Η πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου που αφορά τα υδροπλάνα ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο, δίδοντας τη δυνατότητα στο Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο να προχωρήσει σε ένα σχεδιασμό ετών, που έμενε για πολλά χρόνια στα χαρτιά και τα συρτάρια εξαιτίας των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων αλλά και των συνέχων αλλαγών στην νομοθεσία. Πλέον σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην εφημερίδα μας η πρόεδρος του Λ.Τ., Ρένα Κουτσαλεδάκη, οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και το Λιμενικό Ταμείο βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την εξασφάλιση της άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου στο λιμάνι του Ρεθύμνου.
Όπως εξήγησε ήδη υπάρχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική και ακουομέτρηση, οι οποίες αποτελούν τις δυο βασικές μελέτες για την απόκτηση της άδειας και πλέον έγιναν και οι απαραίτητες τροποποιήσεις με βάση το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη βουλή και ο φάκελος του έργου του Ρεθύμνου βρίσκεται στο υπουργείο Υποδομών για τις τελικές εγκρίσεις που αφορούν στην άδεια λειτουργίας. Μόλις αυτές δοθούν από το ΥΠΟΜΕΔΙ, σύμφωνα με την κα Κουτσαλεδάκη θα ακολουθήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού για την εταιρία που θα αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του υδυταδρομίου του Ρεθύμνου.
Πλέον με βάση το νέο νόμο, όπως εξήγησε, το Λιμενικό Ταμείο δεν χρειάζεται να αναλάβει το κόστος για την εγκατάσταση και τον εξοπλισμό, κάτι που θα αφορά αποκλειστικά τον ανάδοχο του έργου. Το Λιμενικό Ταμείο θα παραχωρήσει τον χώρο και τα υπόλοιπα αφορούν στις αρμοδιότητες του αναδόχου. Χαρακτηριστικά, η Ειρήνη Κουτσαλεδάκη μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ανέφερε: «Με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στην βουλή απλουστεύεται κατά πολύ η διαδικασία και δίνεται τέλος στην γραφειοκρατία στο κομμάτι της αδειοδότησης, ίδρυσης και λειτουργίας και αυτό είναι θετικό. Όλο το κομμάτι της άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου έχει να κάνει με εγκρίσεις που πρέπει να τροποποιηθούν. Εμείς σαν Ρέθυμνο έχουμε αδειοδοτημένη περιβαλλοντική μελέτη και ακουομέτρηση και χρειαζόμαστε στην μελέτη για την άδεια ίδρυσης και συγκεκριμένα μια τροποποίηση με βάση τα όσα προβλέπονται στο νέο νομοσχέδιο. Μετά από αυτή τη διαδικασία ανοίγει ο δρόμος για την αδειοδότηση. Εμείς έχουμε ήδη καταθέσει στο υπουργείο Υποδομών την τροποποίηση και περιμένουμε την έγκριση. Είμαστε πολύ πιο μπροστά από άλλα λιμενικά ταμεία γιατί έχουμε εγκεκριμένες περιβαλλοντικές μελέτες και μελέτη ίδρυσης, την οποία επικαιροποιούμε με βάση τα νέα δεδομένα, για να μπορέσουμε το ταχύτερο δυνατόν να προχωρήσουμε στον διαγωνισμό. Στο Ρέθυμνο η άδεια ίδρυσης θα είναι στο όνομα του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου και ο διαγωνισμός θα αφορά τη διαχείριση και τη λειτουργία και με βάση τη νέα νομοθεσία προβλέπεται ότι όλες οι εγκαταστάσεις (η κατασκευή τους) είναι υποχρέωση και αρμοδιότητα του αναδόχου και όχι του Λιμενικού Ταμείου. Το Λιμενικό Ταμείο θα παραχωρήσει έκταση μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας και μέσα στο διαγωνισμό παράλληλα, θα προβλέπεται ό,τι έσοδα του Λιμενικού Ταμείου θα προέλθουν από την παραχώρηση του χώρου στον ανάδοχο και από ένα ποσοστό των πτήσεων που θα πραγματοποιούνται στο υδατοδρόμιο. Σύμφωνα με τα όσα πρόσφατα ανέφερε ο υπουργός, ήδη από αυτό το καλοκαίρι ξεκινούν τα υδροπλάνα από το Ιόνιο σε Κέρκυρα και Παξούς και αυτό είναι πολύ θετικό σημάδι για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς, γιατί ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από δυο εταιρίες για τη σύνδεση του Ρεθύμνου με την Πύλο. Θετικά το έχει αγκαλιάσει και ο σύλλογος ξενοδόχων που εκτιμά ότι ανοίγονται νέες προοπτικές για το τουριστικό προϊόν οπότε θεωρούμε ότι θα έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα από την δρομολόγηση των υδροπλάνων».
