Μειωμένη, σε σχέση με πέρσι, είναι η ζήτηση για το πετρέλαιο θέρμανσης, έστω και αν η τιμή ανά λίτρο φέτος είναι σαφώς χαμηλότερη. Συγκεκριμένα η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης στον νομό μας είναι στα 0.87 ευρώ/λίτρο κατά μέσο όρο, σε εμφανώς χαμηλότερα επίπεδα από τα 1,19 ευρώ/λίτρο που ήταν πέρσι την αντίστοιχη περίοδο.
Με τις πρόσφατες βροχοπτώσεις και το πρώτο κρύο των προηγουμένων ημερών, αρκετοί ήταν αυτοί που έκαναν την πρώτη έρευνα αγοράς για να γεμίσουν τα ντεπόζιτα και να συντηρήσουν λέβητες και καυστήρες. Ενώ, παράλληλα δεν έλειψαν και οι παραγγελίες τις προηγούμενες μέρες, κυρίως μικρών ποσοτήτων, από τα κοντινά προάστια της πόλης του Ρεθύμνου που έχουν υψόμετρο και η ανάγκη για θέρμανση είναι αμεσότερη.
Σε χαμηλότερα επίπεδα οι τιμές σε σχέση με πέρσι
Όπως δήλωσε στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ρεθύμνου Ηρακλής Ξυδάκης: «Έχει ξεκινήσει κάπως ικανοποιητικά η ζήτηση στο πετρέλαιο θέρμανσης αν και παρατηρείται μια μείωση αναφορικά με την ίδια περίοδο της περσινής σεζόν. Το δεδομένο είναι ότι φέτος υπάρχει μια ουσιαστική πτώση των τιμών στα καύσιμα καθώς αυτή προκύπτει από την πρότερη πτώση της τιμής του πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρόλα αυτά αυτή η σχετικά χαμηλή τιμή στα 0.87 ευρώ/λίτρο, μάλλον πως δεν θα διατηρηθεί για αρκετό καιρό ακόμα καθώς τη συγκεκριμένη περίοδο βλέπουμε ξανά την τιμή του αργού πετρελαίου να έχει πάρει την ανηφόρα, κάτι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μια αύξηση της μέσης τιμής στο πετρέλαιο είναι προ των πυλών στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα».
Αναφορικά με την πρόσφατη μείωση στο επίδομα θέρμανσης από το ΥΠΟΙΚ και την υπαγωγή της Κρήτης στη χαμηλότερη ζώνη επιδότησης, τη ζώνη Δ’ με συνολική κρατική επιχορήγηση στα 200 ευρώ, ο Ξυδάκης υποστήριξε πως πρόκειται για κοροϊδία.
Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Το συγκεκριμένο μέτρο για την Κρήτη είναι μια κοροϊδία, η τοποθέτηση της Κρήτης στη ζώνη Δ’ με γεωγραφικά κριτήρια και τη λογική του ήπιου χειμώνα είναι παράλογη. Η Κρήτη είναι ένα νησί με μεγάλους ορεινούς όγκους και οικισμούς σε πολύ υψηλό υψόμετρο και σαν αποτέλεσμα με τεράστιες ανάγκες για θέρμανση. Η λύση είναι να λειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα και να κατέβει στα επίπεδα του 2009, αλλιώς με ημίμετρα όπως το επίδομα θέρμανσης δεν βγαίνει κερδισμένος ούτε ο καταναλωτή,ς ούτε ο πρατηριούχος».