Σε άμεσες παρεμβάσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού, θα προχωρήσει το προσεχές διάστημα η Περιφέρεια, μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που υπεγράφη προχθές από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Πρόκειται για παρεμβάσεις σε πάνω από 450 σημεία που παρουσιάζουν Μεγάλη Συγκέντρωση Ατυχημάτων (ΜΟΑ-Α) και τα οποία καταλαμβάνουν συνολικά 924 χιλιόμετρα με συνολικό κόστος παρέμβασης τα 30 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που προέρχονται από το ΕΣΠΑ.
Με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου: «Επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφαλείας στο οδικό δίκτυο των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Κρήτης – Βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις», αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την ένταξη και δημοπράτηση τμηματικά των παρεμβάσεων που θα γίνουν ανά νομό.
Πρόκειται για συγκεκριμένες εργασίες μικρής ή μεσαίας κλίμακας σε μέγεθος και κόστος, που είναι υλοποιήσιμες σε σύντομο χρονικό διάστημα και έχουν άμεσα αποτελέσματα στο επίπεδο της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας, εφαρμόζονται δε σε θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ), και ιδίως σε θέσεις του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν Μεγάλη Συγκέντρωση Ατυχημάτων (ΜΟΑ-Α), όπως σε τμήμα οδού, σε θέση μιας οριζόντιας καμπύλης, σε θέση διέλευσης πεζών, σε περιοχή ισόπεδου κόμβου κλπ.
Ο αριθμός των θέσεων ΜΟΑ όπου πρόκειται να πραγματοποιηθούν εργασίες βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων οδικής ασφάλειας είναι:
– Στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου: 120 θέσεις ΜΟΑ συνολικά σε 12 οδούς.
– Στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου: 96 θέσεις ΜΟΑ συνολικά σε 17 οδούς.
– Στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου: 115 θέσεις ΜΟΑ συνολικά σε 12 οδούς.
– Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων: 121 θέσεις ΜΟΑ συνολικά σε 10 οδούς.
Το συνολικό μήκος επεμβάσεων: 924,83 χλμ.
Με συνολικό προϋπολογισμός έργου: 30.406.991,79 ευρώ
Σκοπός του έργου είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας των οδών, ιδιαίτερα σε θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ) και σε θέσεις του οδικού δικτύου, που παρουσιάζουν μεγάλη συγκέντρωση ατυχημάτων (ΜΟΑ-Α), όπως είναι θέσεις π.χ. οριζόντιας καμπύλης, διέλευσης πεζών, ισόπεδων κόμβων κλπ.
Η μελέτη ανατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και εκπονήθηκε και εγκρίθηκε από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» στα πλαίσια του «Προγράμματος δράσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας – Εργασίες βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων βελτίωσης επιπέδου οδικής ασφάλειας Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια».
Οι παρεμβάσεις στις θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ), αφορούν κυρίως σε:
• αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού,
• επαναδιαγράμμιση,
• πινακίδες σήμανσης,
• ανακλαστήρες οδοστρώματος,
• γραμμική οριοσήμανση,
• στηθαία ασφαλείας,
• συμπλήρωση – ανακατασκευή της υποδομής,
• επισκευή φθορών οδοστρώματος,
• αντικατάσταση της παλαιάς επιφανειακής ασφαλτικής στρώσης με νέα αντιολισθηρή,
• συμπλήρωση υλικού ερείσματος,
• καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου,
• καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών που εμποδίζουν την ορατότητα).
Στις θέσεις όπου απαιτείται διαπλάτυνση οδού, αυτή θα γίνει με την κατασκευή νέου οδοστρώματος και μόνο στις περιπτώσεις εκείνες. που η διαπλάτυνση μπορεί να περιγραφεί/προσδιοριστεί με σαφήνεια και βρίσκεται -με βεβαιότητα και ακρίβεια- εντός της απαλλοτριωμένης ζώνης της οδού.