Αγαπημένος και σταθερά δημοφιλής προορισμός για τους Σκανδιναβούς αποτελεί η Κρήτη, η οποία εν μέσω μιας κακής τουριστικής χρονιάς, η οποία συρρικνώθηκε σε τρεις μήνες και εν μέσω ισχύος αυστηρών περιοριστικών μέτρων τόσο στην Ελλάδα όσο και σε αρκετές χώρες της Σκανδιναβίας κατάφερε να συγκεντρώσει ένα ποσοστό κοντά στο 60% του συνόλου των Σκανδιναβών, που πραγματοποίησαν διακοπές στην Ελλάδα τη χρονιά του κορονοϊού.
Ειδικότερα, στην Κρήτη έκαναν τις διακοπές τους φέτος συνολικά 31.500 Σκανδιναβοί, στην πλειοψηφία τους Δανοί και Σουηδοί την ώρα που στο σύνολο της χώρας ο αριθμός των Σκανδιναβών που ταξίδεψαν έφτασε μόλις τις 55.000. Και μπορεί τηρουμένων των συνθηκών το νούμερο αυτό να είναι ικανοποιητικό, ωστόσο δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει τη σημαντική πτώση που κατέγραψε η αγορά αν αναλογιστεί πως ο αριθμός των επισκεπτών υπό φυσιολογικές συνθήκες στο νησί έφτανε τις 190.000.
Τα παραπάνω ανέφερε η εμπορική διευθύντρια του μεγάλου τουριστικού οργανισμού της Σκανδιναβίας «Apollo», Νίνα Χορενβάλ.
Η ίδια αναφερόμενη στη δύσκολη τουριστική σεζόν που προηγήθηκε τόνισε: «Εμείς αγαπάμε την Ελλάδα και ιδιαίτερα την Κρήτη. Κάναμε ό,τι ήταν δυνατόν για να κρατήσουμε την Ελλάδα ανοιχτή και κυρίως την Κρήτη. Βέβαια, μιλάμε για χαμηλά νούμερα, λίγες αεροπορικές θέσεις, αλλά την Ελλάδα την κρατήσαμε ανοιχτή. Κάναμε μάρκετινγκ, κάναμε διαφήμιση, με μεγάλες δυσκολίες, αλλά ήρθαμε. Το brand name της Ελλάδας και της Κρήτης δεν έχει ξεχαστεί καθόλου. Στην Ελλάδα ήρθαν 55.000 και ο μεγαλύτερος προορισμός ήταν η Κρήτη με 31.500 επισκέπτες. Τα άλλα χρόνια ήταν 190 χιλιάδες στην Κρήτη μόνο. Μην ξεχνάτε ότι η Ελλάδα ήταν κλειστή ως 18 Ιουλίου. Μετά από τρεις εβδομάδες επέβαλαν υποχρεωτικά τεστ και αμέσως η ζήτηση, που ήταν ήδη χαμηλή, έπεσε στο μηδέν. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει του χρόνου. Ελπίζουμε ότι θα έχουμε μία σεζόν λίγο καλύτερη από τη φετινή, σίγουρα δεν θα επιστρέψουμε στα νούμερα των προηγούμενων χρόνων το 2021.
Εμείς ως Apollo κλείσαμε τις υπόλοιπες χώρες. Πουλήσαμε μόνο Ελλάδα και μόνο έναν μικρό προορισμό στην Κροατία. Ανοίξαμε 10 προορισμούς στην Ελλάδα και μέχρι το τέλος έμειναν μόνο 3».
Σύμφωνα με την κ. Χορνεβάλ οι προσπάθειες είναι διαρκείς και συστηματικές για την επόμενη σεζόν ωστόσο, όπως υποστήριξε, σίγουρα θα υπάρξουν απώλειες από τον σχεδιασμό που είχε γίνει για το 2020, ενώ εκτίμησε ότι η πτώση θα είναι περίπου στο 25%. «Για του χρόνου θα προσπαθήσουμε ξανά να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την Ελλάδα γενικά και φυσικά για τον μεγαλύτερο προορισμό μας, την Κρήτη, αλλά θα έχουμε μία πτώση σίγουρα. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για πτώση από 20-25%, σε σχέση με τα φυσιολογικό επίπεδο που ήταν σχεδιασμένο για το 2020 και το 2019», είπε.
Στη χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποίησε ο σύλλογος ξενοδόχων με τον τουριστικό οργανισμό παραβρέθηκαν αρχές και φορείς από όλη την Κρήτη, καθώς και επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, πράκτορες και ξενοδόχοι.
Στον σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων Μανόλης Τσακαλάκης αναφέρθηκε στις από κοινού προσπάθειες των ξενοδόχων του Ρεθύμνου και του τουριστικού οργανισμού για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από τη Σκανδιναβία στην Κρήτη. «Στο παρελθόν είχαμε πάρα πολλούς πελάτες από τον εν λόγω οργανισμό. Εμείς προτιθέμεθα να διαθέσουμε επιπλέον κλίνες στον οργανισμό».
Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή τόνισε πως παρά τις δυσκολίες η Κρήτη κατάφερε να διατηρήσει ένα σημαντικό μέρος της τουριστικής κίνησης, καταβάλλοντας σοβαρές προσπάθειες για την υγειονομική ασφάλεια των επισκεπτών της.
Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Αυτή η συνάντηση γίνεται σε ένα πολύ ιδιαίτερο περιβάλλον, το οποίο είναι πρωτόγνωρο για όλους μας. Ζήσαμε και ζούμε και εύχομαι να μην ζούμε ακόμα για πολύ χρονικό διάστημα, στιγμές πρωτόγνωρες. Είναι ένας αγώνας δρόμου, ο οποίος πρωτίστως και κυρίως έχει να κάνει με την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων. Όλος ο πλανήτης είναι έρμαιο ενός αόρατου εχθρού, όμως μπορούμε να το ξεπεράσουμε. Η περιφέρεια έχει στόχους για το μεγάλο κομμάτι της οικονομίας της Κρήτης και εύχομαι να ακολουθήσει τον σχεδιασμό μας για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε όλες τις έκτακτες περιστάσεις, Προσπαθήσαμε η Κρήτη να μπορέσει να αντισταθεί στον ιό και να είναι ένα νησί ελεύθερο, όσο το δυνατόν, από τον ιό. Κάνοντας τον απολογισμό μπορούμε να πούμε ότι είμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο, ιδιαίτερα το Ρέθυμνο και το Λασίθι μπορώ να πω ότι είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα από ότι οι πιο μεγάλοι νομοί, δεξιά μας και αριστερά μας. Προσπαθήσαμε μέσα από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της δημόσιας υγείας και τη συνεργασία με τους δήμους και με την αστυνομία να κρατήσουμε τα μέτρα, ισορροπώντας μέσα στην κοινωνία, για να μπορέσουμε το νησί μας να είναι ελεύθερο από τον ιό. Έχει μεγάλη σημασία ο επισκέπτης μας, ο οποίος νιώθει ότι τον αγαπούμε και μας τιμάει ιδιαιτέρως κάθε φορά που έρχεται στο Ρέθυμνο, γιατί το νιώθει σαν το σπίτι του, να αισθάνεται πως είναι ασφαλής. Θέλω να ελπίζω ότι τα πράγματα θα πάνε πολύ καλύτερα του χρόνου και σε ό,τι μας αφορά σαν περιφέρεια, θα βοηθήσουμε είτε με έργα, είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο αυτό το μεγάλο κομμάτι της οικονομίας που λέγεται τουρισμός και εύχομαι του χρόνου η αντίστοιχη συνάντηση να γίνει όπως και τα υπόλοιπα ωραία χρόνια».
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, αναφέρθηκε στον ξενοδοχειακό κόσμο, που εν γνώσει του ότι θα έχει σοβαρές απώλειες προχώρησε στην επαναλειτουργία των μονάδων του, ώστε το Ρέθυμνο ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να παραμείνει φιλόξενο τηρώντας όλες τις προδιαγραφές υγειονομικής ασφάλειας.
Χαρακτηριστικά, στον χαιρετισμό του μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Έχω επίγνωση ότι αρκετοί άνοιξαν τα ξενοδοχεία γνωρίζοντας ότι θα ζημιωθούν, μόνο για να παραμείνει φιλόξενο το Ρέθυμνο για τους ανθρώπους που θέλουν να το επισκεφτούν και να το τιμήσουν με την παρουσία τους. Το Ρέθυμνο πράγματι αλλά και όλη η Κρήτη, επιδημιολογικά πήγε άριστα και ειδικά στην τουριστική σεζόν πήγε πολύ καλύτερα από την ενδοχώρα. Ενημέρωση, επαγγελματισμός φαίνεται από αυτό. Αποδεικνύουμε ότι όταν βρισκόμαστε σε ένα ξενοδοχείο που σέβεται τα μέτρα και τους κανονισμούς, δεν πρέπει να φοβόμαστε. Η μεγαλύτερη επίπτωση του κορονοϊού είναι ο φόβος που έχει εμποτιστεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων. Ξεχάσαμε να επικοινωνούμε, ξεχάσαμε να ταξιδεύουμε, να βλέπουμε τους φίλους μας και να στηρίζουμε την οικονομία.
O τουριστικός οργανισμός «Apollo» έχει πολύ μακρά παράδοση και εύχομαι να πορευτούμε μαζί και εμείς πάντα θα κάνουμε ότι μπορούμε γιατί αναγνωρίζουμε αυτό που κάνει ο οργανισμός για τον τόπο μας».