Σε δύο μήνες αναμένεται να δρομολογηθεί το ηλεκτρικό λεωφορείο στην πόλη του Ρεθύμνου. Πρόκειται για ένα όχημα 19 θέσεων, το οποίο εξασφαλίστηκε μέσα από το πρόγραμμα «Civitas Destinations». Την σχετική σύμβαση με την οποία ανατίθεται στο ΚΤΕΛ το έργο «Μίσθωση Ηλεκτροκίνητου Λεωφορείου» και προϋπολογισμού 124.296 ευρώ (με ΦΠΑ 24%) υπέγραψαν την Τετάρτη ο Δήμος και το ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με τη σύμβαση η δρομολόγηση του λεωφορείου πρέπει να γίνει εντός των δύο προσεχών μηνών, ενώ η σύμβαση, η οποία υπεγράφη χθες, ισχύει μέχρι τον Αύγουστο του 2020.
Η διαδρομή του λεωφορείου δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί, ωστόσο οι δυο προτεινόμενες διαδρομές αφορούν
α) από τον δημοτικό κήπο μέχρι και το Μασταμπά (στο ύψος του ΙΚΑ) και επιστροφή στο κέντρο της πόλης
β) μια διαδρομή που θα εξυπηρετεί τους οδηγούς που σταθμεύουν στα δημοτικά πάρκινγκ.
Σημειώνεται ότι τους καλοκαιρινούς μήνες η προτεινόμενη διαδρομή είναι η παραλιακή προκειμένου να εξυπηρετούνται και οι επισκέπτες.
Όπως εξήγησε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου χθες ο δήμαρχος Γ. Μαρινάκης, ο στόχος της δρομολόγησης του ηλεκτρικού λεωφορείου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ηλεκτρική μετακίνηση και μεταξύ άλλων είπε:
«Πάντα σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, το οποίο και ευχαριστώ γιατί πραγματικά ενστερνίστηκε μια πολύ καινοτόμα πρωτοβουλία του Δήμου Ρεθύμνης, η οποία πέρασε από πολλές φάσεις δυσκολίας αλλά όλοι δείξαμε την απαραίτητη προσαρμογή και επιμονή και θέληση. Πρωτοτυπούμε λοιπόν γιατί θα είναι το πρώτο λεωφορείο με οδηγό που θα κάνει πραγματική συγκοινωνία. Είναι ένα λεωφορείο 19 ατόμων, από τους οποίους 12 καθήμενοι και οι υπόλοιποι όρθιοι που μέσα από το πρόγραμμα Civitas Destination θα εξασφαλίσει τη δυνατότητα να προσλάβουμε και οδηγό. Αυτό το λεωφορείο θα μπει σε περιοχές που προηγουμένως θα τεστάρει το ΚΤΕΛ, με αντίστοιχης κατασκευής, κανονικού, συμβατικού λεωφορείου διαδρομές. Εμείς θέλουμε να λειτουργήσει εκεί όπου θα έχει μεγαλύτερη ωφελιμότητα. Δεν είναι δωρεάν το λεωφορείο αυτό, θα έχει κόμιστρο. Η πρωτοτυπία του θα είναι ότι είναι ηλεκτρικό, αποτελεί πρωτοτυπία, γίνεται με τη βοήθεια του ΚΤΕΛ, καθώς είναι πανάκριβη η προμήθειά του. Το ΚΤΕΛ κάνει μια σημαντική δαπάνη και συμμετέχει και ο δήμος με ένα μεγάλο ποσό. Η σύμβαση που υπογράψαμε εχθές ήταν 160 χιλιάδων ευρώ. Μιλάμε για μια προμήθεια που κοστίζει 350.000 ευρώ. Το Civitas χρηματοδοτεί την απόσβεση του λεωφορείου για τρία χρόνια γι’ αυτό έχουμε υπολογίσει ότι θα δώσουμε 160 χιλιάδες εμείς περίπου συν το κόστος των οδηγών. Το ΚΤΕΛ δίνει τα υπόλοιπα αλλά του μένει το λεωφορείο στο τέλος του προγράμματος και φυσικά θα μείνει στην πόλη. Τον Αύγουστο του 2020 τελειώνει το πρόγραμμα μετά μένει στην πόλη το λεωφορείο, οπότε η λειτουργία του και ο οδηγός θα πληρώνονται από τα ΚΤΕΛ του. Εμείς συμφωνήσαμε, επίσης για να βοηθήσουμε να γίνει αυτή η συνεργασία, αντιλαμβανόμενοι ότι και για το ΚΤΕΛ θεωρείται μια καινοτόμα επένδυση, ότι και το κόμιστρο θα ανήκει στο ΚΤΕΛ και τα χρήματα που θα παίρνει από τους επιβάτες. Φυσικά αντιλαμβανόμαστε όλες τις δυσκολίες του εγχειρήματος αλλά η καινοτομία είναι μια υπεραξία και για την πόλη και για το ΚΤΕΛ που μπορεί και συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό».
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος του Τμήματος Προγραμματισμού του Δήμου, Νίκος Βώβος ανάφερε: «Στο πλαίσιο και πάλι της εβδομάδας, σε συνεργασία και με τα ΚΤΕΛ είπαμε ότι θα μπει ένα mini bus το οποίο θα τεστάρει ουσιαστικά ποιες θα ήταν οι ιδανικές διαδρομές για να δρομολογηθεί μετά και το ηλεκτρικό λεωφορείο. Έχουν προταθεί δύο διαδρομές. Η μια θα αφορά την περιοχή που ξεκινάει από τον κήπο, ανεβαίνει μέχρι το ΙΚΑ στο Μασταμπά, κατεβαίνει και κάνει μια κυκλική τέτοια πορεία. Η δεύτερη διαδρομή, είναι ένα κομμάτι που θα συνδέει όλα τα parking της πόλης, θα είναι μια κυκλική πάλι διαδρομή που θα ξεκινάει από το πάρκινγκ που βρίσκεται στους Τέσσερις Μάρτυρες, θα κάνει το γύρω, θα πηγαίνει στη Μαρίνας, μετά στο λιμάνι, θα παγαίνει από τα ΚΤΕΛ και πάλι από την αρχή θα κάνει το γύρω αυτό με τη λογική ότι θα μπορεί να εξυπηρετεί αυτούς τους οποίους σταθμεύουν στο πάρκινγκ αλλά παίρνουν το λεωφορείο για να κάνουν τις δουλειές τους. Επίσης η βασική καλοκαιρινή διαδρομή, γιατί και στο πρόγραμμα σαν παραδοτέο είναι να μπει τουριστική γραμμή, είναι να κάνει τη διαδρομή από το τέλος της παραλίας μέχρι το Λύκειο Ελληνίδων. Άρα οι πρώτες που ανέφερα είναι οι εναλλακτικές χειμερινές κυρίως διαδρομές».
Ε.Α.