πάμε μαζί με τους γονείς και τους προέδρους των 15 μελών στα Ανώγεια, όπου θα συναντήσουμε τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Γ. Τερζάκη. Διαλέξαμε συμβολικά τα Ανώγεια γιατί είναι το τελευταίο σημείο του νομού και επίσης έχει από τα μεγαλύτερα προβλήματα. Ζητάμε προσλήψεις με μαζικούς διορισμούς. Τα παιδιά κάνουν καταλήψεις είμαστε στο πλευρό τους αφού τα παιδιά της επαρχίας δεν έχουν καθηγητές βασικές ειδικοτήτων με αποτέλεσμα εκ των πραγμάτων να μην μπορούν να γίνουν μαθήματα» ανέφερε η πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ Δέσποινα Νικολάου.
Απουσία των γονέων η χθεσινή γενική συνέλευση της Ένωσης
Χαρακτηριστική ήταν ωστόσο η απουσία γονιών και εκπαιδευτικών στη γενική συνέλευση που είχε συγκαλέσει η Ένωση Γονέων Μαθητών χθες το απόγευμα στο αμφιθέατρο του 2ου δημοτικού σχολείου προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να αναζητήσουν από κοινού τρόπους αντιμετώπισης τους.
Η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ρεθύμνης Ματίνα Χατζάκη-Βολτυράκη, σε σχετικές δηλώσεις της είπε: «Πλέον έχουμε εξαντλήσει κάθε μορφής πίεσης. Για αρκετό καιρό πολλά σχολεία τελούσαν υπό κατάληψη και θεωρούσαμε ότι αυτός είναι ένας τρόπος διαμαρτυρίας. Όμως ο κόμπος έφτασε στο χτένι, τα παιδιά είχαν μετατρέψει την κατάληψη σε νυχτερινά μαγαζιά και χαρτοπαικτικές λέσχες. Υπό αυτό το καθεστώς αδυνατούμε να σταθούμε στο πλευρό τους. Είχα πει ότι θα ‘μαι στο πλευρό των μαθητών στις καταλήψεις υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες για πολύ συγκεκριμένο λόγο και για πολύ συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σαν μέσο πίεσης. Είμαι κατά των καταλήψεων όταν αυτές μετατρέπονται σε μπουζουκερί και νυχτερινά καταστήματα. Σαν Ένωση Γονέων κάναμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Στείλαμε ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας και καλέσαμε γενική συνέλευση τους γονείς, τον διευθυντή δευτεροβάθμιας την ΕΛΜΕΡ, τον αντιδήμαρχο Παιδείας και τους μαθητές σε μια ύστατη προσπάθεια να βρεθεί κάποια λύση στα προβλήματα της εκπαίδευσης. Όμως ήμασταν ελάχιστοι όσοι παραβρεθήκαμε στη συνέλευση πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει μια απαξίωση από όλους εκείνους τους γονείς που πολλές φορές το μόνο που ξέρουν είναι να διαμαρτύρονται. Από δω και στο εξής τα σχολεία της πόλης θα λειτουργήσουν κανονικά. Οι καταλήψεις τελείωσαν και πλέον βρισκόμαστε σε φάση διαλόγου για να βρούμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σ’ αυτό το πρόβλημα.
Ο αντιδήμαρχος Παιδείας Γιώργος Γεωργαλής που παραβρέθηκε στη χθεσινή συνέλευση σε δηλώσεις του ανέφερε: «Ο δήμος είναι υπεύθυνος για τις κτιριακές υποδομές. Το γεγονός ότι χτίζονται δυο καινούρια γυμνάσια και δυο καινούρια λύκεια που θα παραδοθούν τον Δεκέμβριο είναι πολύ σημαντικό καθώς θα αναβαθμίσει πάρα πολύ τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε ότι αφορά τις καταλήψεις θέσεων να καταλάβουν τα παιδιά ότι οι καταλήψεις δεν λύνουν το πρόβλημα και τις περισσότερες φορές οι καταλήψεις είναι εγκαταλείψεις του σχολείου. Πρέπει να βρουν άλλους τρόπους σε συνεργασία με τους γονείς να αναζητήσουν λύσεις και να διεκδικήσουν τα αιτήματα τους. Ο δήμος συμπαραστέκεται σε αυτή την προσπάθεια. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να βελτιώσει την εικόνα των σχολείων. Σε ότι αφορά το 2ο ΕΠΑΛ χρειάζεται λίγο υπομονή. Αρχές Δεκεμβρίου από ότι με ενημερώνει ο εργολάβος θα τελειώσει το νέο γυμνάσιο Ατσιποπούλου και το πρόβλημα το κτιριακό του 2ου ΕΠΑΛ θα λυθεί».