Τις θέσεις στάθμευσης που χάθηκαν από την εκτέλεση του έργου βιοκλιματικής ανάπλασης της περιοχής της Σοχώρας επιχειρεί να αναπληρώσει η δημοτική αρχή μέσα από μια μελέτη για την αξιοποίηση τριών χώρων, που θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης των κατοίκων και των εργαζομένων του δυτικού παραλιακού μετώπου.
Τη μελέτη εκπόνησε το Γραφείο Παλαιάς Πόλης του Ρεθύμνου και συγκεκριμένα ο κ. Στ. Κελέκης, σύμφωνα με την οποία προβλέπονται θέσεις στάθμευσης πέριξ των δικαστηρίων -στο αλσύλλιο, στην αυλή του Μελίνα Μερκούρη, και δυτικά του κτιρίου που στεγάζεται η άρση βαρών. Τα χρήματα για την κατασκευή των χώρων αυτών ανέρχονται στις 100.000 ευρώ και ψηφίστηκαν σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Πρόκειται ωστόσο για κονδύλια του Δήμου που προέρχονται από τα παρακρατηθέντα του 2014 και είχαν δεσμευτεί μαζί με ακόμα 800.000 ευρώ (τα οποία διατίθενται για άλλα έργα) για την αποκατάσταση του γηπέδου της Σοχώρας και την κατασκευή των κερκίδων του. Ωστόσο όπως τονίζει η δημοτική αρχή, επειδή απαιτείται άδεια για την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου της Σοχώρας, η οποία χρειάζεται τουλάχιστον πέντε μήνες για την έκδοσή της, η δημοτική αρχή αποφάσισε τα χρήματα να τα διαθέσει για άλλες άμεσες ανάγκες με τη δέσμευση ότι οι παρεμβάσεις στο γήπεδο θα γίνουν αμέσως μετά με τα παρακρατηθέντα του 2015 και από άλλα έσοδα του Δήμου.
Ωστόσο το ποσό που προβλέπεται για το πάρκινγκ θεωρείται από την αντιπολίτευση τεράστιο για ένα τέτοιο κλίμακας έργο, που ουσιαστικά όπως υποστηρίζει περιλαμβάνει υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης και δημιουργεί ελάχιστες.
Σε ότι αφορά τους χώρους στάθμευσης ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μ. Αλεφαντινός τόνισε πως αναπληρώνονται στο σύνολό τους οι θέσεις που χάνονται: «Εμείς κάναμε μία μελέτη, σύμφωνα με την οποία όλες οι θέσεις που λόγω της ανάπλασης χάνονται κατά κάποιον τρόπο, αποκαθίστανται. Τις βρήκαμε όλες. Δηλαδή θα έχουμε την ίδια δυναμικότητα που είχαμε και πριν σε όλους τους χώρους, χωρίς να υπολογίζουμε αυτό το κομμάτι που είναι προς τα «Ηλιοβασιλέματα». Σ’ αυτές τις 170 θέσεις περιλαμβάνονται και εκείνες που χάνονται από τους υπάλληλους της Νομαρχίας. Η μελέτη αφορά τον χώρο πέριξ των δικαστηρίων, την αυλή του κτιρίου βαρέων αθλημάτων και ο υπάρχων ανασχεδιασμός του άλλου κομματιού, που είναι ήδη πάρκινγκ δίπλα στα ΚΤΕΛ. Όλο αυτό το πράγμα, με μια άλλη φιλοσοφία, γιατί η είσοδος θα είναι νότια των δικαστηρίων. Είναι λοιπόν μία μελέτη που αναμορφώνει την περιοχή και δημιουργείται ένας χώρος υποδοχής των αυτοκινήτων, χωρίς να κόψουμε δέντρα» ενώ πρόσθεσε πως οι εργασίες στο γήπεδο θα γίνουν μόλις παραλάβουν την άδεια για την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου: «Τα χρήματα αυτά τα έχουμε κι επειδή δεν θα χρησιμοποιηθούν τους επόμενους 5-6 μήνες στο γήπεδο, τα διαθέτουμε για άλλες επείγουσες εργασίες εν όψει της σεζόν. Όμως μετά από 5-6 μήνες θα έχουμε βγάλει άδεια από την Πολεοδομία και θα έχουμε τελειώσει με αυτό το θέμα, αμέσως θα προχωρήσουμε και αυτό το έργο» ανέφερε.
