Μπορεί οι «φωνές» που χαρακτηρίζουν το μέλλον της νέας γενιάς στην Ελλάδα δυσοίωνο να πληθαίνουν, ωστόσο 17χρονα και 18χρονα αγόρια και κορίτσια, μαθητές λυκείων του Ρεθύμνου, μέσα από τις άριστες επιδόσεις τους στις πανελλαδικές, στέλνουν τα δικά τους μηνύματα αισιοδοξίας.
Μαθητές άλλοι εκ των οποίων διάβαζαν πάρα πολλές ώρες για να τα καταφέρουν και άλλοι λιγότερες. Πολλοί θυσίασαν τον τελευταίο χρόνο τη διασκέδαση, τις εξόδους, τα σπορ, άλλοι πάλι τα κατάφεραν και χωρίς να στερηθούν όλα αυτά. Μαθητές που πρώτευσαν στις εξετάσεις κάνοντας πολλές ώρες φροντιστηριακά μαθήματα αλλά και μαθητές που λόγω οικονομικών δυσκολιών αρκέστηκαν στην ενισχυτική διδασκαλία του σχολείου τους.
Τα παιδιά αυτά θα είναι οι αυριανοί επιστήμονες της χώρας μας, καθώς όπως δηλώνουν πολλοί από αυτούς στα «Ρ.Ν.»,το μέλλον τους είναι στην Ελλάδα.
Ο Γιώργος Μανουσάκης ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Αριστούχος στις επιδόσεις του στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς συγκέντρωσε 18.829 μόρια. Το μεθοδικό διάβασμα και η συνέπεια οδήγησαν τον Γιώργο στην επίτευξη του διπλού στόχου που είχε θέσει: αφενός να γράψει καλά στις πανελλαδικές και να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο και αφετέρου να πετύχει στη σχολή που επιθυμούσε, δηλαδή στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. «Η κατάσταση της χώρας μας δεν θα πρέπει να απογοητεύει τους νέους αλλά πρέπει να αποτελεί ερέθισμα για να γίνεται ο καθένας καλύτερος», τόνισε ο Γιώργος στα «Ρ.Ν.».
Η Θάλεια Καραγκούνη θα δηλώσει στο μηχανογραφικό της δελτίο πρώτη επιλογή την Ιατρική Ηρακλείου, καθώς συγκέντρωσε 18.615. Αν εξαιρέσουμε τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, η Θάλεια δεν συνάντησε δυσκολία σε κανένα μάθημα. Η 17χρονη διάβαζε μεθοδικά και χωρίς να θυσιάσει τη διασκέδασή της και τα αγαπημένα της σπορ. «Η αλήθεια είναι πως δεν ξενύχτησα για να ολοκληρώσω το διάβασμά μου. Μάλιστα τα σαββατοκύριακα δεν είχα προγραμματίσει μαθήματα και ήμουν ελεύθερη και αξιοποίησα τον χρόνο μου σε ασχολίες που με έκαναν να νιώθω όμορφα», δήλωσε στη εφημερίδα μας η Θάλεια.
Η Στέλλα Βενιεράκη έχει ως πρώτη της επιλογή την ιατρική Αθηνών καθώς συγκέντρωσε 18.716 μόρια. «Αν εξαιρέσουμε την Έκθεση που έγραψα 15.1 στα υπόλοιπα μαθήματα τα πήγα πολύ καλά. Μελετούσα περισσότερες από οκτώ ώρες την ημέρα, ωστόσο το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Το ότι έγραψα καλά στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν σημαίνει για μένα τίποτα. Αυτό που θα με ικανοποιήσει έπειτα από μερικά χρόνια, θα είναι να μπορέσω να αξιοποιήσω τις σπουδές μου».
