Η προετοιμασία των παραγωγών για τη συνεργασία τους με τα κρητικά ξενοδοχεία και τα δίκτυα διανομής κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου βρέθηκε στο επίκεντρο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Ηρακλείου.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο της διεξαγωγής του Τρίτου Παγκρήτιου Forum προώθησης των κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και στα Δίκτυα Διανομής, που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Μαρτίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης στο Ηράκλειο.
Στη ημερίδα εκφράστηκε η άποψη ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες της Κρήτης θα πρέπει να συμπεριλάβουν το περίφημο κρητικό πρωινό στο μενού τους, προκειμένου οι ξένοι επισκέπτες του νησιού να γνωρίσουν την παραδοσιακή κρητική κουζίνα διαφημίζοντάς την στη συνέχεια στο εξωτερικό.
Επίσης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες στάθηκαν στην ανάγκη τα ξενοδοχεία του νησιού να συνεργαστούν αποκλειστικά με παραγωγούς της Κρήτης, με στόχο αφενός να στηριχθεί ο πρωτογενής τομέας και αφετέρου οι ξένοι πελάτες των ξενοδοχείων να γευτούν παραδοσιακά εδέσματα από προϊόντα που παράγει η κρητική γη.
Εισηγητές στην ημερίδα ήταν ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανώλης Αλιφιεράκης, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηράκλειου Νίκος Χαλκιαδάκης, ο λειτουργικός διευθυντής Ξενοδοχείων Grecotel Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης και ο πρόεδρος ΓΕΩΤΕΕ του παραρτήματος Κρήτης Αλέκος Στεφανάκης.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανώλης Αλιφιεράκης κατά την τοποθέτησή του στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος: «Στόχος είναι να μεγιστοποιήσουμε το όφελος που μπορεί να προκύψει μέσα από την κατανάλωση των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία του νησιού και να γνωρίσουν οι ξένοι επισκέπτες που έρχονται στην Κρήτη τον πλούτο που διαθέτει η κρητική γη, την ποιότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Μ’ αυτό τον τρόπο αναβαθμίζουμε και το τουριστικό προϊόν και δίνουμε διέξοδο στην ύπαιθρο να ασχοληθεί πιο ενεργά και πιο παραγωγικά με προϊόντα τα οποία έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Εμείς θα προσπαθήσουμε να γίνει με τον καλύτερο τρόπο η τροφοδοσία της ξενοδοχειακής αγοράς με προϊόντα της Κρήτης».
Στην προσπάθεια που καταβάλλουν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα τα επιμελητήρια του νησιού, ξενοδόχοι και τουριστικοί φορείς με στόχο τη διαφήμιση της κρητικής παραδοσιακής διατροφής μέσα από τα ξενοδοχεία της Κρήτης, αναφέρθηκε ο λειτουργικός διευθυντής της Grecotel Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης.
«Γίνεται μία προσπάθεια από τα επιμελητήρια του κάθε νομού μαζί με τον Σύλλογο Ξενοδόχων και φορείς, για την προώθηση των κρητικών προϊόντων από επιχειρηματίες και παραγωγούς σε συνεργασία με τους ξενοδόχους στα κρητικά ξενοδοχεία.
Η Κρήτη έχει πολλά πλεονεκτήματα. Είναι πολύ μεγάλη ευκαιρία για τα κρητικά προϊόντα, τα οποία έχουν μεγάλη διατροφική αξία.
Έχουμε τη δυνατότητα να εκπαιδεύσουμε κατά κάποιο τρόπο τους πελάτες μας να εκτιμήσουν την διατροφική αξία των συγκεκριμένων προϊόντων.
Επιστρέφοντας πίσω στην πατρίδα τους γίνονται πρεσβευτές των προϊόντων μας. Το θετικό είναι ότι οι επισκέπτες του νησιού ενδιαφέρονται για τον υγιεινό τρόπο ζωής.
Ήδη 25 περίπου χρόνια πριν με πρωτοβουλία της Grecotel, μια πρωτοβουλία που ακολούθησαν και άλλοι επιχειρηματίες, κατάφερε η Κρήτη να καθιερώσει έναν όρο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην παγκόσμια βιβλιογραφία, το κρητικό πρωινό. Δυστυχώς πέρασαν περίπου 20-25 χρόνια για να έρθει μία παρόμοια πρωτοβουλία από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος με το κρητικό πρωινό, όπου τα προϊόντα του νησιού έχουν μία ουσιαστική παρουσία και οι πελάτες έχουν πλέον την ευκαιρία να τα γνωρίσουν» δήλωσε ο κ. Καλαϊτζιδάκης.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης επεσήμανε ότι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα πρέπει να προμηθεύονται προϊόντα αποκλειστικά από τους παραγωγούς του νησιού.
«Είναι η τρίτη χρονιά φέτος που προσπαθούν οι ξενοδόχοι μαζί με τους παραγωγούς να ενωθούν. Τα κρητικά ξενοδοχεία πρέπει να αγοράζουν από τους παραγωγούς του νησιού τα απαραίτητα προϊόντα.
Η περίφημη ατζέντα με τις συμφωνίες που θα συνάψουμε με τους παραγωγούς θα κλείσει το ερχόμενο Σάββατο. Πρέπει να είμαστε ενωμένοι να πορευτούμε μαζί για να πάμε και μπροστά», τόνισε ο κ. Χαλκιαδάκης.
Μέσα από τη σύναψη συμφωνιών ανάμεσα σε ξενοδόχους και παραγωγούς θα επιτευχθεί ο στόχος προώθησης του τουριστικού προϊόντος του νησιού, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ παραρτήματος Κρήτης Αλέκος Στεφανάκης.
«Στόχος είναι η προώθηση για τρίτη συνεχή χρονιά της διασύνδεσης των τομέων της οικονομίας της Κρήτης. Ένα σύστημα που θα βάλει προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες και στα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας, με μία σωστή αξιοποίηση και ανάπτυξη των φυσικών πόρων και χαρακτηριστικών της Κρήτης.
Στην πράξη αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν θα καθίσουμε στο τραπέζι και θα συνεννοηθούμε, για να υπάρξει κοινή θέληση για συνεργασία. Είναι ο μόνος δρόμος για να πάμε και να μην μας πηγαίνουν.
Ο κάθε επισκέπτης θα πρέπει να ζητά από τον tour operator να τον φέρει στην Κρήτη. Οι άνθρωποι που έρχονται θα πρέπει να θυμούνται και να αναγνωρίζουν το νησί.
Πρέπει να δώσουμε στους επισκέπτες μας κουλτούρα, πολιτισμό, παραδοσιακή κουζίνα» δήλωσε ο κ. Στεφανάκης.