Ξεκίνησαν χθες και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου οι θερινές εκπτώσεις, ένα χρονικό διάστημα μεγάλο και ικανό για τους καταναλωτές που θέλουν να κάνουν τις αγορές τους και να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές.
Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν μνημονιακές εκκρεμότητες και ότι εκταμιεύτηκε χθες η δόση των 7,7 δισ. προκαλούν αισιοδοξία στην αγορά, ότι στη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου θα καταγραφεί αύξηση των εισπράξεων στα εμπορικά καταστήματα με δεδομένες και τις αυξημένες τουριστικές αφίξεις.
Ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων τα τελευταία οκτώ χρόνια της οικονομικής κρίσης έχει καταγράψει πτώση κατά 33,6% και κυμαίνεται στα περίπου 7 δις ευρώ. Ο χαμηλότερος τζίρος καταγράφηκε το καλοκαίρι του 2015 που διαμορφώθηκε στα 6,8 δισ. ευρώ και ο υψηλότερος το 2014 που έφτασε στα 7,2 δισ. ευρώ. Η αύξηση του τζίρου το 2016 σε σύγκριση με το 2015 ήταν 1,8.
Οι μεταβολές του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο για τη περίοδο Ιούλιο/Αύγουστο της περυσινής εκπτωτικής περιόδου αλλά και συνολικά για τη περίοδο 2008-2016, ανά ομάδα λιανικού εμπορίου, έχουν ως εξής:
Ειδικότερα ο κλάδος της «Ένδυσης και υπόδησης» κατέγραψε το 2016 άνοδο 9,5%, σε σύγκριση με το προβληματικό 2015, αλλά έχει από το 2008 συνολική μείωση -31,5%
Ο κλάδος «Έπιπλα, Ηλεκτρικά Είδη και οικιακός εξοπλισμός – Είδη νοικοκυριού», με αύξηση 6,7% το 2016, έχει τεράστιες συνολικές απώλειες που φτάνουν το 60% την τελευταία οκταετία.
Ο τομέας «Καύσιμα, λιπαντικά – Μεταφορές», είχε μείωση -4,7% το 2016, κυρίως λόγω της πτώσης στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα, στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, αλλά με αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, στις οδικές μεταφορές και στις εγκαταστάσεις διοδίων. Οι συνολικές απώλειες τη περίοδο 2008-2016 καταγράφονται σε -34,3%.
Η ομάδα «Φαρμακευτικά – καλλυντικά» με οριακή υποχώρηση και το 2016 κατά -0,7%, έχει συνολικές απώλειες οκταετίας -36,1%
Η ομάδα «Βιβλία – χαρτικά», κατέγραψε αύξηση πέρυσι 7,6% και συνολικές απώλειες -29%.
Ο κλάδος «Τρόφιμα-ποτά» σημείωσε οριακή αύξηση 0,6% πέρυσι και συνολική μείωση την τελευταία οκταετία -31,1%.
Ο τομέας «Μεγάλα καταστήματα τροφίμων» κατέγραψε αύξηση 1,4% το 2016 και μείωση από το 2008 μέχρι σήμερα -20,6%.
Η ομάδα «Πολυκαταστήματα» σημείωσε αύξηση πέρυσι 7,7% αλλά με συνολική μείωση τη περίοδο της κρίσης -39,9%.
Η ΕΣΕΕ προσδοκά να αυξήσει τις εισπράξεις της τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο σε ποσοστό 5%.