Η Φαρμακευτική Αθηνών είναι η πρώτη επιλογή του Δημήτρη Βουτσαδάκη, ο οποίος και συγκέντρωσε 18.524 μόρια. Μαθητής στο 3ο Ενιαίο Λύκειο Ρεθύμνου διάβαζε εντατικά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Όπως μας είπε: «Η μελέτη μου ξεπερνούσε ακόμα και τις 10 ώρες την ημέρα. Από την πρώτη λυκείου είχα αποφασίσει να εισαχθώ στην Φαρμακευτική. Γενικά στα μαθήματα της Φυσικής και της Έκθεσης περίμενα ότι θα είχα γράψει καλύτερα. Είμαι ικανοποιημένος, καθώς η προσπάθεια που κατέβαλα, προκειμένου να πετύχω στις πανελλαδικές, είχε αποτέλεσμα».
Η Χρυσούλα Ντίνα μαθήτρια στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Ρεθύμνου συγκέντρωσε 18.350 μόρια και διεκδικεί με αξιώσεις μία θέση στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας Αθηνών. «Στηρίχθηκα ως επί το πλείστον στις δυνάμεις μου, καθώς δεν έκανα φροντιστήριο παρά μόνο παρακολούθησα τα μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στο σχολείο μου. Μέχρι το Πάσχα το διάβασμά μου δεν ήταν τόσο έντονο, ωστόσο όσο πλησίαζε ο καιρός για τους διαγωνισμούς οι ώρες τις καθημερινής μελέτης μου αυξήθηκαν.
Αυτό που θέλω, είναι να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στις καθηγήτριες που με βοήθησαν, όπως επίσης και στην οικογένειά μου για τη στήριξη και τη βοήθειά τους. Δεν ξέρω αν τα πράγματα στην Ελλάδα διορθωθούν, ωστόσο εμείς οι νέοι πρέπει να πεισμώσουμε, να προσπαθήσουμε και να αλλάξουμε τη σημερινή κατάσταση», ανέφερε η Χρυσή στα «Ρ.Ν.».
Η 18χρονη Δήμητρα Τσόγκα, συγκέντρωσε 18.176 μόρια. Έχει σαν πρώτη της επιλογή το τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. «Δεν διάβαζα πολλές ώρες την ημέρα, ωστόσο είχα πρόγραμμα. Η αλήθεια είναι ότι περιόρισα τον αθλητισμό, όπως επίσης και τις εξόδους με την παρέα μου. Άγχος υπήρχε σε φυσιολογικά όμως επίπεδα. Αν εξαιρέσουμε το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, στο οποίο δεν τα πήγα όσο περίμενα, στα υπόλοιπα μαθήματα η βαθμολογία μου κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα», υποστηρίζει η Δήμητρα στα «Ρ.Ν.».
Η Παναγιώτα Χατζηδάκη μαθήτρια του 1ου Ενιαίου Λυκείου Ρεθύμνου, συγκέντρωσε 17.740 μόρια. Τη δυσκόλεψε περισσότερο το μάθημα Μαθηματικών Κατεύθυνσης.
«Η φετινή χρονιά ήταν μία περίοδος γεμάτη άγχος με αφορμή τις πανελλήνιες. Σε καμία περίπτωση δεν μελετούσα υπερβολικές ώρες. Είμαι αισιόδοξη για το μέλλον και ευελπιστώ η κατάσταση στην Ελλάδα να αλλάξει» δήλωσε η Παναγιώτα.
Τα μόρια που συγκέντρωσε για την εισαγωγή της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση η Ροδοθέα Αμπανάβα, είναι 17.589.
Μαθήτρια θεωρητικής κατεύθυνσης έχει σαν πρώτη της επιλογή το τμήμα Φιλολογίας στην Αθήνα και δεύτερη το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Για την Ροδοθέα ήταν μία δύσκολη χρονιά και το διάβασμά της σε καθημερινή βάση ήταν πολύωρο.
«Πρωταρχικός στόχος από την αρχή της σχολικής χρονιάς ήταν να μπορέσω να εισαχθώ στο τμήμα Φιλολογίας. Άγχος υπήρχε καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, ενώ το καθημερινό διάβασμα ξεπερνούσε ακόμα και τις τέσσερις ώρες. Ελπίζω η προσπάθειά μου να ανταμειφθεί με την εισαγωγή μου στη σχολή που επιθυμώ», επεσήμανε η Ροδοθέα στα «Ρ.Ν.».