Χαμόγελα ικανοποίησης αλλά και δάκρυα προκάλεσε η χθεσινή ανάρτηση των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψήφιος που διεκδικούν την εισαγωγή τους στις πανεπιστημιακές σχολές της χώρας.
Σύμφωνα με την πρώτη επεξεργασία των στοιχείων από το υπουργείο Παιδείας, από το σύνολο των 71.547 υποψηφίων ΓΕΛ που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις με το νέο σύστημα σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού πάνω από τη βάση έγραψε το 72,87% των υποψηφίων στην νεοελληνική γλώσσα, το 71,75% στη Βιολογία, το 62,03% στην Κοινωνιολογία, το 60,24% στην Οικονομία Ο.Π.
Σχεδόν ένας στους δύο υποψήφιους έγραψε κάτω από τη βάση (58,84) στα μαθηματικά, αλλά και στην ιστορία 50,81%.
Μόλις 22 υποψήφιοι αρίστευσαν στη νεοελληνική γλώσσα και το 0,79% των υποψηφίων στα αρχαία ελληνικά. Το 35,20% των υποψηφίων στα μαθηματικά δεν κατάφερε να πάρει πάνω από 5 βαθμούς και αντίστοιχα το 29,67 στην ιστορία. Στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών (πίνακας) οι υποψήφιοι τα πήγαν καλά σε νεοελληνική γλώσσα και μαθηματικά καθώς πάνω από τη βάση έγραψαν το 82,66% και το 66,86% αντίστοιχα.
Αντίθετα το 41,50% των υποψηφίων στη φυσική και το 48,75% στη χημεία έγραψε κάτω από τη βάση. Στην ομάδα ανθρωπιστικών σπουδών (πίνακας) ένας στους δύο έπιασε τη βάση, ενώ αντίστοιχες είναι και οι επιδόσεις των υποψηφίων στα αρχαία ελληνικά.
Μόλις το 24,41% των υποψηφίων στα μαθηματικά έγραψε πάνω από τη βάση στην ομάδα σπουδών οικονομίας και πληροφορικής (πίνακας), ενώ πάνω τη βάση έγραψε το 58.15% των υποψηφίων στα νεοελληνικά και το 60,24% στην οικονομία.
Πολύ καλές είναι οι επιδόσεις των υποψηφίων στην ομάδα σπουδών υγείας καθώς μόλις το 28,25% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στη βιολογία και το 13,22% στη νεοελληνική γλώσσα.
Οι βαθμοί που αναρτήθηκαν χθες στα σχολεία περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία, ενώ οι περισσότεροι ενημερώθηκαν για τους βαθμούς τους από το διαδίκτυο.
H πρώτη ανάγνωση των βαθμολογικών στοιχείων δείχνει πτωτική πορεία των βάσεων.
Η πτωτική πορεία αναμένεται να σημειωθεί στο σύνολο των σχολών του 1ου, 2ου και 3ου πεδίου ενώ στο 4ο πεδίο εκτιμάται ότι θα υπάρχουν αυξομειώσεις.
Στον νομό Ρεθύμνου η πρώτη εικόνα χαρακτηρίζεται ικανοποιητική από τους διευθυντές των σχολείων του νομού ενώ αρκετοί ήταν και εκείνοι που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και κατέκτησαν τον στόχο να εισαχθούν στη σχολή της πρώτης προτίμησης τους.
Ήδη από σήμερα μέχρι και την επόμενη Παρασκευή 17 όλοι οι υποψήφιοι των πανελληνίων 2020 θα μπορούν πλέον να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του δελτίο.
Οι βάσεις εισαγωγής εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου. Aυτό που θα τις καθορίσει, εκτός από τις βαθμολογίες, είναι και η κατεύθυνση της ζήτησης σε σχολές και τμήματα από τους υποψήφιους, μέσω των επιλογών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο.
Ικανοποιητικές οι επιδόσεις των μαθητών του Ρεθύμνου στις πανελλαδικές εξετάσεις
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η χθεσινή ημέρα για τους εκατοντάδες μαθητές του Ρεθύμνου που διαγωνίστηκαν στη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων διεκδικώντας μια θέση στις πανεπιστημιακές σχολές της χώρας.
