Οι εκπρόσωποι των δύο συνδικαλιστικών οργάνων, τα οποία διατηρούν «κοινό μέτωπο» από την αρχή της σχολικής χρονιάς απέναντι στα προβλήματα της Δημόσιας Παιδείας, συζήτησαν προκειμένου να αποφασίσουν τις δράσεις που θα αναλάβουν, με σκοπό την αποτροπή της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Σε επικοινωνία των «Ρ.Ν.» με τον πρόεδρο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Νίκο Αδράμη, αφού τόνισε ότι οι καθηγητές διαφωνούν με τη διαδικασία που επιβάλλεται από το αρμόδιο υπουργείο, ο ίδιος επισήμανε ότι «Η αξιολόγηση είναι ένα ζήτημα που μας αφορά από κοινού, δασκάλους και καθηγητές. Στόχος του υπουργείου δεν είναι μια ουσιαστική αξιολόγηση αλλά οι απολύσεις. Όταν σου λέει εκ προοιμίου ότι θα υπάρξει ένα ποσοστό γύρω στο 15%, «κακών» καθηγητών και δασκάλων, δημιουργείται η αίσθηση μιας προκαθορισμένης εξέλιξης μετά τη διαδικασία. Είναι αυτονόητο ότι έτσι πάμε για απολύσεις».
«Τα προγράμματα βγαίνουν οριακά, ενώ πολλές φορές το πρόγραμμα αλλάζει κάθε βδομάδα»
Εν τω μεταξύ σήμερα η ΕΛΜΕΡ, οριστικοποιεί το πλαίσιο συμμετοχής της στην πανελλαδική συνάντηση της ΟΛΜΕ στην Αθήνα το ερχόμενο Σάββατο, η οποία αναμένεται να λάβει αποφάσεις για κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα. «Τέλος Φλεβάρη στο ΣτΕ εξετάζονται οι περιπτώσεις των διαθεσίμων καθηγητών των ΕΠΑΛ. Σαφώς πρόθεσή μας είναι να στηρίξουμε τις κινητοποιήσεις που θα προαναγγείλει η ΟΛΜΕ. Πέρα από αυτό όμως θα κουβεντιάσουμε για να δούμε αν μπορούμε να κάνουμε κάτι σε επίπεδο Κρήτης, δηλαδή περιφερειακό», ανέφερε σχετικά ο κ. Αδράμης.
Από τον πρόεδρο της ΕΛΜΕΡ ζητήθηκε να παραθέσει μια συνοπτική εικόνα για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως μεταφέρεται σε αυτόν από τους συναδέλφους του. «Τα κενά σε γενικές γραμμές έχουν πλέον «μαζευτεί», με τον «νέο θεσμό», των αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. Αναλυτικά τα κενά θα έχουν καταγραφεί μέχρι τέλη της εβδομάδας, γιατί μας έχει ζητηθεί από την ΟΛΜΕ. Οπότε τότε θα έχουμε μια πλήρη εικόνα. Πάντως πλέον στη Γενική Εκπαίδευση η κατάσταση έχει «ομαλοποιηθεί», όσο μπορούμε να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο. Ότι κενά έχουν απομείνει είναι στην Τεχνική Εκπαίδευση», σημείωσε ο κ. Αδράμης.
«Τα προγράμματα βγαίνουν οριακά, ενώ πολλές φορές το πρόγραμμα αλλάζει κάθε βδομάδα. Στην ουσία λοιπόν δεν μπορούμε να μιλάμε για εύρυθμη λειτουργία», πρόσθεσε.
«Οι καθηγητές είναι κατά της συγκεκριμένης αξιολόγησης, άσχετα αν αναγκαστικά γίνουν οι όποιες ομάδες εργασίας, προβλέπεται νομικά να γίνουν για να προχωρήσει αυτή. Η αντίθεσή τους πλέον, έπειτα από τόσο καιρό που τίθεται το ζήτημα, έγκειται στο ότι βλέπουν μέσα από αυτήν, τη διάθεση του υπουργείου να διαλύσει τη Δημόσια Εκπαίδευση», εξήγησε ο κ. Αδράμης καταλήγοντας.