Αξίζει να αναφερθεί ότι η χωροθετημένη πλευρά του Εμπορικού Λιμένα όπου θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο, αλλά και όλη η όμορη περιοχή, έχει ήδη «σφραγισθεί» από πλευράς ηχορρύπανσης, ενώ θα υπάρχουν συνεχείς έλεγχοι, ώστε να μην υπάρξει καμία όχληση από τη λειτουργία των πτήσεων των υδροπλάνων.
Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός για την Κρήτη αφορά συνολικά έξι υδατοδρόμια και συγκεκριμένα σε Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα.
Στο Ρέθυμνο σήμερα οι μελετητές για την παρουσίαση του μάστερ πλαν
Εν τω μεταξύ, όπως ανέφερε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου σήμερα το πρωί θα γίνει η παρουσίαση του μάστερ πλαν του λιμανιού και της μαρίνας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου από τους μελετητές που ανέλαβαν το έργο. Ακολούθως θα γίνει η διαβούλευση με τους φορείς, ώστε να οριστικοποιηθεί και να αποσταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες για να λάβει τις τελικές εγκρίσεις και να μπορεί να αξιοποιηθεί.
Ο σχεδιασμός αφορά τις λειτουργίες της χερσαίας ζώνης, τον εκσυγχρονισμό και την συνύπαρξη όλων των δραστηριοτήτων.
Μέσα από το Masterplan για το λιμάνι και τη μαρίνα του Ρεθύμνου στο «μικροσκόπιο» των μελετητών μπαίνουν όλες οι πτυχές της χρήσης του, όπως οι υποδομές, η κρουαζιέρα, η εμπορική και επιβατική χρήση του.
Παράλληλα, το σχέδιο αυτό αποτελεί βασική προϋπόθεση για να μπορεί το λιμάνι και η μαρίνα να εξασφαλίζει χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα για την περαιτέρω ανάπτυξή του.
Για την κατάρτιση του master plan έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 100.000 ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Όπως έχει επανειλημμένως τονίσει η πρόεδρος του Λ.Τ., η σύνδεση του ιστορικού κέντρου και της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ρεθύμνου, αποτελούν το σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στο οποίο επιδιώκει να επενδύσει το Λιμενικό Ταμείο.
Πεζοδρόμηση της Ελ. Βενιζέλου τις Κυριακές και αλλαγές στο ωράριο τροφοδοσίας
Εν τω μεταξύ, όπως αποφασίστηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου σε ισχύ είναι από την πρώτη Κυριακή του Φεβρουαρίου το μέτρο πεζοδρόμησης της παραλιακής λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου από τις 11:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα, κάτι το οποίο το πρότειναν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες στον φορέα, δεδομένου ότι είναι πλέον πολύ έντονο το πρόβλημα με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια.
Αλλαγές όμως έχουν επέλθει και στο ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων, που από τις αρχές του μήνα απαγορεύεται οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται μετά τις 10:30 το πρωί. «Έχουν γίνει οι απαραίτητες συστάσεις σε όλους τους προμηθευτές να ολοκληρώνουν τις τροφοδοσίες τους έως τις 10:30 το πρωί. Οι όποιες αδυναμίες θα φανούν και οι προμηθευτές θα αναγκαστούν να συμμορφωθούν. Πιο πολύ από ποτέ το θέλουν οι καταστηματάρχες, επομένως θεωρώ ότι θα πάει καλά, διαφορετικά θα υπάρχουν πρόστιμα», τόνισε η κα Κουτσαλεδάκη.
Η τρίτη απόφαση αφορά την εικόνα των κλειστών κατά τους χειμερινούς μήνες καταστημάτων, όπου παρατηρείται πολλοί καταστηματάρχες να αφήνουν έξω βάσεις από ομπρέλες, τραπέζια, καρέκλες και άλλα αντικείμενα. Επισημαίνεται σε όλους πως πρέπει να ευπρεπίζουν τον χώρο, αλλιώς θα τους επιβάλλονται πρόστιμα.