Στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνή διαγωνισμού για την ανάθεση της διαχείρισης και λειτουργίας του υπαίθριου πάρκινγκ της πλατείας Τεσσάρων Μαρτύρων σε ιδιώτη, προχωρά όπως έχει ήδη αποφασίσει από τον περασμένο Μάιο το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου. Ήδη το προσχέδιο με τους όρους της διακήρυξης που ετοίμασε η Οικονομική Υπηρεσία έχει διανεμηθεί στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και τους δημοτικούς συμβούλους, προκειμένου να το μελετήσουν, να καταγράψουν παρατηρήσεις και τυχόν τροποποιήσεις, ώστε αυτό σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ψηφιστεί για να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες προκήρυξης και το έργο να βγει στον αέρα το αργότερο τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με το προσχέδιο του διαγωνισμού ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 564.570,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 23%.
Το αντικείμενο της εργασίας του αναδόχου είναι η διαχείριση και λειτουργία του πάρκινγκ με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών του Δήμου και των πολιτών όπως και την εξασφάλιση της μέγιστης, κατά το δυνατόν, οικονομικής απόδοσης της επιχείρησης. Η λειτουργία του σταθμού θα είναι 24ωρη και για 365 ημέρες τον χρόνο. Ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης θα προκύψει από την πρόταση του Αναδόχου και δεν επιτρέπεται να υπολείπεται των 210 θέσεων τις οποίες διαθέτει ήδη σήμερα. Βασική προϋπόθεση όπως αυτή έχει τεθεί στο προσχέδιο, είναι ότι κάθε Πέμπτη από 05.00 έως 16.00 στον χώρο του σταθμού, θα λειτουργεί λαϊκή αγορά. Όπως γίνεται μέχρι σήμερα, ενώ και κάθε Κυριακή και από 07:30 έως 10:30 π.μ. η χρήση του παρκινγκ να είναι δωρεάν.
Επίσης στον διαγωνισμό τονίζεται ότι ο κύριος του Έργου δικαιούται να ζητήσει τη λύση της σύμβασης πριν τη λήξη του συμβατικού χρόνου της σε περίπτωση που είναι εφικτή η κατασκευή υπογείου σταθμού στάθμευση στον χώρο του οικοπέδου (είτε μέσω συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος είτε με ίδια χρηματοδότηση). Στην περίπτωση αυτή ο ανάδοχος ειδοποιείται 6 μήνες νωρίτερα και θα αποζημιωθεί με το υπολειπόμενο ποσό της σύμβασης αφαιρούμενου του λειτουργικού κόστους που θα κατέβαλε ο ανάδοχος μέχρι την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Σε ό,τι αφορά τις πληρωμές του αναδόχου θα γίνονται στο τέλος κάθε μήνα. Η αποζημίωση του αναδόχου για τις παρεχόμενες υπηρεσίες θα γίνεται κατά μήνα, σε ποσά ίσα με τον αριθμό των μηνών της σύμβασης.
Παράλληλα, ο ανάδοχος θα έχει την υποχρέωση να προχωρήσει σε βελτιωτικές παρεμβάσεις (παράλληλα έργα) στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις για τη λειτουργική και ποιοτική αναβάθμιση του χώρου. Τα παράλληλα έργα αφορούν την ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση, φωτισμό, εγκατάσταση μηχανημάτων διαχείρισης και παρακολούθησης του χώρου στάθμευσης, καθώς και την ανακατασκευή της εισόδου-εξόδου του σταθμού και του οικίσκου προσωπικού.
Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο της διακήρυξης, η κύρια είσοδος-έξοδος του σταθμού θα πρέπει να είναι επί της οδού Δημητρακάκη.
Ο Σταθμός θα λειτουργεί με το σύστημα της αυτοεξυπηρέτησης, δηλαδή ο κάθε οδηγός θα κατευθύνει ο ίδιος το όχημά του στη θέση στάθμευσης και θα το παραλαμβάνει ο ίδιος από τη θέση που το είχε σταθμεύσει κατά τη διαδικασία αναχώρησης από τον Σταθμό. Ο έλεγχος εισόδου-εξόδου, υπολογισμού της αξίας στάθμευσης και πληρωμής των τελών, θα πραγματοποιείται μέσω αυτομάτου ηλεκτρονικού συστήματος το οποίο θα αποκλείει κάθε δυνατότητα παρέμβασης στον καθορισμό του χρόνου εισόδου, του χρόνου εξόδου και τον υπολογισμό της αξίας στάθμευσης.
Το σύστημα λειτουργίας
Σύμφωνα με το σχέδιο της προκήρυξης το σύστημα θα πρέπει:
i. Να επιτρέπει την ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο στους χώρους στάθμευσης.
ii. Να ελέγχει την πληρότητα του χώρου στάθμευσης συνολικά.
iii. Να συγκεντρώνει και να διαχειρίζεται στατιστικά στοιχεία και πληροφορίες.
iv. Να εκδίδει ηλεκτρονικά εισιτήρια.
v. Να καθορίζει και να εισπράττει αυτόματα τα τέλη στάθμευσης από τα αντίστοιχα ταμεία, σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο χρεώσεων χωρίς να μπορεί ο χειριστής του ταμείου να επέμβει στις χρεώσεις.
Οι οδηγοί που βρίσκονται προ της εισόδου τους στον χώρο στάθμευσης, θα πληροφορούνται για την ύπαρξη ή μη διαθέσιμων κενών θέσεων.
Κατά την διαδικασία της εισόδου, το σύστημα θα εντοπίζει την παρουσία του αυτοκινήτου, θα ενεργοποιεί τη δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου και θα ενεργοποιεί την αυτόματη καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας τους οχήματος, μέσω του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων.
Όταν ο οδηγός πιέσει το κομβίο έκδοσης, θα εκδίδεται εισιτήριο το οποίο θα αναγράφει την ημερομηνία και ώρα εισόδου, τον αριθμό κυκλοφορίας κ.λπ. Ο μόνιμος πελάτης απλά επιδεικνύει την κάρτα του. Το σύστημα θα πρέπει να ειδοποιεί αυτόματα τον χειριστή όταν το απόθεμα των εισιτηρίων που έχει μέσα η συσκευή πέσει κάτω από το όριο που θα οριστεί. Εάν τελειώσει το απόθεμα των εισιτηρίων η έκδοση θα σταματά, αλλά η είσοδος είναι δυνατή για τους κατόχους καρτών διαρκείας (μόνιμοι) και κατόχους καρτών ειδικής χρήσης.
Στην περίπτωση που η κάρτα μόνιμου πελάτη έχει λήξει, το σύστημα δεν επιτρέπει την είσοδο και ενημερώνει κατάλληλα τον πελάτη. Ταυτόχρονα (on line, real time) με τη διέλευση του αυτοκινήτου, θα γίνεται ηλεκτρονικά η εγγραφή στο αντίστοιχο αρχείο.
Μόλις το εισιτήριο παραληφθεί από τον οδηγό ή εφόσον αναγνωριστεί η κάρτα του μόνιμου πελάτη, θα σηκώνεται η μπάρα επιτρέποντας την είσοδο του αυτοκινήτου. Όταν το αυτοκίνητο περάσει, η μπάρα θα κατεβαίνει και η συσκευή είναι έτοιμη για τον επόμενο κύκλο. Στην είσοδο του σταθμού θα πρέπει να υπάρχει πλήρης πληροφόρηση του κοινού για τον τρόπο λειτουργίας του. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να δοθεί στη σωστή μετάδοση των πληροφοριών σε ΑμεΑ.