Ηράκλειο
Με το σταγονόμετρο γίνονται οι πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Νομό Ηρακλείου, καθώς το γενικότερο κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας που έχει διαμορφωθεί έχει επηρεάσει αρνητικά και τον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων.
Από την αρχή του έτους μέχρι και σήμερα στο Ηράκλειο έχουν πωληθεί 1.130 οχήματα τη στιγμή που το 2008 είχαν πωληθεί καθ όλη τη διάρκεια του έτους 7.101 Ι.Χ, ενώ μέχρι και τον τρέχοντα μήνα η πτώση αγγίζει το 80%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε πανελλαδικό επίπεδο το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους έχουν πωληθεί 37.469 Ι.Χ. ενώ προ κρίσης και συγκεκριμένα το 2008 είχαν πωληθεί μέσα σ ένα χρόνο 267.242 οχήματα.
Το συγκεκριμένο σκηνικό το οποίο έχει διαμορφωθεί, έχει προκαλέσει την έντονη ανησυχία εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων, οι οποίοι παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν με στόχο την ανάκαμψη της αγοράς κατανοούν μέρα με τη μέρα ότι δεν είναι στο χέρι τους να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα.
Η αγορά αυτοκινήτου δεν αποτελεί πλέον προτεραιότητα του Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος βλέπει καθημερινά το εισόδημά του να συρρικνώνεται. Η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας των χιλιάδων μικρομεσαίων νοικοκυριών σε συνδυασμό με την υψηλή φορολόγηση των οχημάτων αποτελούν τις βασικές αιτίες καθίζησης του κλάδου. Στη διαμόρφωση του ιδιαίτερα δυσμενούς κλίματος που έχει διαμορφωθεί έχει συνδράμει και η πολιτική που έχουν χαράξει τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες, οι οποίες χορηγούν πλέον δάνειο για αγορά αυτοκινήτου με μεγάλη δυσκολία.
Όσοι καταναλωτές προχωρούν στην αγορά αυτοκινήτου διαλέγουν κάποιο μεταχειρισμένο όχημα χαμηλού κυβισμού, προκειμένου να αποφύγουν τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια, τα τσουχτερά ασφάλιστρα και τα καύσιμα, η τιμή των οποίων έχει εκτοξευτεί στα ύψη.
Στην εφημερίδα μας μίλησε ο πρόεδρος των εμπόρων καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Νομού Ηρακλείου Βασίλης Εφραίμογλου, ο οποίος και επιβεβαίωσε την κρίση στον κλάδο, υποστηρίζοντας πως η μεγάλη πτώση που καταγράφεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων οφείλεται στην υψηλή φορολόγηση και στην οικονομική δυσπραγία των Ελλήνων.
«Από το 2008 μέχρι και το 2013 έχουμε μία πολύ μεγάλη μείωση των πωλήσεων, η οποία φθάνει το ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό του 83%. Συγκεκριμένα αξίζει να αναφέρουμε ότι για κάθε πέντε αυτοκίνητα που πουλούσαμε το 2008 πέντε χρόνια αργότερα, πουλήσαμε ένα μόλις αυτοκίνητο.
Αυτή την στιγμή όλα τα αυτοκίνητα τα οποία πωλούνται είναι οχήματα χαμηλού κυβισμού, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία μεγάλη μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εμπορία αυτοκινήτων και το πρόσημο σε σχέση με την περίοδο προ κρίσης είναι αρνητικό.
Ο πιο σοβαρός λόγος της συνεχούς πτώσης είναι η μεγάλη μείωση της αγοραστικής δύναμης των ελλήνων καταναλωτών, μία εξέλιξη που έχει προέλθει από την γενικότερη ύφεση, από τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, από τις απολύσεις και από την υπερφορολόγηση εισοδημάτων.
Ένας ακόμα σοβαρός λόγος της ύφεσης στον κλάδο είναι και το γεγονός ότι μέσα στην οικονομική κρίση οι τράπεζες δεν χορηγούν δάνεια για την αγορά αυτοκινήτου, ενώ και η αύξηση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου, κυρίως λόγω της αύξησης των καυσίμων. Αυτή την περίοδο κάνουμε τα μισά χιλιόμετρα από αυτά που διανύαμε στο παρελθόν.
Το αυτοκίνητο το έχουμε παροπλίσει και ήδη έχουμε ξεκινήσει να σκεφτόμαστε άλλους τρόπους μετακίνησης όταν και όποτε χρειάζεται. Η πολιτεία θα πρέπει να δώσει κίνητρο στους καταναλωτές να προχωρήσουν στην αγορά αυτοκινήτου», υποστήριξε ο κ. Εφραίμογλου.