Με την αισιοδοξία, ότι η επικείμενη τουριστική περίοδος θα είναι κατά τα αναμενόμενα μια «καλή χρονιά» για το Ρέθυμνο, ξεκίνησαν την προετοιμασία τους για να υποδεχθούν τους πρώτους επισκέπτες τους όλα τα καταστήματα της πόλης και κυρίως εκείνα με τα λεγόμενα «τουριστικά είδη» και τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής.
Τα συνεργεία «πάνε και έρχονται» τις τελευταίες ημέρες στα μαγαζιά που έμειναν κλειστά το χειμώνα για καθαρισμούς και πάσης φύσεως εργασίες ανακαίνισης, προκειμένου αρχές Απριλίου, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσουν να φτάνουν οι πρώτοι τουρίστες, να είναι έτοιμα και λειτουργικά για να τους υποδεχθούν.
Εμπορικά, χρυσοχοΐα, καταστήματα με αναμνηστικά και δώρα, μαγαζιά με λογής-λογής ντόπια προϊόντα και κυρίως της κατηγορίας φαγητού, ποτού και διασκέδασης, βρίσκονται σε πυρετό προετοιμασίας.
«Αποκτούμε σιγά-σιγά την εμπειρία, ώστε έγκαιρα να είμαστε έτοιμοι και κατάλληλα προετοιμασμένοι σε όλα τα επίπεδα» είπε ο γραμματέας του Δ.Σ. του Συλλόγου Εστίασης και Αναψυχής κ. Χάρης Αυγουστάκης, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για να τονίσει, ότι οι συνάδελφοί του φέτος ξεκινούν με πολλές ελπίδες για την τουριστική περίοδο παρά τις δυσμενείς συγκυρίες και τα οικονομικά προβλήματα που πλήττουν τον κλάδο.
Παράλληλα μια σειρά από ζητήματα απασχολούν τους επαγγελματίες της εστίασης, οι οποίοι, όπως δηλώνει ο κ. Αυγουστάκης, φέτος θέλουν να δείξουν ακόμα πιο «φιλικό πρόσωπο» στους πελάτες τους.
Το πρώτο ζήτημα που τίθεται είναι οι προσιτές τιμές, για το οποίο από πλευράς του εκπροσώπου του συλλόγου τους τονίζεται, ότι θα είναι βελτιωμένες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. «Ήδη όσα καταστήματα μείναμε ανοιχτά είχαμε διαμορφώσει τις τιμές μας κατά 20% φτηνότερα σε σχέση με το 2010» υποστήριξε ο κ. Αυγουστάκης για να συμπληρώσει, ότι «Ξέρετε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και ο κάθε επαγγελματίας έχει το δικαίωμα να διαμορφώνει όπως εκείνος θέλει τον τιμοκατάλογο για το κατάστημά του. Όμως στο βαθμό που γνωρίζω όλοι προσανατολίζονται σε προσιτές και χαμηλές τιμές χωρίς να μειώνουν στο επίπεδο της ποιότητας».
Επιπλέον ο κ. Αυγουστάκης τόνισε, ότι φέτος ένα μεγάλο μέρος των εργαζόμενων στα καταστήματα εστίασης παρακολούθησαν σειρά από σεμινάρια, προκειμένου να βελτιώσουν την κουζίνα τους, να αποκτήσουν καλύτερη εκπαίδευση στο επίπεδο των επαφών με τον πελάτη και να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στις ξένες γλώσσες.
Όπως μας ενημέρωσε φέτος δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση ως προς την εκμάθηση βασικών στοιχείων της Ρωσικής γλώσσας από τους εργαζόμενους, αφού ήδη από πέρσι διαφάνηκε η σχετική αναγκαιότητα. Σε ό,τι αφορά την κουζίνα, δίδεται πλέον ιδιαίτερη έμφαση στη διασφάλιση της ποιότητας των υλικών και της παρασκευής των εδεσμάτων. «Είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να βελτιώνουμε τις τεχνικές μας και να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας στην ασφάλεια των τροφίμων μέσα στην κουζίνα μας» είπε ο κ. Αυγουστάκης και δήλωσε ότι «Να ξέρετε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εργαζόμενων πέρασε διάφορα σεμινάρια μέσα στο χειμώνα για να προετοιμαστεί κατάλληλα».
«Να προετοιμαστεί κατάλληλα η πόλη»
Βασικό ζητούμενο για τους καταστηματάρχες της εστίασης ενόψει της νέας τουριστικής χρονιάς είναι να γίνει κατάλληλη προετοιμασία της πόλης.
«Το άγχος μας είναι η προετοιμασία της πόλης για τη θερινή σεζόν και κυρίως η εφαρμογή των μέτρων του δακτυλίου στην παλιά πόλη» είπε ο κ. Αυγουστάκης, ο οποίος τόνισε «Πέρσι είχαμε προβλήματα με τον δακτύλιο, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η παράνομη κίνηση οχημάτων μέσα στα όρια του δακτυλίου, δημιουργεί κακές εντυπώσεις στους επισκέπτες μας και παρακωλύουν την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων. Αυτό είναι και το πρώτο θέμα που θέτουμε».
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της καθαριότητας ο κ. Αυγουστάκη έκρινε θετικά το νέο σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων, που θα εφαρμόσει η αρμόδια δημοτική υπηρεσία, τονίζοντας ότι τα μέτρα που λαμβάνονται είναι στη σωστή κατεύθυνση και κυρίως επιβάλει την αντιμετώπιση ζητημάτων, που τίθεται ως προς την συμπεριφορά ορισμένων καταστηματαρχών, που δεν επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή με τη διάθεση των υπολειμμάτων τους. «Τους υποχρεώνει σε σειρά από ενέργειες, που θα βελτιώσουν την κατάσταση» είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, από πλευράς καταστηματαρχών τίθεται θέμα για τους ελέγχους κατά του καπνίσματος, καθώς θεωρούν, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες λειτουργούν ανισομερώς, σχετικά με την επιλογή των ωρών που σπεύδουν και επιβάλλουν σωρεία προστίμων. «Πρέπει να ξεκαθαριστούν νομικά ζητήματα των αντικαπνιστικών μέτρων και κυρίως ζητούμε να λειτουργούν οι αρμόδιες υπηρεσίες πιο δίκαια για όλους» κατέληξε ο κ. Αυγουστάκης.