Γεγονός είναι πλέον η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και του Αεροδρομίου Χανίων, στην κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd.
Την περασμένη Δευτέρα δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η σχετική απόφαση με την οποία εγκρίνεται από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, «σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 17/2015 Πράξη του Ζ’ κλιμακίου, κατ’ εφαρμογή των περί ΤΑΙΠΕΔ Διατάξεων του ν. 3986/2011 όπως ισχύει».
Την απόφαση, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης, προχωρώντας στην υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού με τον οποίο προτιμητέος επενδυτής είχε ανακηρυχτεί η κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd.
Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ και παρά τη φημολογία για ενδεχόμενη εξαίρεση του Αεροδρομίου Χανίων, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάσει των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στη Γερμανική εταιρεία.
Το τίμημα που θα καταβάλλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ και αφορά παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου) για 40 + 10 χρόνια ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited. Στις ΗΠΑ, όπου τα αεροδρόμια παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, η Fraport έχει ήδη εξαγοράσει τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης σε 4 αεροδρόμια των ΗΠΑ, στη Βαλτιμόρη, στο Πίτσμπουργκ, στη Βοστόνη και στο Κλίβελαντ.
Μετά την εξέλιξη αυτή σε σχετική ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης τονίζει: «Η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με την κοινοπραξία είναι αναμφίβολα μια καλή εξέλιξη.
Η συμφωνία αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχάνοντας τη σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και σύγχρονη αναβάθμισή τους, νέες θέσεις εργασίας, αύξηση του κύκλου εργασιών τους και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.
Η συγκεκριμένη σύμβαση αξιοποίησης, αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα, με δέσμευση για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ την 40ετία. Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1450 άμεσες και 15000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.
Ωστόσο, αυτή την επικερδή συμφωνία που είχε επικρίνει μετά βδελυγμίας ως «ξεπούλημα» ο ΣΥΡΙΖΑ, υπογράφει σήμερα η Κυβέρνηση.
Η πολύμηνη καθυστέρηση με ευθύνη του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, είναι ακόμη μια συνέπεια της βαθύτατης σύγχυσης και απουσίας δημόσιας πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού για τα σημαντικά ζητήματα της χώρας».