761 μαθητές από τα σχολεία του Ρεθύμνου συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, εκ των οποίων 620 μαθητές από τα ΓΕΛ και 141 από τα ΕΠΑΛ.
Η χθεσινή ανάρτηση των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι, έδωσε τέλος στην αγωνία τους. Για άλλους ήταν ημέρα χαράς, ικανοποίησης και δικαίωσης των κοπιωδών προσπαθειών και για άλλους ημέρα απογοήτευσης, αφού τα αποτελέσματα δεν ήταν αντίστοιχα των προσδοκιών τους.
Η πρώτη εικόνα, σύμφωνα με τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου αλλά και διευθυντών των σχολείων του νομού, ήταν ικανοποιητική καθώς πολλοί υποψήφιοι συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και θα καταφέρουν να εισαχθούν στις σχολές της προτίμησης τους.
Ευαγγελία Φραγκάκη: 18.925 μόρια (3ο ΓΕΛ): «Η πρώτη μου επιλογή είναι η νομική και νιώθω πολύ ικανοποιημένη και πολύ χαρούμενη για το αποτέλεσμα της βαθμολογίας μου. Κόπιασα πολύ καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και είμαι ευχαριστημένη που οι κόποι μου ανταμείφθηκαν και τα κατάφερα»
Μανόλης Καλαϊτζάκης: 18.775 (3ο ΓΕλ) «Είμαι πολύ ικανοποιημένος που ο στόχος μου επιτεύχθηκε, Η πρώτη μου επιλογή θα είναι το οικονομικό στη στρατιωτική σχολή (ΣΑΣ) ή στη Σχολή Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. Ηταν μια δύσκολη χρονιά, όμως προσπαθούσα να κρατήσω έναν ρυθμό και ένα πρόγραμμα και νομίζω τα κατάφερα»
Νίκος Παπουτσιδάκης, 18.650 μόρια (Πειραματικό Λύκειο): «Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Ο στόχος μου είναι η Ιατρική είτε στην Θεσσαλονίκη είτε στο Ηράκλειο. Η χρονιά για μένα ήταν πολύ δύσκολη, απαιτούσε πολύ διάβασμα και υπήρχε πολύ κούραση. Όμως τελικά όλα πήγαν καλά, οι κόποι ανταμείφθηκαν και ο στόχος επιτεύχθηκε»
Μανούσος Αλεξανδράκης:18.500 μόρια (Πειραματικό Λύκειο). «Ο στόχος μου είναιτο τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών στο Πολυτεχνείο και είμαι πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα της βαθμολογίας. Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς είχα πρόγραμμα και οργάνωση και κατάφερα να πετύχω τον στόχο μου»Σημειώνεται ότι οι καταστάσεις με τα αποτελέσματα έχουν αναρτηθεί στα σχολεία της χώρας, χωρίς ωστόσο να αναγράφονται τα ονομαστικά στοιχεία κάθε υποψηφίου, αλλά μόνο ο κωδικός και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα».
