Με τηλεκπαίδευση θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown τα μαθήματα στα γυμνάσια και στα λύκεια, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.
Η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία θα παραμείνουν κλειστά, θα έχει χαρακτήρα υποχρεωτικό τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown.
Ωστόσο η διαδικασία αυτή φαίνεται πως βρίσκει απροετοίμαστη τη σχολική κοινότητα με δυο βασικά προβλήματα να απασχολούν καθηγητές, γονείς και παιδιά. Πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν φορητό ή σταθερό υπολογιστή, καθώς και την σύνδεση του διαδικτύου, κόστος που είναι αφενός μεγάλο και αφετέρου δεδομένης της συγκυρίας σε πολλές περιπτώσεις δυσβάστακτο. Ακόμα και εκείνοι που θέλουν να διαθέσουν τα χρήματα για να προμηθευτούν τον εξοπλισμό βέβαιο θεωρείται ότι δεν είναι εφικτό αυτό να γίνει μέχρι τη Δευτέρα που ξεκινά η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση. Ήδη, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου έχουν φτάσει αρκετοί προβληματισμοί διευθυντών σχολείων σε σχέση με την αποτελεσματικότητα της τηλεκπαίδευσης και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αφορούν στον εξοπλισμό και στην υποδομή. Παράλληλα όμως η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης θα είναι πρωτόγνωρη και για τους εκπαιδευτικούς και ειδικά για τους αναπληρωτές, οι οποίοι αφενός δεν έχουν την εμπειρία του προηγούμενου lockdown και αφετέρου δεν υπήρξε πρόβλεψη για την επιμόρφωσή τους. Σημειώνεται ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Πρακτικά τα οποία προβλήματα, ελλείψεις ή αστοχίες, θα φανούν τη Δευτέρα, σημείωσε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γιάννης Γαζανός, ο οποίος μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ανέφερε: «Υπάρχει η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί και θα κάνουν το μάθημα, όπως το έκαναν και δια ζώσης. Το πρόβλημα τώρα είναι ο εξοπλισμός σε κάποια σπίτια και στο ίντερνετ, ήδη έχουν γίνει τηλέφωνα στη διεύθυνσή μας από διευθυντές σχολείων ότι αρκετά παιδιά δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό, δεν έχουν γρήγορο ίντερνετ, ειδικά σε περίπτωσης κάποιων χωριών που η σύνδεση δεν είναι καλή ή είναι αργεί. Δεν γνωρίζω πως θα ξεπεραστεί αυτός ο σκόπελος. Επίσης πολλές οικογένειες που έχουν δυο παιδιά μπορεί να μην έχουν δυο υπολογιστές για να κάνουν τα παιδιά το μάθημά τους. Είναι αντικειμενικές δυσκολίες και προβλήματα που θα τα βρούμε μπροστά μας. Την προηγούμενη φορά η σύγχρονη εκπαίδευση δεν ήταν υποχρεωτική, τώρα όμως είναι υποχρεωτική, θα υπάρχει κάθε ώρα παρουσιολόγιο, ανά εβδομάδα θα στέλνονται οι απουσίες στον διευθυντή του σχολείου, ο οποίος θα τις καταχωρεί στην πλατφόρμα «myschool». Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν θέμα με τον εξοπλισμό, καθώς ακόμα και αν δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι τους, τους δίνει το δικαίωμα να πάνε στο σχολείο και να χρησιμοποιήσουν από εκεί τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και να κάνουν το μάθημά τους. Για τους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα για τα παιδιά δεν ξέρω. Γιατί είναι και το οικονομικό θέμα που είναι μεγάλο. Από Δευτέρα θα καταγράψουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και θα κάνουμε σχετικό έγγραφο στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, ώστε αυτά να προωθηθούν αρμοδίως στο υπουργείο Παιδείας, για να δούμε τι θα απαντήσει. Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο αυτό το εγχείρημα και ευχόμαστε να μην κρατήσει πέραν της 30ης Νοεμβρίου αυτή η κατάσταση και τον Δεκέμβριο να επιστρέψουμε όλοι στις αίθουσες διδασκαλίας».
Με πλήρες ωράριο και συνέχιση της ύλης κανονικά ξεκινά από τη Δευτέρα η τηλεκπαίδευση στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας.
Σημειώνεται απουσία των μαθητών από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης και προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του.
Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή, που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος το τηρεί ηλεκτρονικά. Επίσης κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Με τηλεκπαίδευση θα γίνονται τα μαθήματα και στα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών. Μέσω τηλεκπαίδευσης θα λειτουργούν τα ΙΕΚ, το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τα Κολλέγια και τα Πανεπιστήμια.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου: «Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει εξασφαλίσει:
– αναβάθμιση των δημοσίων δικτύων και πλατφορμών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου,
– συνεργασία Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και CISCO Webex δίχως χρέωση προς το Δημόσιο για την υλοποίηση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης,
– μηδενική χρέωση δεδομένων για την πρόσβαση σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind, Forthnet,
– δυνατότητα σύνδεσης και με σταθερό τηλέφωνο (αστική κλήση) στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex,
– ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (53.000 από ΕΣΠΑ, πάνω από 10.000 από διαγωνισμούς ΠΕΠ και άνω των 20.000 από δωρεές), από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλιο του 2019,
– συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την κατάρτιση προγραμμάτων εξ αποστάσεως,
– επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Πώς θα γίνει η μετάβαση των μαθητών στα σχολεία λόγω lockdown
Μόνο οι μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού και οι μαθητές των ειδικών σχολείων θα πηγαίνουν με φυσική παρουσία στο σχολείο.
Η μετάβαση των μαθητών/τριών από και προς τις σχολικές μονάδες θα επιτρέπεται από έναν γονέα/κηδεμόνα με την αποστολή SMS-Επιλογή 4 και με πιστοποιητικό-βεβαίωση της Διεύθυνσης του σχολείου, στην οποία θα αναγράφονται η διεύθυνση της σχολικής μονάδας και η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.