Εδώ και ένα περίπου χρόνο το υπερσύγχρονο κτίριο στην περιοχή του Κουμπέ, που σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ρεθύμνου, ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, ωστόσο η λειτουργία του παραμένει μέχρι και σήμερα στον «αέρα».
Το τριώροφο κτίριο που υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις τελευταίες τεχνικές προδιαγραφές, εδώ και πολλούς μήνες θυμίζει κτίριο «φάντασμα».
Ειδικότερα, η προμήθεια των απαραίτητων ραφιών και βιβλιοστασίων και η επίπλωση του χώρου είναι οι δύο εκκρεμότητες για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει η δημόσια κεντρική βιβλιοθήκη της πόλης. Για την προμήθεια των ραφιών, στα οποία θα τοποθετηθούν οι χιλιάδες τόμων που βρίσκονται σήμερα στον χώρο της Αγίας Βαρβάρας ή και στοιβαγμένοι σε αποθήκες, το κόστος ανέρχεται σε 300.000 ενώ η επίπλωση στοιχίζει 50.000 ευρώ. Για τις 300.000 ευρώ το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να προχωρήσει στην προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού ενώ για τις 50.000 ευρώ θα αναζητηθούν χρήματα από την Περιφέρεια ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η προκήρυξη του συγκεκριμένου διαγωνισμού δεν έχει ακόμα αναρτηθεί και η σημαντική αυτή καθυστέρηση είναι ανησυχητική, αφού ακόμα και όταν αυτό γίνει, απαιτείται τουλάχιστον ένα εξάμηνο εωσότου ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες και περατωθεί το έργο.
Το ποσό των 350.000 ευρώ μπορεί να είναι μικρό σε σχέση με το σύνολο του έργου που έχει γίνει μέχρι σήμερα, ωστόσο είναι απαραίτητο να μπορέσει ο χώρος να λειτουργήσει.
Τα ζητήματα αυτά συζητήθηκαν και στην προχθεσινή συνεδρίαση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης, τα οποία πραγματοποιούν τακτικές συναντήσεις αναζητώντας τρόπους να επισπεύσουν τις διαδικασίες, αλλά και να επιλύσουν διάφορα τεχνικά και όχι ζητήματα, που είναι προϋπόθεση για να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Μάλιστα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν με εθελοντές και με δανεικά ράφια τον ισόγειο χώρο του κτιρίου, σε μια προσπάθεια να αξιοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν, έστω και ένα μέρος του υπερσύγχρονου κτιρίου για να το γνωρίσουν και οι Ρεθεμνιώτες έως ότου εξασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία του.
Την ίδια ώρα υπολείπεται εξοπλισμός που έχει να κάνει με την επίπλωση του χώρου, ο οποίος κοστολογείται περίπου στις 50.000 ευρώ,
Σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά το προσωπικό το οργανόγραμμα προβλέπει 12 άτομα. Αυτή την ώρα στη βιβλιοθήκη υπάρχει μια μόνιμη καθαρίστρια, δύο υπάλληλοι αορίστου χρόνου και δύο αποσπασμένοι. Με δεδομένο ότι οι προσλήψεις έχουν «παγώσει», οι υπεύθυνοι της βιβλιοθήκης προσδοκούν τη στελέχωσή της μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο κτίριο που θα στεγάσει τη βιβλιοθήκη έχει δύο ορόφους, το ισόγειο και δύο υπόγεια, εκ των οποίων το ένα θα είναι γκαράζ 20 θέσεων. Διαθέτει ειδικό χώρο για παιδική βιβλιοθήκη, με ξεχωριστή μάλιστα είσοδο, και στους δύο ορόφους θα τοποθετηθούν ανοιχτά βιβλιοστάσια, που θα μπορεί ο καθένας να μπαίνει και να διαλέγει το βιβλίο, χώρους αναγνωστηρίων, χώρους με υπολογιστές και πρόσβαση στο ιντερνέτ, ενώ έχει προβλεφθεί ειδικό δωμάτιο με συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας για τις σπάνιες εκδόσεις. Επιπλέον, έχουν προβλεφθεί όλες οι σύγχρονες προδιαγραφές για την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του κτιρίου από φυσικές καταστροφές.
Το Δ.Σ. της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης
Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Δ.Σ. της Βιβλιοθήκης που ορίστηκε τον Νοέμβριο του 2015, είναι το παρακάτω:
1. Τρούλης Μιχάλης, επίτιμος πρόεδρος Λαογραφικής Εταιρείας Ρεθύμνου, ως τακτικό μέλος με αναπληρώτρια την Κανδυλάκη Αικατερίνη, καθηγήτρια αγγλικών.
2. Κουκουράκης Εμμανουήλ, διευθυντής Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου Κρήτης, ως τακτικό μέλος με αναπληρωτή τον Παπαδάκη Χαρίδημο, συνταξιούχο δικηγόρο – ιστοριοδίφη.
3. Λουλούδης Ηλίας, εκπαιδευτικός, ως τακτικό μέλος με αναπληρωτή τον Καλαϊτζάκη Χαρίλαο, συνταξιούχο δικηγόρο.
4. Σαραντινός Γεώργιος ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Γεωργαλή Γεώργιο, αντιδήμαρχο Ρεθύμνου, υπεύθυνο Παιδείας.
5. Εκκεκάκης Γεώργιος συνταξιούχος εκπαιδευτικός, ως τακτικό μέλος με αναπληρωτή τον Γοργοράπτη Εμμανουήλ βυζαντινολόγο.
Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου ορίστηκε ο Τρούλης Μιχάλης και αντιπρόεδρος ο Κουκουράκης Εμμανουήλ.
Η θητεία του εφορευτικού συμβουλίου είναι τριετής.