Η Ένωση, συνέταξε κείμενο με σειρά παρατηρήσεων και το απέστειλε στο Πανελλήνιο Συνδικαλιστικό τους όργανο προκειμένου να ζητηθούν διορθώσεις και διευκρινίσεις από τον αρμόδιο υπουργό. Η Ένωση Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. Κρήτης, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στο νομοσχέδιο τόσο για την Ομάδα Ειδικών Αποστολών Κρήτης (Ο.Ε.Α) όσο και για την Υποδιεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΑΣ.Ε.Κ), ζητώντας διευκρινίσεις.
Ειδικότερα, η Ένωση στο κείμενο παρατηρήσεών της αναφέρει:
«Το παρόν σχέδιο νόμου, δεν αποσαφηνίζει τις Υπηρεσίες Ασφάλειας και τα Αστυνομικά Τμήματα που θα υπάρξουν ανά νομό, καθώς και τις οργανικές θέσεις των Υπηρεσιών αυτών, ώστε να έχουμε μια πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα και αντίληψη του σχεδίου αναδιάρθρωσης. Γενικότερα παρατηρείται μια πιο πολύπλοκη δομή των αστυνομικών υπηρεσιών αντί για την επιθυμητή απλοποίηση αυτών και την εξοικονόμηση αστυνομικού προσωπικού. Παρά το γεγονός αυτό οι επισημάνσεις μας επί του σχεδίου νόμου είναι οι εξής:
1. Το άρθρο 12 του παρόντος σχεδίου νόμου προβλέπει για όλη την επικράτεια δυο υπηρεσίες Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με έδρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε μια εποχή που η εμφάνιση νέων εγκληματικών φαινομένων που συνδέονται τα περισσότερα με την οικονομική κρίση και το διαδίκτυο είναι καθημερινή και το διαδίκτυο αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα της εγκληματικής δραστηριότητας, επιτρέποντας σε ομάδες οργανωμένου εγκλήματος να έχουν πρόσβαση σε ένα μεγάλο κατάλογο υποψηφίων θυμάτων, αλλάζοντας τον τρόπο και τον χρόνο των εγκληματικών πράξεων. Η λειτουργία μόνο δυο υπηρεσιών ανά την επικράτεια, δεν επαρκεί, καθώς η δράση τους για θέματα που θα ανακύπτουν στην περιφέρεια θα είναι επιφανειακή ως εκ τούτου προτείνεται η δημιουργία παραρτημάτων – γραφείων της Υπηρεσίας Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σε κάθε Διεύθυνση Ασφάλειας Περιφέρειας που θα υπάγονται διοικητικά στις κεντρικές υπηρεσίες.
2. Το άρθρο 13 (Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων) προβλέπει δύο Ειδικές Ομάδες σε όλη την επικράτεια και συγκεκριμένα την Ειδική Κατασταλτική Αντιτρομοκρατική Ομάδα (ΕΚΑΜ) και την Υποδιεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων Βόρειας Ελλάδας (Υ.Ε.Α.Δ.Β.Ε), ενώ δεν αναφέρεται πουθενά στο σχέδιο νόμου η Ομάδα Ειδικών Αποστολών Κρήτης (Ο.Ε.Α) και η Υποδιεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΑΣ.Ε.Κ), που λειτουργούν σήμερα στο Νησί, το οποίο ως γνωστόν παρουσιάζει ιδιάζουσα εγκληματικότητα (παράνομη οπλοφορία – οπλοκατοχή, καλλιέργεια φυτών κάνναβης και εμπορία ναρκωτικών ουσιών, ζωοκλοπή κλπ.).
