Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελεί τα τελευταία χρόνια το βασικότερο ζητούμενο των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο εκτιμώντας ότι η ενέργεια αυτή θα συμβάλλει καθοριστικά στην τόνωση της τοπικής οικονομίας. Με δεδομένα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού, ιδίως σε ότι αφορά το θερμό κλίμα τόσο την άνοιξη όσο και το φθινόπωρο, η προσέλκυση επισκεπτών στις περιόδους χαμηλής ζήτησης αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τους ίδιους το οποίο προσπαθούν να κερδίσουν σε συνεργασία με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα εμπόδια είναι πολλά γι’ αυτό και απαιτούνται συνεργασίες και βήματα σταθερά και οργανωμένα ώστε το νησί να μπορέσει να αποτελέσει ένα δημοφιλή τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο.
Ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού συμμετέχουν στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό δίκτυο Travel Massive το οποίο ενέταξε την Κρήτη ανάμεσα σε δεκάδες προορισμούς ανά τον κόσμο, με στόχο την προώθηση και ανάδειξη της ως ένα τόπο που ο επισκέπτης μπορεί να κάνει τις διακοπές τους όλο τον χρόνο.
Το παγκόσμιο αυτό δίκτυο δημιουργήθηκε με στόχο να φέρει σε επαφή τους ανθρώπους της τουριστικής βιομηχανίας σε τοπικό επίπεδο, συγκεντρώνοντας τις κορυφαίες εταιρίες ταξιδιών, bloggers, start ups, όσους είναι μυημένοι στα ταξίδια αλλά και όλους όσους ενδιαφέρονται για τον τουρισμό. Είναι ένα εθελοντικό, δωρεάν δίκτυο που τα μέλη αποτελούνται από ένα cluster τοπικά οργανωμένων κοινοτήτων, γνώστες της τουριστικής/ταξιδιωτικής βιομηχανίας που έχουν σαν στόχο τη βελτίωση του τουρισμού και των ταξιδιών παγκοσμίως.
Εκπρόσωποι του βρίσκονται στην Κρήτη μιας και το θέμα για το 2016 είναι «Crete4Seasons» και μακροπρόθεσμος στόχος και πρόκληση για το νησί είναι να βρεθεί ένας τρόπος προσέλκυσης τουριστών στην Κρήτη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, κάθε εποχή.
Φωτογράφοι, τουριστικοί ρεπόρτερ, αλλά και επαγγελματίες του τουρισμού βρέθηκαν το απόγευμα της Τρίτης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης όπου παρουσία των μελών της τουριστικής ανάπτυξης του δήμου αλλά και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού μίλησαν για τις εμπειρίες τους κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Ρέθυμνο και αντάλλαξαν απόψεις ως ένα πρώτο βήμα συνεργασίας για την επίτευξη του στόχου ώστε το νησί και το Ρέθυμνο ειδικότερα να μετεξελιχθεί σε ένα τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο.
Σε δηλώσεις της η κ. Ρεβέκα Σκευάκη, chapter leader τou Travel Massive στην Κρήτη ανέφερε: «Το Travel Massive είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα δικτύωσης για όλους τους ανθρώπους που είναι στον χώρο του τουρισμού. Είναι δωρεάν και μπορεί να εγγραφεί ο καθένας. Σκοπός της είναι όχι μόνο διαδικτυακά -που αυτό είναι εύκολο- αλλά κατά τόπους και γι’ αυτό διοργανώνεται σε chapters όπως αυτό της Κρήτης που το αντιπροσωπεύω. Μαζί με μένα είναι και άλλοι δύο chapter leaders ο κ. Ιωάννης Μπρας από το Ηράκλειο και ο κ. Χρήστος Μανουσάκης από τον Άγιο Νικόλαο. Επομένως δημιουργούνται κατά τόπους chapters ώστε να μας δίδεται η ευκαιρία να συγκεντρωνόμαστε τρεις-τέσσερις φορές τον χρόνο και να συζητάμε θέματα που είτε αφορούν τον τουρισμό τοπικά και γενικά και για τις ατομικές μας επιχειρήσεις -πως μπορούμε δηλαδή να βελτιώσουμε το τουριστικό μας προϊόν, πως μπορούν να δημιουργηθούν νέες συνεργασίες και καινούριες προοπτικές. Εμείς θέλουμε ο κόσμος να γνωρίσει τη διαδικτυακή αυτή πλατφόρμα. Θεωρήσαμε ότι είναι πολύ σημαντικό να προβάλλουμε κάποιες ιδέες όπως ότι για το έτος 2016-2017 το θέμα μας είναι «#crete4seasons» και θέλουμε μέσα από διάφορες δραστηριότητες να δείξουμε και στον υπόλοιπο κόσμο ότι η Κρήτη μπορεί να υποστηρίξει σαν τουριστικό προϊόν αυτό το πράγμα. Από εκεί και πέρα τα event γίνονται στην ουσία για τη δικτύωση μεταξύ μας. Γιατί είναι πολύ ωραίες όλες αυτές οι μεγάλες ιδέες όμως σίγουρα καμιά ιδέα δεν γίνεται μόνο από την κρατική προσπάθεια ούτε μόνο από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Χρειάζεται συσπείρωση συνεργασίας όλων των φορέων από κράτος και ιδιώτες για να μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους».
