Σημαντική μείωση καταγράφει η αγοραστική κίνηση στην πόλη του Ρεθύμνου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, μία εξέλιξη που έχει προκαλέσει τον προβληματισμό των εμπόρων της πόλης, οι οποίοι βλέπουν πως η οικονομική κρίση δεν έχει γονατίσει μόνο τα μικρομεσαία νοικοκυριά αλλά έχει μειώσει και την αγοραστική δύναμη των τουριστών, καθώς αν και περίμεναν πως θα τονωθεί η αγορά από τους ξένους επισκέπτες της πόλης, τουλάχιστον μέχρι στιγμήν κάτι τέτοιο δεν έχει φανεί.
Οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο, έχουν προχωρήσει ήδη σε μία άτυπη περίοδο προσφορών της τάξης του 10-20%, προσπαθώντας μ’ αυτό τον τρόπο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού. Μπορεί οι κεντρικοί δρόμοι της πόλης να κατακλύζονται καθημερινά από εκατοντάδες Έλληνες και ξένους, ωστόσο οι περισσότεροι προχωρούν σε διερευνητικές ματιές και λίγοι είναι εκείνοι οι οποίοι φθάνουν μέχρι το ταμείο.
«Είμαστε σε μία πτώση της τάξεως του 15%. Την οικονομική ανασφάλεια την βιώνει όλη η Ευρώπη, με αποτέλεσμα αυτό να το εισπράττουμε. Οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν σε αγορές», τονίζει χαρακτηριστικά ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Μανώλης Σταματογιαννάκης.
Στη μείωση της αγοραστικής κίνησης που καταγράφεται στο λιανικό εμπόριο αναφέρθηκε, μιλώντας στα «Ρ.Ν.», και η ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Αθηνά Τσικιντίκου, η οποία υποστήριξε πως τους τελευταίους μήνες ο τζίρος των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έχει μειωθεί κατακόρυφα.
«Γενικά από τον Φεβρουάριο μέχρι και σήμερα υπάρχει σταδιακά μία κατακόρυφη πτώση της αγοραστικής κίνησης. Οι Έλληνες όποτε ψωνίζουν το κάνουν πολύ συγκρατημένα και περιμένουν όλοι τις εκπτώσεις. Έχουν αλλάξει δραματικά τα μισθολογικά δεδομένα και η ψυχολογία βρίσκεται σε δραματικά επίπεδα. Μάλιστα οι τελευταίες εξελίξεις με την ελληνική ραδιοτηλεόραση, και η έντονη φημολογία που ξέσπασε το τελευταίο διάστημα για πρόωρες εκλογές πάγωσαν την τοπική κοινωνία. Όταν καθημερινά το πελατολόγιό σου μειώνεται, είναι φυσιολογικό να μειώνονται και τα έσοδά σου» επεσήμανε.
«Οι Έλληνες έχουν γυρίσει την πλάτη στην αγορά. Όταν υπάρχουν περικοπές σε μισθούς και συντάξεις είναι αναμενόμενο να υπάρχει αυτό το αρνητικό κλίμα» επισημαίνει στα «Ρ.Ν.» ο β’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Κώστας Γαβράς, παρ’ ότι, όπως προσθέτει οι τιμές είναι προσιτές για κάθε πορτοφόλι: «Οι τιμές είναι πολύ καλές, και πάντα προσπαθούμε για το καλύτερο» επισημαίνει.
Επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας, εναποθέτουν τις ελπίδες τους στον τουρισμό.
Ωστόσο, η διαφαινόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν έχει αφήσει μέχρι στιγμής το «στίγμα» της στην τοπική αγορά.
Σύμφωνα με τους τοπικούς επιχειρηματίες η αγοραστική δυνατότητα των τουριστών είναι εμφανώς μειωμένη σε σχέση με το 2012.
Ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου, ο οποίος δραστηριοποιείται για περισσότερα από 20 χρόνια στην τοπική αγορά, στέκεται και στην ανάγκη να υπάρξει ποιοτικός τουρισμός, που θα έχει τη διάθεση να ενισχύσει την τοπική οικονομία. Διαφωνεί με τα περίφημα βραχιολάκια και τους κατευθυνόμενους τουρίστες, «Ναι μεν αριθμητικά έχουμε αυξημένο τουρισμό, αλλά τα επίπεδα οικονομικής κατάστασης των ξένων επισκεπτών μας δεν είναι στα περυσινά επίπεδα. Δεν έχουν όμως τόση σημασία οι αριθμοί σ’ αυτήν την περίπτωση. Θα έχουμε 18 εκατ. τουρίστες στην χώρα φέτος, όπως λέγεται. Μπορούμε να έχουμε 10 εκατ. που όμως να έχουν ένα οικονομικό υπόβαθρο; Υπάρχει κι ένα ζήτημα ακόμα με τους τουρίστες: Τα περίφημα βραχιολάκια. Δεν κάνουν καλό ούτε στην τοπική οικονομία ούτε στον ξενοδοχειακό τουρισμό», τόνισε ο κ. Σταματογιαννάκης.
Μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος του ΟΕΒΕΡ Κοσμάς Περπυράκης, επιβεβαιώνει τη ραγδαία πτώση της κίνησης, υποστηρίζοντας πως η αυξημένη φορολογία αποτελεί τον νούμερο ένα παράγοντα που καθηλώνει την κίνηση σε πρωτοφανή χαμηλά επίπεδα.
«Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπάρχει πτώση της αγοραστικής κίνησης, αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται στο ότι οι τουρίστες δεν έχουν την οικονομική δύναμη να κατέβουν στην αγορά, να προχωρήσουν σε αγορές και να τονώσουν κατ’ επέκταση την τοπική οικονομία. Μπαίνουν καθημερινά στα καταστήματά μας τουρίστες στους οποίους λες μία τιμή, η οποία ωστόσο δεν είναι προσιτή για τους περισσότερους» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Περπυράκης.
Η τουριστική περίοδος είναι η τελευταία μεγάλη ευκαιρία των εμπόρων να ανακάμψουν. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είναι λίγες οι τοπικές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, οι οποίες αναμένεται να βάλουν λουκέτο μη μπορώντας να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Το τοπίο, την παρούσα χρονική στιγμή, παραμένει θολό, και αναμένεται να ξεκαθαρίσει μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου.
«Ο επαγγελματίας διστάζει να επενδύσει, διστάζει να κάνει αύξηση του εμπορεύματός του, καθώς δεν ξέρει τι τον περιμένει. Αυτή τη στιγμή περνάμε μία φάση αρρώστιας του εμπορίου και του επαγγελματικού κόσμου. Όσοι έχουν υποχρεώσεις που τρέχουν, οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στο να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους. Συνεπώς έχουμε επιχειρήσεις οι οποίες κλείνουν. Κάθε χειμώνας είναι σαφώς πιο δύσκολος από το καλοκαίρι», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΡ.
«Είναι η τελευταία ευκαιρία του λιανεμπορίου, για τις επιχειρήσεις που είναι στο κόκκινο αν θα μείνουν ή αν θα φύγουν. Μέχρι το τέλος του 2013 θα έχουν κλείσει 60.000 επιχειρήσεις πανελλαδικά. Σε τοπικό επίπεδο, τον Νοέμβρη θα ξεκαθαρίσει το τοπίο. Θεωρώ ότι σε ένα 10% των επιχειρήσεων θα μπει λουκέτο, ωστόσο είναι βέβαιο πως θα ανοίξουν αρκετές νέες επιχειρήσεις προσδοκώντας ότι η επόμενη χρονιά θα είναι αναπτυξιακά για την χώρα καλύτερη» υποστηρίζει ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Μανώλης Σταματογιαννάκης.
Δύο οι δράστες του εμπρησμού στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου
Δύο άτομα φέρεται να κρύβονται πίσω από την φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου, στον επαρχιακό δρόμο...