Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης η πλειονότητα των δημοτικών αστυνομικών θα επανατοποθετηθεί στην Ελληνική Αστυνομία, ενώ πολλοί από αυτούς θα αξιοποιηθούν ως φύλακες σε σωφρονιστικά καταστήματα, στις υπηρεσίες αλλοδαπών και μετανάστευσης του υπουργείου Εσωτερικών, στις υπηρεσίες δίωξης του παρεμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς και στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών.
Πιο αναλυτικά για τους πρώην δημοτικούς αστυνομικούς του Δήμου Ρεθύμνου, σύμφωνα με την απόφαση προβλέπεται για την κατηγορία ΔΕ:
• Δύο άτομα από την ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού του ν. 4172/2013, να τοποθετηθούν στο Αστυνομικό Τμήμα Ρεθύμνης.
• Ένα άτομο από την κατηγορία Διοικητικών Γραμματέων να τοποθετηθεί στην Αποκεντρωμένη διοίκηση Κρήτης στο τμήμα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Ρεθύμνου.
Για την κατηγορία προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ προβλέπεται:
• Δύο άτομα από την ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού του ν. 4172/2013, να τοποθετηθούν στο Αστυνομικό Τμήμα Ρεθύμνης.
• Ένα άτομο από την κατηγορία Διοικητικού – Οικονομικού ή Διοικητικού – Λογιστικού να τοποθετηθεί στην Αποκεντρωμένη διοίκηση Κρήτης στο τμήμα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Ρεθύμνου.
• Τρία άτομα από την κατηγορία Εφοριακών ή Τελωνειακών θα τοποθετηθούν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων Ρεθύμνης.
Από εδώ και πέρα -σύμφωνα και με την ανακοίνωση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης- τα βήματα που έπονται, μέχρι την επανατοποθέτηση των δημοτικών αστυνομικών, είναι τα εξής:
1. Οι δημοτικοί αστυνομικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα καλούνται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών από τη δημοσίευση της ανακοίνωσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (θα γίνει το αργότερο μέχρι αύριο), να υποβάλουν στις Διευθύνσεις Διοικητικού – Προσωπικού των δήμων, στην οποία κατείχαν οργανική ή προσωποπαγή θέση, αίτηση προτίμησης, συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
2. Εντός 10 ημερών από τη λήξη αυτής της προθεσμίας, οι φορείς υποδοχής θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη σύνταξη των πινάκων συνδρομής κριτηρίων. Στη συνέχεια, οι δημοτικοί αστυνομικοί αποστέλλουν τις αιτήσεις στους φορείς υποδοχής και στο ΑΣΕΠ, το οποίο προβαίνει στη μοριοδότηση των υπαλλήλων.
3. Εντός 15 ημερών από τη λήψη των πινάκων βαθμολογικής κατάταξης του ΑΣΕΠ, συνεδριάζουν τα αρμόδια Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια των φορέων υποδοχής. Με βάση τα γενικά και ειδικά κριτήρια που έχουν καθοριστεί από τις ΚΥΑ, γνωμοδοτούν και διαβιβάζουν τους πίνακες βαθμολογικής κατάταξης στο ΑΣΕΠ, το οποίο καταρτίζει ενιαίο πίνακα διάθεσης.