Η ίδια παραδέχτηκε ότι οι δυσκολίες είναι πολλές και τα βήματα που απαιτούνται είναι δύσκολα και χρονοβόρα, ωστόσο τόνισε πως με καλή διάθεση και κυρίως με συνέργειες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του κράτους ο στόχος μπορεί να επιτευχτεί αφού η Κρήτη διαθέτει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει ένα τουριστικό προορισμό και για τις τέσσερις εποχές του χρόνου: «Η Κρήτη μπορεί σαν τόπος να υποστηρίξει τουρισμό και τις τέσσερις εποχές. Έχει όλες τις προϋποθέσεις σε αντίθεση με άλλους προορισμούς που ήδη είναι προορισμοί όλων των εποχών, όπως η Μαγιόρκα. Νομίζω ότι είμαστε πολύ καλύτεροι σαν νησί και σε ότι αφορά τις υποδομές και σε σχέση με το τι μπορεί να προσφέρει η Κρήτη σε αντίθεση με άλλα μέρη. Από κει και πέρα σίγουρα υπάρχουν προβλήματα και μάλιστα πολλά και δεν μπορεί ένας μόνο άνθρωπος να τα λύσει. Για παράδειγμα το γεγονός ότι δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις τη χειμερινή περίοδο είναι τεράστιο εμπόδιο για ομογενείς, για ξένους που έχουν τους δικούς τους ανθρώπους στην Κρήτη. Υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις, όμως αν δεν αρχίσει ο κόσμος να το ζητάει δεν θα λυθεί. Κάθε πράγμα έχει να κάνει με τη ζήτηση και την προσφορά. Όσο ο κόσμος το απαιτεί τόσο και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες μπορούν να εισακούσουν το κάλεσμα που γίνεται από όλους τους φορείς» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της η Πέπη Μπιρλιράκη, αντιδήμαρχος τουρισμού ανέφερε: «Ο δήμος Ρεθύμνης υποδέχεται το Travel Massive. Είναι ένα διεθνές δίκτυο για τον τουρισμό και υποδεχόμαστε τους υπεύθυνους από 15 χώρες από όλο τον κόσμο και στην Κρήτη έχουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο για να μπορέσουν να προβάλλον την Κρήτη σαν ένα νησί που μπορεί κάποιος να κάνει τουρισμό και τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Είναι, λοιπόν, φυσικό σαν δήμος Ρεθύμνης να συμμετέχουμε σε αυτό το πρόγραμμα. Για δύο μέρες περιηγήθηκαν οι άνθρωποι του τουρισμού στην ενδοχώρα και την πόλη του Ρεθύμνου. Προσπαθήσαμε να τους δείξουμε την ταυτότητα, τους τόπους μας, τα μνημεία μας και τον τρόπο που δουλεύουμε τον τουρισμό, ο οποίος για μας είναι πάνω από όλα φιλοξενία, φιλία, προσωπική επαφή με τους πελάτες και πέρα από αυτό είχαν την ευκαιρία να δουν τις υποδομές μας, οι οποίες, όπως οι ίδιοι μας λένε, είναι το διαβατήριο μας για να γίνουμε ένας προορισμός και για χειμώνα και για καλοκαίρι.
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι οι δημοσιογράφοι, οι tour operators και οι bloggers που είναι κοντά μας θα μπορέσουν να βάλουν και αυτοί το δικό τους λιθαράκι σε αυτό που εμείς σαν γραφείο τουρισμού και σαν επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης προσπαθούμε: την επιμήκυνση και στον τουρισμό στο Ρέθυμνο όλο τον χρόνο».
Το ταξίδι του «TRAVEL MASSIVE» στην Κρήτη θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου στην Ιεράπετρα.