Σε εκτεταμένη αναδιοργάνωση των τακτικών αστικών και υπεραστικών δρομολογίων του δυτικά και ανατολικά της πόλης προχωρά η διοίκηση του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου – Χανίων και παράλληλα προωθούνται μια σειρά από παρεμβάσεις, που στόχο έχουν τη βελτίωση του μεταφορικού έργου και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της διοίκησης του ΚΤΕΛ κ. Γιώργο Χατζηδάκη, ξεκινά μια διαδικασία ενημερωτικής σήμανσης για τις στάσεις και τα δρομολόγια των λεωφορείων, καθώς έχει δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα με τις αλλαγές που προέκυψαν από τις αναπλάσεις μέσα στην πόλη, ενώ αποφασίστηκε να αναλάβει πρωτοβουλία καθαρισμού των πρανών των δρόμων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, αφού σε σημεία η διέλευση των λεωφορείων καθίσταται επικίνδυνη από την ανάπτυξη της θαμνώδους βλάστησης.
Παράλληλα συνεχίζονται οι διαδικασίες για την αγορά του οικοπέδου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου στην περιοχή του Κουμπέ για τη μεταστέγαση του κεντρικού σταθμού λεωφορείων, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι δεν εξετάζονται άλλες λύσεις, στην περίπτωση που δεν έχει θετική κατάληξη η προσπάθεια, λόγω των γνωστών προβλημάτων που υπάρχουν με το συγκεκριμένο υποθηκευμένο σε τράπεζα οικόπεδο.
Νέα δρομολόγια
Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των τακτικών αστικών και υπεραστικών δρομολογίων του ΚΤΕΛ, ξεκινά την προσεχή Δευτέρα 7 Ιουλίου να εφαρμόζεται νέο πρόγραμμα ανατολικά της πόλης για τα λεωφορεία που εκτελούν διαδρομές από το Ρέθυμνο προς Λούτρα – Κυριάννα – Πηγή – Άδελε, αλλά και δυτικά προς Ατσιπόπουλο – Πρινέ – Γωνιά – Βαλσαμόνερο – Μετόχια.
Τα νέα δρομολόγια θα ξεκινούν στις 6:30 το πρωί και θα ολοκληρώνονται στις 11:00 το βράδυ σε χρόνους ανά μια ώρα και ένα τέταρτο. Επεκτείνεται, δηλαδή, το ωράριο και αυξάνονται τα δρομολόγια.
Αυτό έγινε μετά από αίτημα των τοπικών κοινωνιών και σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη υπάρχει αισιοδοξία, ότι το νέο πρόγραμμα θα εξυπηρετήσει καλύτερα και θα τύχει της υποστήριξης του κοινού.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους, τόνισε, ότι «Η αναδιοργάνωση έγινε με σκοπό την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών και του κοινού που κινούνται περιμετρικά του Ρεθύμνου, ώστε οι μετακινήσεις τους να μπορούν να είναι τακτές από και προς την πόλη χωρίς να αναγκάζονται να μεταφέρονται με δικά τους οχήματα συμβάλλοντας στον κυκλοφοριακό φόρτο. Αυτό πιστεύουμε θα βοηθήσει και στην ελάφρυνση του κυκλοφοριακού αλλά και στην τοπική ανάπτυξη».
Παράλληλα διευκρίνισε, ότι θα συνεχιστεί κανονικά το πρόγραμμα δρομολογίων προς την περιοχή Σφακάκι, που εφαρμόζεται σε 24ωρη βάση, καθώς όπως ο ίδιος επισήμανε, έχει αποδειχθεί, ότι συμβάλει στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων τις νυχτερινές ώρες και ο πολύς κόσμος το προτιμά για τις μετακινήσεις του προς την περιοχή αυτή.
Θετική είναι η ανταπόκριση του κοινού και στα δύο νέα δρομολόγια που συνδέουν απευθείας το Ρέθυμνο με το αεροδρόμιο Χανίων, τα οποία εκτελούνται καθημερινά στις 4:30 τα ξημερώματα και στις 8:45 το βράδυ και τα οποία εξυπηρετούν με απευθείας σύνδεση για την πρώτη και την τελευταία πτήση προς Αθήνα. Τις υπόλοιπες ώρες τα δρομολόγια για το αεροδρόμιο στη Σούδα γίνονται με ανταπόκριση από τα Χανιά.
Νέα σήμανση και καθαρισμοί των δρόμων
Στο μεταξύ το ΚΤΕΛ σε συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια και τον Δήμο Ρεθύμνου ξεκινά διαδικασία τοποθέτησης νέας σήμανσης για την εξυπηρέτηση του κυκλοφοριακού έργου κυρίως μέσα στην πόλη.
