Σε σημαντική μείωση των δρομολογίων τόσο στους γειτονικούς νομούς όσο και στην ενδοχώρα προχώρησε το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων διασποράς του κορωνοϊού. Παρά το γεγονός ότι τα δρομολόγια έχουν περικοπεί κατά 70%, όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, Γιώργος Χατζηδάκης, η επιβατική κίνηση είναι πλέον από ελάχιστη ως μηδενική, ενώ από Δευτέρα θα κλείσουν και τα κιόσκια έκδοσης εισιτηρίων που βρίσκονται στις στάσεις λεωφορείων της πόλης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα δρομολόγια για Χανιά-Ηράκλειο από 18 που γινόταν σε καθημερινή βάση πλέον έχουν περιοριστεί στα 4, ενώ από την Πέμπτη ανεστάλησαν όλα τα δρομολόγια εκτός Κρήτης, από και προς Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Λαμία, Ιωάννινα και Πάτρα.
Όπως είναι γνωστό, τα μαθητικά δρομολόγια σταμάτησαν λόγω του λουκέτου στα σχολεία, ενώ απολύθηκαν περίπου 250 οδηγοί και συνοδοί που ήταν με σύμβαση λόγω απουσίας αντικειμένου εργασίας. Όπως ανέφερε ωστόσο, αμέσως μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση οι άνθρωποι αυτοί θα επιστρέψουν στην εργασία τους.
Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι στο σταθμό του ΚΤΕΛ αλλά και στα λεωφορεία έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και γίνονται συχνές απολυμάνσεις σε όλους τους χώρους και τις αποθήκες.
«Οι μειώσεις των δρομολογίων είναι τμηματικές, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου. Δηλαδή ξεκινήσαμε με την περικοπή του 10%, μετά πήγαμε στο 20% και διαρκώς μειώνουμε. Ούτως ή άλλως η επιβατική κίνηση είναι σχεδόν μηδενική, τόσο για την ενδοχώρα, όσο και για τις γραμμές Χανίων-Ηρακλείου. Απολυμάνσεις γίνονται τακτικά σε όλα τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που απολυμαίνουμε, ανάλογα με το αν δουλεύουν τα λεωφορεία. Το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικό είναι σε άδειες και τηρούμε κανονικά τα μέτρα πρόληψης και υγιεινής. Σε ό,τι αφορά τους ανθρώπους που απολύθηκαν, 250 άτομα, οδηγοί και συνοδοί και όλο το έκτακτο προσωπικό, οδηγοί και συνοδοί σχολικών λεωφορείων, μόλις ξεκινήσει η περίοδος των μαθητικών διαδρομών θα επαναπροσληφθούν. Περιμένουμε τις νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου για να δούμε ακριβώς τι οδηγίες μας δίνουν και πώς θα το χειριστούμε. Είναι δεδομένη η επαναπρόσληψη, την στιγμή που θα ξαναλειτουργήσει το έργο. Η διαδικασία τώρα, του πόσο θα μείνουν υπό αυτό το καθεστώς και αν θα μπουν σε άλλο καθεστώς ανάλογα με τα μέτρα που εξαγγέλλει το κάθε Υπουργείο, αν θα υπάρξουν βοηθήματα ή άλλες προβλέψεις, αυτά θα μας υποδείξουν με οδηγίες… Έχει ήδη περιοριστεί και το προσωπικό στα κιόσκια, ενώ από εβδομάδα κλείνουν όλα τα κιόσκια».
Παράταση ειδικών αδειών Ε.Δ.Χ.
Παρατείνεται η ισχύς των ειδικών αδειών οδήγησης Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) Αυτοκινήτων και ταυτόχρονα, επιβάλλεται προσωρινή εξαίρεση από τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό για τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών, στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, με αποφάσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Ειδικότερα, σχετικά με τις ειδικές άδειες οδήγησης Ε.Δ.Χ.:
- Παρατείνεται αυτοδικαίως έως και την 31η Μαΐου 2020 η ισχύς των ειδικών αδειών Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων των οποίων η λήξη έχει προσδιοριστεί σε ημερομηνία εντός του χρονικού διαστήματος από 16.03.2020 έως και τις 31.05.2020.
- Έως και τις 31 Μαΐου 2020 δεν επιτρέπεται στους πολίτες να προσέρχονται στις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Περιφερειών, καθώς και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) της χώρας για την υποβολή αίτησης ανανέωσης των ειδικών οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.
Δεύτερον, με σκοπό την επείγουσα ανάγκη να εξασφαλισθεί η εύρυθμη τροφοδοσία της αγοράς, χορηγείται προσωρινή εξαίρεση από ορισμένες διατάξεις του κανονισμού (ΕΚ) 561/2006, που αφορά στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης και για όλες τις εθνικές και διεθνείς μεταφορές που πραγματοποιούνται σε ελληνικό έδαφος με φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κάθε εθνικότητας. Αντίστοιχη εξαίρεση χορηγείται για τις ανωτέρω μεταφορές που διέπονται από την Ευρωπαϊκή Συμφωνία AETR (1970).
Η εξαίρεση ισχύει μόνο για χρονικό διάστημα 30 ημερών από την έκδοση της παρούσας και αφορά στις εξής διατάξεις του κανονισμού:
– Η ημερήσια περίοδος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 11 ώρες (αντί 9 ωρών).
– Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 60 ώρες (αντί 56 ωρών).
– Μετά από περίοδο οδήγησης πεντέμισι ωρών (αντί τεσσερισήμισι ωρών) ο οδηγός κάνει διάλειμμα 45 τουλάχιστον λεπτών χωρίς διακοπή, εκτός εάν λάβει περίοδο ανάπαυσης.
– Μειώνεται η κανονική ημερήσια ανάπαυση από 11 σε 9 ώρες.
– Η περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης μπορεί να αρχίζει μετά τα έξι συνεχόμενα εικοσιτετράωρα από το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης.
Οι οδηγοί και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν χρήση των εξαιρέσεων κατά τρόπο ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η οδική ασφάλεια. Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να οδηγούν υπό συνθήκες κόπωσης και οι επιχειρήσεις παραμένουν υπεύθυνες για την υγεία και ασφάλεια των εργαζόμενων τους και τρίτων.
Τέλος, με άλλη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και κατόπιν αναστολής των εξετάσεων για την ανανέωση πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης οδηγών οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα (ADR), παρατείνεται έως την 31η Μαΐου 2020 η ισχύς όλων των πιστοποιητικών που λήγουν έως την 31η Μαΐου. Και όσα, δηλαδή, λήγουν νωρίτερα.