Η παραπάνω πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας φαίνεται πως δεν θα περάσει «αμαχητί» από τον κλάδο των ναυτεργατών αλλά και από κόμματα της αντιπολίτευσης.
Πάντως, προκειμένου να τύχει της μεγαλύτερης δυνατόν κοινοβουλευτικής αλλά και κοινωνικής συναίνεσης η θέσπιση του «Πλοίου Ασφαλείας», ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης, ως μέλος της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ανέλαβε πρωτοβουλία να αναζητήσει τόσο συμμαχίες βουλευτών και από άλλους πολιτικούς χώρους, κυρίως νησιωτικών περιοχών, όσο όμως και να ενημερώσει με επιστολή του τους παραγωγικούς φορείς και τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης ζητώντας την στήριξη τους στην πρωτοβουλία του Υπουργείου.
Σε ερώτησή μας προς τον κ. Αυγενάκη μήπως με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθείται, επιχειρείται να καταργηθεί το δικαίωμα της απεργίας των ναυτεργατών, απάντησε αρνητικά δηλώνοντας ότι η δρομολόγηση πλοίου θα αφορά μόνο τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων και όχι επιβατών: «Η τροπολογία ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των αγροτών της Κρήτης και των νησιών της επικράτειας. Δεν καταργεί το δικαίωμα της απεργίας, αλλά διασφαλίζει την παραγωγή και το εισόδημα των αγροτών κατά την περίοδο αιχμής. Μένει να πάρει θέση ο κάθε βουλευτής και το κάθε κόμμα με υπευθυνότητα. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα δίλημμα, και το δίλημμα είναι ξεκάθαρο, ευθύνη ή λαϊκισμός;» είπε ο κ. Αυγενάκης.
Ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ., ζητώντας τη στήριξή τους για τη νομοθετική ρύθμιση, απέστειλε χθες την παρακάτω επιστολή στους παραγωγικούς φορείς της Κρήτης και ειδικότερα: στις Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων Ηρακλείου, Χανίων, Λασιθίου, Ρεθύμνης, στα Εμποροβιομηχανικά Επιμελητήρια Ηρακλείου, Χανίων, Λασιθίου, Ρεθύμνης, στις Ομοσπονδίες Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων της Κρήτης και στους Κτηνοτροφικούς Συλλόγους του νησιού:
«Επικοινωνώ μαζί σας με αφορμή την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση της Κυβέρνησης, του υπουργού Ναυτιλίας κ. Κ. Μουσουρούλη και κυβερνητικών βουλευτών, μελών της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, που θεσπίζει «Πλοίο Ασφαλείας» κατά τις περιόδους απεργιακών κινητοποιήσεων του ναυτιλιακού κλάδου.
Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω τροπολογία, την οποία σας επισυνάπτω, προβλέπει τη δρομολόγηση πλοίου κατά την περίοδο απεργιακών κινητοποιήσεων και εφ’ όσον αυτές ξεπερνούν χρονικά τις 48ώρες, με σκοπό την απρόσκοπτη διακίνηση ευπαθών προϊόντων -οπωροκηπευτικών σε περιόδους υψηλής παραγωγής, ιδιαίτερα για τους αγρότες της Κρήτης, από τα νησιά προς την ηπειρωτική Ελλάδα.
Η θέσπιση του «Πλοίου Ασφαλείας» αποτελεί πάγιο αίτημα του αγροτικού κόσμου της Κρήτης και ικανοποιώντας αυτό, η κυβέρνηση και εμείς οι κυβερνητικοί βουλευτές που τη στηρίζουμε, φέρνουμε νομοθετική ρύθμιση ζητώντας όμως διευρυμένη κοινοβουλευτική συναίνεση, αλλά και τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών παραγωγικών φορέων του νησιού μας, δηλαδή όλων εσάς.
Κάτι ανάλογο έχει ήδη πράξει το Επιμελητήριο Κυκλάδων, την ανακοίνωση του οποίου σας επισυνάπτω.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητώ τη δική σας στήριξη απέναντι στο πάγιο αίτημα των αγροτών της Κρήτης».
1. Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οφείλει εντός 48 ωρών από το χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και δρομολογημένα αντιστοίχως πλοία.
2. Το ΣΑΣ στην περίπτωση αυτή συγκαλείται με πρόσκληση του προέδρου του, η οποία γνωστοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο τρόπο και βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του προέδρου λογίζεται ως διπλή.
3. Η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την παρ. 1 δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς επίσης επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Η ίδια αυτή απόφαση δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του δημοσίου.
4. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντιστοίχων δρομολογίων.