Τρίτο μέρος
1. Σχεδιασμός και μακροχρόνια οργάνωση και υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης παρέμβασης ανάπτυξης της περιοχής του Μυλοποτάμου με επίκεντρο την γεωγραφική απομόνωση, την παιδεία και τον πολιτισμό με παράλληλη άρση του απομονωτισμού και των στερεοτύπων. Η επίδραση του Μυλοποτάμου, της πιο δυναμικής και πολυπληθής επαρχίας της περιοχής, στην καθημερινή οικονομική και κοινωνική ζωή του νομού και σε μεγάλο μέρος της περιφέρειας πρέπει με ένα μακροχρόνιο και επίμονο σχεδιασμό να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, καθώς τα κατασταλτικά μέτρα και οι σπασμωδικές υποστηρικτικές ενέργειες είναι αναχρονιστικός και μη αποδοτικός τρόπος προσέγγισης.
2. Η έννοια του συγκρητισμού περισσότερο ως ρητορική παρά ως σχεδιαζόμενη και οργανωμένη πολιτική εμφανίζεται. Οι επιχειρησιακοί σχεδιασμοί πρέπει να έχουν σαφή ενοποιητικό χαρακτήρα με συγκοινωνούσες δράσεις και ισόρροπη και ισόνομη κατανομή ανάμεσα στις τέσσερις Αντιπεριφέρειες. Παράλληλα με τον τεχνικό σχεδιασμό πρέπει να ακολουθηθεί μια πολιτική σε θέματα πολιτισμού και καθημερινότητας με δράσεις όπως ένα δίκτυο ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων, τον σχεδιασμό και την δημιουργία εκθεσιακών υποδομών και εγκαταστάσεων σε μνημειακούς και αρχαιολογικούς χώρους με οργάνωση αντίστοιχων κυλιόμενων εκθέσεων. Τον σχεδιασμό και ανάπτυξη μιας παγκρήτιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης (καταγραφή ομάδων και δράσεων) στο πρότυπο του συν-Αθηνά (<<<http://www. synathina.gr>>>).
3. Ενίσχυση και υποστήριξη των μικρομεσαίων μεταποιητικών επιχειρήσεων του νησιού, προβολή και προώθηση των παραγόμενων προϊόντων τους στο εξωτερικό. Ένας τομέας όπου υστερούμε τόσο σε τοπική όσο και σε εθνική πολιτική σε μία οικονομία ανισομερώς εστιασμένη στην παροχή υπηρεσιών.
4. Μακρόπνοος σχεδιασμός μετατροπής της Κρήτης από προορισμό κυρίως μαζικού τουρισμού σε υψηλό και ποιοτικό τουριστικό προϊόν κάτι που είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί και να διατηρηθεί μόνο με βάση την πραγματική προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος και του πολιτισμού της και με αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να ενταχθούν και τα παραγόμενα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα στον ξενοδοχειακό χώρο, καθώς το υψηλό κόστος τους προσφέρει περιορισμένη και επιλεκτική διείσδυση. Η δε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μπορεί να επιτευχθεί με οργανωμένες δράσεις και με εστίαση σε θεματικές ομάδες. Αντί για σχεδιαζόμενη και περιορισμένου βεληνεκούς και αμφίβολου αποτελέσματος «λευκής εβδομάδας» θα πρότεινα την κατάργηση των πενθήμερων εκδρομών και την αντικατάστασή τους με την εβδομάδα της Ευρώπης εντάσσοντάς την στην αρχή ή στο τέλος της σεζόν, ανοίγοντας έτσι μια πολύ μεγαλύτερη επαναλαμβανόμενη αγορά, με παράλληλο παιδευτικό χαρακτήρα.
5. Σήμερα ολοκληρώνοντας τις περιοδείες και έχοντας την εμπειρία από την παλιά πόλη, ξεχωριστά από τα όποια άλλα προβλήματα διαπιστώθηκαν, δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό και να μην σχολιάσω αυτό που για χρόνια αποτέλεσε παράγοντα προόδου και ανάπτυξης και τώρα αποτελεί τροχοπέδη: το αυτοκίνητο και την χρήση του. Από το Ρέθυμνο ως τα Ανώγεια, την Αργυρούπολη, τα Λιβάδια, τα Σακτούρια και σχεδόν παντού η διαχείριση και παρουσία του αυτοκινήτου λειτουργεί (πλην της δυνατότητας μεταφοράς) υποβαθμιστικά και οποιοσδήποτε σχεδιασμός χωρίς την πρόβλεψη στάθμευσης και την αποδοχή και υποστήριξή του από τους χρήστες του αυτοκινήτου είναι ανέφικτος.
Θεωρώ ότι χρωστάω και ένα κείμενο σχολιασμού της προεκλογικής περιόδου, των λαθών και των παραλείψεων. Εύχομαι καλή επιτυχία, όπως ο καθένας την εκλαμβάνει, σε όσους και όπου εκτεθούν στις επερχόμενες εκλογές.
* Ο Θωμάς Κρεβετζάκης είναι υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τον συνδυασμό του Σταύρου Αρναουτάκη, «Κρήτη Πρώτη Δύναμη» με υποψήφια αντιπεριφερειάρχη την Μαρία Λιονή