3. Το άρθρο 23 παραγρ. 5 (Αστυνομικές Διευθύνσεις) προβλέπει ότι «Τα Αστυνομικά Τμήματα και οι Αστυνομικοί Σταθμοί των Αστυνομικών Διευθύνσεων επιλαμβάνονται και επί θεμάτων ασφάλειας, εφόσον η περιοχή της εδαφικής τους δικαιοδοσίας δεν καλύπτεται από Υπηρεσία Ασφάλειας ή δεν είναι δυνατή η άμεση ανταπόκριση της κατά τόπο αρμόδιας Υπηρεσίας Ασφάλειας. Στην τελευταία περίπτωση, τα Αστυνομικά Τμήματα και οι Αστυνομικοί Σταθμοί προβαίνουν στις προβλεπόμενες άμεσες δικονομικές και υπηρεσιακές ενέργειες έως ότου επιληφθεί η αρμόδια Υπηρεσία Ασφάλειας, στην οποία παραδίδουν το συλλεχθέν από αυτές προανακριτικό ή άλλο υλικό». Σε συνήθη αδικήματα ασφαλείας (π.χ. κλοπές – διαρρήξεις οικιών καταστημάτων) που λαμβάνουν χώρα στην ενδοχώρα των νομών απαιτείται για την εξιχνίαση των εγκληματικών πράξεων, τη συλλογή -πληροφοριών και την κατάλληλη αξιοποίηση αυτών και την ανακάλυψη των δραστών, η παραμονή για εύλογο χρονικό διάστημα των αστυνομικών που θα αναλάβουν το προανακριτικό έργο στον τόπο τέλεσης του αδικήματος. Λαμβάνοντας υπόψιν με το παρόν σχέδιο νόμου ότι οι Υπηρεσίες Ασφάλειας πιθανόν θα βρίσκονται στις έδρες των Νομών, είναι κατανοητό ότι δυσχεραίνεται το έργο της προανάκρισης, καθώς οι Αστυνομικοί που θα στελεχώσουν τις Υπηρεσίες Ασφάλειας, δεν θα γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις από τις συγκεκριμένες περιοχές, ως εκ τούτου η πληροφόρησή τους θα είναι ελλιπής. Εκτός όλων των ανωτέρω θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν το κόστος μεταφοράς των Αστυνομικών από και προς τον τόπο του εγκλήματος σε συνάρτηση με τα τωρινά δεδομένα, την κρίση και των περικοπών στις λειτουργικές δαπάνες των Υπηρεσιών (π.χ. συντήρηση υπηρεσιακών οχημάτων, καύσιμα κλπ.)
4. Το άρθρο 23 (Αστυνομικές Διευθύνσεις) προβλέπει ότι οι Υπηρεσίες των Αστυνομικών Διευθύνσεων αναλαμβάνουν τη λήψη μέτρων τάξης σε διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις, πορείες, αθλητικές συναντήσεις, δικαστήρια χωρίς να αναφέρει το σχέδιο νόμου τη συμμετοχή των Υπηρεσιών Ασφαλείας, στα εν λόγω γεγονότα, η οποία κρίνεται επιτακτική και απολύτως αναγκαία, καθώς απαιτείται προεργασία, συλλογή, επεξεργασία και αξιοποίηση πληροφοριών προ των γεγονότων, καθώς και παρουσία αστυνομικών ασφαλείας, κατά την διάρκεια που λαμβάνουν χώρα αυτά.
5. Τέλος, άποψη της Ένωσής μας είναι ότι η βαρύνουσα εγκληματικότητα και εν γένει το οργανωμένο έγκλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με σύγχρονα τεχνικά μέσα, όπως π.χ. συστήματα παρακολούθησης, GPS, θερμικές κάμερες, ανιχνευτές μετάλλων (όπλων, χρυσαφικών), συχνή χρήση ελικοπτέρου ΕΛ.ΑΣ. και άλλων τέτοιων μέσων, εργαλεία που κατά κόρον χρησιμοποιούν στις μέρες μας οι εγκληματίες. Επομένως θεωρούμε επιτακτική ανάγκη τη διάθεση σύγχρονου εξοπλισμού στις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ.
Κορωνοϊός: Οι ΗΠΑ ενέκριναν για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer
Η ρυθμιστική αρχή υγείας των ΗΠΑ ενέκρινε για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer για την Covid. Όπως μεταδίδει το...