ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ- Λ. ΑΥΓΕΝΑΚΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Γ. ΣΤΑΘΑΚΗ
Επιτακτική η ανάγκη συνέχισης των εργασιών επέκτασης του αερολιμένα Χανίων
Την αναστάτωση που έχει προκαλέσει η διακοπή του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων αναδεικνύουν με κοινοβουλευτική παρέμβαση οι βουλευτές της Ν.Δ. Γιάννης Κεφαλογινανης και Λευτέρης Αυγενάκης. Οι βουλευτές κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ. Γιώργο Σταθάκη, ζητώντας να βρεθεί άμεσα λύση, έτσι ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες και να μην προχωρήσει η εταιρεία στη διάλυσή της προς εκτέλεση σύμβασης. Όπως τονίζουν η συνολική οφειλή προς την εταιρεία υπερβαίνει τα 6,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, διεκδικούν λύσεις για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια της χώρας.
Ειδικότερα, στην παρέμβασή τους τονίσουν: «Στο πλαίσιο άσκησης των κοινοβουλευτικών μας δραστηριοτήτων οφείλουμε πάντα να αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα που ανακύπτουν με τη δέουσα υπευθυνότητα, ειδικά σε αυτή την τόσο κρίσιμη συγκυρία. Όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση απαντούσε τόσο σε κοινοβουλευτικό επίπεδο όσο και στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι δεν υφίσταται ζήτημα παύσης των έργων επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων. Κατηγορούσε μάλιστα την αξιωματική αντιπολίτευση πως κινδυνολογεί άσκοπα ότι τα έργα θα διακοπούν, όταν ο υπεύθυνος εργολάβος είχε ήδη προχωρήσει σε δήλωση διακοπής εργασιών. Δυστυχώς, παρά τις δεσμεύσεις του αρμόδιου Υπουργείου, όχι μόνο δεν προχωρά το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, αλλά έχουν αυξηθεί δραματικά οι πιθανότητες να διαλύσει η ανάδοχος εταιρία την προς εκτέλεση σύμβαση, αφού ο νόμος προβλέπει πως, αν παρέλθει δίμηνο χωρίς να έχει πληρωθεί η εταιρία, τότε έχει τη δυνατότητα να αποχωρήσει του έργου και να διεκδικήσει δικαστικά τα χρήματά της. Μάλιστα, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, η εταιρία φαίνεται να έχει δώσει υποχρεωτική άδεια στους εργαζόμενους στην επέκταση του αεροδρομίου, με αποτέλεσμα το σημαντικό αυτό έργο να παραμένει στάσιμο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η συνολική οφειλή προς την εταιρία υπερβαίνει τα 6,5 εκ. ευρώ.
Πέρα από τα προαναφερθέντα, και ενώ βρισκόμαστε στην αρχή μιας σημαντικής τουριστικής περιόδου, υπάρχουν τεράστια ζητήματα ως προς τη συντήρηση και τον εξοπλισμό του αεροδρομίου, αφού, ενδεικτικά, αν υπάρξει βλάβη σε ιμάντα μεταφοράς αποσκευών δεν υπάρχει η δυνατότητα επισκευής, ενώ τα χρέη του αεροδρομίου προς τους τοπικούς προμηθευτές ανέρχονται σε 150.000 ευρώ. Επιπρόσθετα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους οικονομικής ασφυξίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στην ασφάλεια των πτήσεων, τόσο στα αεροδρόμια όσο και στην εναέρια κυκλοφορία, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά αεροδρόμια σταματούν να δέχονται νυχτερινές πτήσεις, λόγω μη λειτουργίας των ραδιοβοηθημάτων».
Καταλήγοντας ρωτούν τον υπουργό:
«1. Πως προτίθεται το υπουργείο να δώσει λύση στα προβλήματα εκτέλεσης του έργου του αερολιμένα Χανίων; Υπάρχει πιθανότητα διάλυσης της προς εκτέλεση σύμβασης;
2. Με ποιον τρόπο η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια της χώρας;»