Ωστόσο, με αφορμή την ψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο της αναμόρφωσης του τεχνικού προγράμματος του Δήμου προκειμένου τα χρήματα των παρακρατηθέντων που είχαν δεσμευτεί για το γήπεδο της Σοχώρας να αξιοποιηθούν σε άλλους σκοπούς, η παράταξη του κ. Νίνου ναι μεν ψήφισε υπέρ της πρότασης, ωστόσο εξέφρασε αντιδράσεις αφενός για προβλήματα, λάθη και παραλείψεις μελετών έργων του ΕΣΠΑ, όπως αυτή της Σοχώρας, που έχει ως αποτέλεσμα εκ των υστέρων, όπως είπε ο Δήμος, να χρειάζεται να δαπανά επιπλέον ποσά για να καλύψει αυτά τα λάθη, ενώ θα μπορούσε, όπως τόνισε, να τα είχε προλάβει. Χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θ. Νίνος μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για το θέμα των θέσεων στάθμευσης στην Σοχώρας επεσήμανε αφενός μεν ότι το κόστος είναι τεράστιο για το συγκεκριμένο έργο, υπογράμμισε πως δεν μπορεί να καλύψει τις θέσεις που χάνονται και αφετέρου τόνισε πως θα ζητηθεί έλεγχος του κοστολογίου για το υπό μελέτη έργο του πάρκινγκ της Σοχώρας «Το τραγικό είναι ότι είχαμε 360 θέσεις στην περιοχή της Σοχώρας και καταλήγουμε μετά την ανάπλαση να έχουμε 110. Τώρα είναι η ώρα του ταμείου. Εμείς σαν παράταξη, ωστόσο, το ψηφίσαμε υπέρ, γιατί δεν υπήρχε άλλη λύση για την στάθμευση των Ι.Χ. δημοτών άμεσα, με την παρατήρηση όμως ότι η μελέτη του έργου ήταν άστοχη και λάθος από την αρχή και δημιούργησε αυτό το τεράστιο πρόβλημα, το οποίο τώρα αντιμετωπίζουμε με ημίμετρο. Επίσης είναι αδύνατο να απορροφηθούν 100.000 ευρώ σε αυτή την παρέμβαση. Σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε το κόστος αυτού του έργου να είναι τόσο υψηλό. Θα ελέγξουμε τα κοστολόγια κατασκευής, διότι για μια ήδη υφιστάμενη κατασκευή να δαπανήσουμε τόσα χρήματα δεν υπάρχει κανένας λόγος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νίνος.
Σε ότι αφορά τις παρεμβάσεις του γηπέδου της Σοχώρας, οι οποίες μετατέθηκαν για ένα εξάμηνο αργότερο, ο κ. Νίνος κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για αμέλεια τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Η ανάπλαση της Σοχώρας ήταν να τελειώσει Απρίλιο, πήρε παράταση για τον Ιούνιο και ο Δήμος δεν έχει κάνει καν την μελέτη για το γήπεδο. Το γνώριζε ο Δήμος εκ των προτέρων ότι ήταν απαραίτητη η έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου για να κάνει το έργο και θα έπρεπε να το είχε φροντίσει νωρίτερα».
Υπενθυμίζεται ότι τα υπόλοιπα 800.000 ευρώ για τα οποία ψηφίστηκε η αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος θα χρησιμοποιηθούν εκτός, το πάρκινγκ που μελετάται να γίνει στο δυτικό παραλιακό μέτωπο (περιοχή Σοχώρας), στην αγορά πέντε υπόγειων κάδων απορριμμάτων που θα εγκατασταθούν στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο, στην αποκατάσταση του δρόμου πρόσβασης προς το νεοαναγειρόμενο σχολείο Αστιποπούλου, αλλά και για την κατασκευή των τοιχίων αντιστήριξης του Δημοτικού Σχολείου Γερανίου.
