Από δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο φαίνεται ότι η Περιφέρεια Κρήτης μεθοδεύει συστηματικά την ένταξη του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) στο «πακέτο Γιούγκερ».
Είναι, επιτέλους, καιρός να γίνει ουσιαστική παρέμβαση για να γίνει ο ΒΟΑΚ δρόμος εθνικός, στον οποίον να μη γίνονται θανατηφόρα ή άλλα ατυχήματα.
Η πρότασή μου στοχεύει στην ουσιαστική αλλαγή του ΒΟΑΚ στο σημείο όπου η άσφαλτος έχει ποτιστεί με αίμα, πολύ αίμα ανθρώπων, στην περιοχή Σισών Ρεθύμνου.
Αυτές οι ανωφέρειες-κατωφέρειες πριν και μετά το χωριό σε συνδυασμό με τις αμέτρητες στροφές έχουν γίνει αφορμή να θρηνήσει η Κρήτη πολλούς ανθρώπους, ντόπιους και ξένους, τόσους όσους σε κανένα άλλο τμήμα του ΒΟΑΚ.
Προτείνω τη διάνοιξη σήραγγας από την περιοχή Παλαιόκαστρο του Ηρακλείου, μετά από τη γνωστή γέφυρα Παντάνασσας και με κατεύθυνση προς βόρεια-βορειοδυτικά να «ξετρυπήσει» δυτικά (1-1,5 χιλιόμετρο) των Σισών Μυλοποτάμου-Ρεθύμνου. Απόσταση περίπου 10 χιλιόμετρα.
Η προτεινόμενη λύση είναι, βέβαια, δαπανηρή, αλλά αν υπολογίσομε τα οφέλη που θα προκύψουν: συντόμευση της απόστασης, ασφαλής μετακίνηση ανθρώπων, οχημάτων και αγαθών, η λύση είναι καλύτερη και προτιμότερη, συμφέρουσα και φτηνότερη τελικά από οποιαδήποτε άλλη σ’ αυτό ειδικά το μέρος με τους επικλινείς λόφους και τις στροφές σε ανηφοριές και κατηφοριές. Είναι απαλλαγμένη από μελλοντικές συντηρήσεις δαπανηρές.
Είναι γνωστό ότι δεν είμαι τεχνικός. Διαισθάνομαι όμως ότι παρά τη διαφορά υψομέτρου (από τα 200 περίπου κατεβαίνομε στα 50 περίπου) το έργο είναι δυνατόν να γίνει, όχι για να συναρμολογηθεί και στην Κρήτη ένας «μετροπόντικας» αλλά για να γίνει στο αιματοποτισμένο αυτό τμήμα ο ΒΟΑΚ δρόμος ασφαλής και ανθρώπινος.
* Ο Θεόδωρος Πελαντάκης είναι φιλόλογος