Ετέαρχος Κουτάντος, 17.825 μόρια (3ο ΓΕΛ): «Ο στόχος μου ήταν η Ιατρική, όμως, με τη βαθμολογία που συγκέντρωσα μάλλον θα δηλώσω Οδοντιατρική. Όλα πήγαν καλά, όμως η χρονιά ήταν απαιτητική με άγχος και πίεση»
Άρτεμης Βερνάδου, 17.675 μόρια (3ο ΓΕΛ): «Είμαι πολύ ευχαριστημένη με την απόδοσή μου. Δεν έχω αποφασίσει ακόμα με βεβαιότητα για την σχολή που θα δηλώσω ως πρώτη επιλογή. Προσανατολίζομαι στην Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Για μένα αυτή η χρονιά ήταν περίεργη, η καραντίνα ωστόσο με βοήθησε, μου έδωσε τον απαραίτητο χρόνο για να μελετήσω και να ξεκουραστώ»
Μιχάλης Γαγάνης, 16.725 μόρια (Πειραματικό Λύκειο): «Είμαι ικανοποιημένος από την απόδοσή μου. Δεν έχω αποφασίσει ωστόσο ακόμα με βεβαιότητα για την σχολή πρώτης επιλογής μου. Πιθανολογώ ότι θα δηλώσω στο τμήμα Αναλογιστικής και Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών. Για μένα ήταν μια χρονιά σχετικά δύσκολη, όμως, με σωστό πρόγραμμα και οργάνωση κύλησε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και δεν ήταν εξουθενωτική»
Γιώργος Μαρκουλιδάκης, 16.675 μόρια (Πειραματικό Λύκειο) «Είμαι πολύ ευχαριστημένος και πιστεύω θα πετύχω την εισαγωγή μου στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στην Αθήνα. Η χρονιά ήταν δύσκολη σε λογικά όρια, η καραντίνα θεωρώ ότι με βοήθησε και η απόδοσή μου ήταν πολύ καλή»
Πλέον, οι περίπου 100.000 φετινοί υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις 77.970 θέσεις των ΑΕΙ, θα μπορούν να υπολογίσουν τα μόρια που συγκέντρωσαν, προκειμένου να κάνουν τις τελικές επιλογές τους για το μηχανογραφικό.
Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία
Σύμφωνα με την πρώτη επεξεργασία των στοιχείων, από το σύνολο των 71.547 υποψηφίων ΓΕΛ που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις με το νέο σύστημα σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού πάνω από τη βάση έγραψε το 72,87% των υποψηφίων στην νεοελληνική γλώσσα, το 71,75% στη βιολογία, το 62,03% στην Κοινωνιολογία, το 60,24% στην οικονομία Ο.Π.
Σχεδόν ένας στους δύο υποψήφιους έγραψε κάτω από τη βάση (58,84) στα μαθηματικά, αλλά και στην ιστορία 50,81%.
Μόλις 22 υποψήφιοι αρίστευσαν στη νεοελληνική γλώσσα και το 0,79% των υποψηφίων στα αρχαία ελληνικά. Το 35,20% των υποψηφίων στα μαθηματικά δεν κατάφερε να πάρει πάνω από 5 βαθμούς και αντίστοιχα το 29,67 στην ιστορία. Στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών (πίνακας) οι υποψήφιοι τα πήγαν καλά σε νεοελληνική γλώσσα και μαθηματικά καθώς πάνω από τη βάση έγραψαν το 82,66% και το 66,86% αντίστοιχα.
Αντίθετα το 41,50% των υποψηφίων στη φυσική και το 48,75% στη χημεία έγραψε κάτω από τη βάση. Στην ομάδα ανθρωπιστικών σπουδών (πίνακας) ένας στους δύο έπιασε τη βάση, ενώ αντίστοιχες είναι και οι επιδόσεις των υποψηφίων στα αρχαία ελληνικά.
Μόλις το 24,41% των υποψηφίων στα μαθηματικά έγραψε πάνω από τη βάση στην ομάδα σπουδών οικονομίας και πληροφορικής (πίνακας) , ενώ πάνω τη βάση έγραψε το 58.15% των υποψηφίων στα νεοελληνικά και το 60,24% στην οικονομία.
Πολύ καλές είναι οι επιδόσεις των υποψηφίων στην ομάδα σπουδών υγείας καθώς μόλις το 28,25% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στη βιολογία και το 13,22% στη νεοελληνική γλώσσα.
Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τους υποψήφιους των ημερήσιων ΓΕΛ που εξετάστηκαν με το νέο σύστημα η εικόνα από τα γραπτά έχει ως εξής:
Ανθρωπιστικές σπουδές
Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία Γ.Π. ΗΜ: Το 74,94% έγραψε πάνω από τη βάση ενώ το 25,06 βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.
Αρχαία ελληνικά Ο.Π.ΗΜ.: Το 52,82% βαθμολογήθηκε πάνω από τη βάση και το 47,18% πήρε βαθμολογία κάτω από τη βάση του 10.
Ιστορία Ο.Π.ΗΜ.: Το 49,19% έγραψε πάνω από τη βάση ενώ το 50,81 βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.
Κοινωνιολογία Ο.Π.ΗΜ.: Το 62,03% βαθμολογήθηκε πάνω από τη βάση και το 37,97% κάτω από τη βάση.