Εργοτάξιο η παραλία
Εν τω μεταξύ εικόνα εργοταξίου εξακολουθεί να καταγράφεται στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο από το Δελφίνι μέχρι και το ρέμα Κουτσολίδι για την ανάπλαση της περιοχής. Οι πρώτοι επισκέπτες έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους και ο Δήμος σε συνεργασία με τον εργολάβο αλλά και τα συνεργεία της ΔΕΗ προσπαθούν να ανταποκριθούν στη δέσμευσή τους, ώστε την 1η Μαΐου να έχουν απομακρυνθεί τουλάχιστον τα μπετά από τα πεζοδρόμια για να διασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των πεζών από την πλευρά της θάλασσας. Οι εργασίες στο βόρειο κομμάτι θα ξεκινήσουν σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων ξανά τον Οκτώβριο με το πέρας δηλαδή της τουριστικής περιόδου.
Την ίδια ώρα καθημερινές είναι οι επαφές του κ. Αλεφαντινού που παρακολουθεί από πολύ κοντά το έργο, σε μια προσπάθεια να ξεπερνώνται άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις τα όποια προβλήματα και δυσκολίες προκύπτουν με τις εργασίες που εκτελούνται κατά μήκος των 2.5 χλμ της παραλιακής οδού, ενώ καθημερινές είναι και οι επαφές του με τους λιγοστούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, που δεν έχουν ακόμα συμμορφωθεί, ώστε να «ελευθερώσουν» κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνουν οι περιουσίες τους για να μπορέσει απρόσκοπτα να συνεχιστεί το έργο.
«Καθημερινά ασχολούμαστε με την παραλία και επί τόπου και στην Τεχνική Υπηρεσία. Είναι ένα εργοτάξιο η παραλιακή, εκτελείται ένα έργο πολύ σοβαρό, προσπαθούμε, μέχρι τέλος του μήνα να τελειώσουμε τουλάχιστον με τα μπετά και μετά θα αρχίσουμε σιγά-σιγά να στρώνουμε. Ήδη χθες έγινε η συνάντηση και με την ΔΕΗ, όλα πάνε καλά, ωστόσο πρέπει να γνωρίζουν όλοι πως πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση έργο, μιας και αφορά ουσιαστικά 5 χλμ. βορρά και νότου και είναι προφανές ότι θα υπάρχει μια κάποια ταλαιπωρία. Σαν Τεχνική Υπηρεσία και σαν Δήμος καθημερινά προσπαθούμε να επιλύουμε τα προβλήματα και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τους Δημότες μας, τους επιχειρηματίες και τους επισκέπτες μας» τόνισε ο κ. Αλεφαντινός.
Απαντώντας σχετικά με τη δυνατότητα κατασκευής χώρων υγιεινής επί του παραλιακού μετώπου, πρόταση την οποία είχε κάνει ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θ. Νίνος, ο κ. Αλεφαντινός ξεκαθάρισε μεν ότι δεν είναι εφικτό να κατασκευαστούν στον αιγιαλό, πρόσθεσε ωστόσο ότι ο Δήμος έχει βρει ήδη ένα χώρο στο νότιο μέτωπο και αναζητά ακόμα τέσσερις από εκείνη την πλευρά. Ειδικότερα, είπε: «Τουαλέτες στην παραλία δεν μπορούν να γίνουν, γιατί πρώτον δεν μπορούμε να επέμβουμε στην άμμο λόγω κτηματικής υπηρεσίας, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται οποιαδήποτε εργασία στην άμμο και δεύτερον δεν μπορεί να γίνει κάτω από το βορινό πεζοδρόμιο, γιατί δεν υπάρχει το απαιτούμενο ύψος μεταξύ άμμου και πεζοδρομίου που να μπορέσει να είναι από εκείνη την πλευρά, δηλαδή από την πλευρά της θάλασσας, ούτως ώστε να έχουμε τουαλέτες. Σ’ έναν δημοτικό χώρο που έχουμε σ’ ένα σημείο στο νότιο τμήμα της παραλίας που προς το παρόν βρήκαμε, εκεί σκεφτόμαστε να φτιάξουμε μια τουαλέτα».