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, μετά τις αναπλάσεις έχει δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα, κυρίως για τους επισκέπτες της πόλης, οι οποίοι δεν μπορούν να βρουν ποιες στάσεις λεωφορείου λειτουργούν και που, ποιες ώρες έχει δρομολόγια, ακόμα και προς τα που πρέπει να κατευθυνθούν για να οδηγηθούν στον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων.
Για την τοποθέτηση της νέας σήμανσης έχουν ληφθεί οι σχετικές εγκρίσεις από τον Δήμο και την Περιφέρεια, ενώ το ΚΤΕΛ έχει προμηθευτεί ήδη 500 πινακίδες τύπου «Π28» που θα τοποθετηθούν σε πρώτη φάση στο κεντρικό δίκτυο της αστικής συγκοινωνίας που αφορά το κομμάτι των ξενοδοχείων και σε δεύτερη φάση στο περιμετρικό, που αφορά τα δρομολόγια προς Κυριάννα και Βαλσαμόνερο.
Σε ό,τι αφορά τις στάσεις, ο αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου – Χανίων δήλωσε, ότι «Οι στάσεις είναι άλλο κομμάτι, ανήκει στον Δήμο και δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρέμβουμε. Και η σήμανση βέβαια ανήκει στον Δήμο, αλλά σε συνεργασία μαζί του βρίσκουμε αυτή τη λύση, επειδή δεν υπάρχουν κονδύλια διαθέσιμα».
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, το ΚΤΕΛ ανέλαβε να καθαρίσει και τα πρανή των δημοτικών και επαρχιακών οδών, κυρίως εκεί που υπάρχει σοβαρό πρόβλημα παρεμπόδισης της ασφαλούς διέλευσης των λεωφορείων.
Όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης «Για το ζήτημα αυτό ήρθαμε σε συνεργασία με τους δήμους και την Περιφέρεια και επειδή δεν είχαν κονδύλια, αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο και θα μας παραχωρήσει δύο μηχανήματα και εμείς θα αναλάβουμε το κόστος των καθαρισμών. Θα πληρώσουμε το προσωπικό, τα καύσιμα και τη συντήρηση των οχημάτων και με δικά μας συνεργεία θα ξεκινήσει ο καθαρισμός του δικτύου».
Η μεταστέγαση του ΚΤΕΛ
Το ζήτημα της μεταστέγασης των κεντρικών εγκαταστάσεων του ΚΤΕΛ από την Σοχώρα, στην οποία λειτουργούν υποτίθεται «προσωρινά» τα τελευταία είκοσι χρόνια, σε νέο, ιδιόκτητο και μόνιμο χώρο, συνεχίζει να αποτελεί άλυτο πρόβλημα.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη εξέλιξη με το οικόπεδο στον Κουμπέ, που προτίθεται να πουλήσει για αυτό το σκοπό ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ρεθύμνου στο ΚΤΕΛ.
Το οικόπεδο είναι υποθηκευμένο σε πιστωτικό ίδρυμα και το ΚΤΕΛ έχει ζητήσει την άρση της υποθήκης του, προκειμένου να καταβάλλει ποσό περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ στην εν λόγω τράπεζα για να περάσει στην ιδιοκτησία του.
Όπως μας ενημέρωσε χθες ο αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου – Χανίων, η τράπεζα έχει αποδεχθεί προφορικά την πρόταση αλλά δεν την έχει ακόμα κοινοποιήσει γραπτά, ώστε να κατασταθεί εφικτή η συνέχιση των διαδικασιών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το σημείο του Κουμπέ θεωρείται το πλέον κατάλληλο για τις ανάγκες του ΚΤΕΛ και για το λόγο αυτό η διοίκησή τους είναι διατεθειμένη να υπομείνει όλη αυτή την καθυστέρηση αλλά και την γραφειοκρατία που απαιτείται.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι το ΚΤΕΛ προτίθεται να σεβαστεί τα όρια του αιγιαλού που θα του υποδειχθούν, τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που θα πρέπει να ακολουθήσει στις κατασκευές, στις οποίες θα προβεί, ενώ δι’ εξόδων του θα αναστηλώσει και το φουγάρο που υπάρχει επί του συγκεκριμένου οικοπέδου.
Τέλος διευκρίνισε, ότι σε περίπτωση που δεν ευοδώσει η μεταστέγαση στον Κουμπέ, το ΚΤΕΛ έχει εξετάσει και είναι έτοιμο να επιλέξει μεταξύ σειράς από κατάλληλους χώρους που έχουν βρεθεί περιμετρικά της πόλης.