Θετικές σπουδές
Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία Γ.Π.ΗΜ.: 82,66 πάνω από τη βάση, 17,34 κάτω από τη βάση.
Φυσική Ο.Π.ΗΜ.: 58,50% πάνω από τη βάση, 41,50%, κάτω από τη βάση.
Χημεία Ο.Π.ΗΜ.: 51,25% πάνω από τη βάση, 48,75%, κάτω από τη βάση.
Μαθηματικά Ο.Π.ΗΜ.: 66,86% πάνω από τη βάση, 33,14% κάτω από τη βάση.
Σπουδές οικονομίας και πληροφορικής
Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία Γ.Π. ΗΜ: 57,15% πάνω από τη βάση, 41,85% κάτω από τη βάση.
Μαθηματικά Ο.Π.ΗΜ.: 24,41% πάνω από τη βάση, 75,59% κάτω από τη βάση.
Πληροφορική Ο.Π.ΗΜ.: 55,25% πάνω από τη βάση, 44,75% κάτω από τη βάση.
Οικονομία Ο.Π.ΗΜ.: 60,24% πάνω από τη βάση 39,76 κάτω από τη βάση.
Σπουδές υγείας
Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία Γ.Π.ΗΜ.: 86,78% πάνω από τη βάση, 13,22 κάτω από τη βάση.
Φυσική Ο.Π.ΗΜ.: 55,03% πάνω από τη βάση, 44,97 κάτω από τη βάση.
Χημεία Ο.Π.ΗΜ.: 52,39% πάνω από τη βάση, 47,61% κάτω από τη βάση.
Βιολογία Ο.Π.ΗΜ.: 71,75% πάνω από τη βάση, 28,25% κάτω από τη βάση.
Από σήμερα η κατάθεση των μηχανογραφικών
Από σήμερα, Σάββατο 11-7-2020, μέχρι και την Παρασκευή 17-7-2020, όλοι οι υποψήφιοι των πανελληνίων 2020 θα μπορούν πλέον να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του δελτίο. Από το υπουργείο Παιδείας προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
Πότε να περιμένουμε τις βάσεις
Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν μία επιπλέον ημέρα, η οποία θα ανακοινωθεί προσεχώς, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους των πανελληνίων 2020 στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.
Οι βάσεις εισαγωγής εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.
Ευχές από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης
Ευχαριστήριο μήνυμα σε όλους όσοι συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων αποστέλλει ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης, Εμμανουήλ Καρτσωνάκης, ο οποίος παράλληλα στέλνει τις θερμότερες ευχές τους στους υποψηφίους των πανελλαδικών. Ειδικότερα αναφέρει: «Με την ανακοίνωση της βαθμολογίας των πανελλαδικών εξετάσεων θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά και να συγχαρώ όλους, όσοι συνέδραμαν και φέτος στην άρτια, έγκυρη και αδιάβλητη διεξαγωγή και ολοκλήρωση τους, παρόλο που είχαμε να αντιμετωπίσουμε πρωτόγνωρες συνθήκες λόγω του Covid 19.
Οι πρόεδροι των βαθμολογικών & εξεταστικών κέντρων, τα ΚΕΣΥ Ηρακλείου και Ρεθύμνου με τη συμβολή του στη δημιουργία της γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης των υποψηφίων και των οικογενειών τους, τα ΚΕΣΥ των λοιπών νομών της Κρήτης, το ΠΕΚΕΣ Κρήτης, οι επιτροπές των εξετάσεων, οι επιτηρητές και όλοι όσοι συμμετείχαν στη διοργάνωση, για άλλη μια φορά με υψηλό αίσθημα ευθύνης, εγγυήθηκαν και διαφύλαξαν το κύρος και την αξιοπιστία των εξετάσεων.
Εύχομαι από καρδιάς σε όλους καλή συνέχεια στο έργο τους και στους υποψηφίους καλά αποτελέσματα· χωρίς αμφιβολία, με το ταλέντο και τις δεξιότητές τους θα μπορέσουμε να χτίσουμε μια ακόμα καλύτερη κοινωνία για όλους».