Με το αριστερό αναμένεται να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές ειδικής αγωγής, καθώς τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε επίπεδο Κρήτης ξεπερνούν τα 300, μία εξέλιξη που εντείνει το αίσθημα της ανησυχίας στις τάξεις γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Το κουδούνι στην πλειονότητα των σχολείων ειδικής αγωγής της Κρήτης, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν θα χτυπήσει στις 11 Σεπτεμβρίου, καθώς τόσο το βοηθητικό προσωπικό όσο και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν θα βρίσκονται στις θέσεις τους.
Για ακόμα μία χρονιά το σκηνικό, το οποίο έχει διαμορφωθεί στην ειδική αγωγή, είναι χαοτικό, με κύριο χαρακτηριστικό τις σοβαρότατες ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και τα εκατοντάδες κενά σε εκπαιδευτικούς. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε πανελλαδικό επίπεδο τα κενά ξεπερνούν τα 2.200.
Η αλλαγή στη διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση η καθυστέρηση που παρατηρείται, σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα μικρό χρονικό περιθώριο που δίνει το υπουργείο Παιδείας στους ενδιαφερόμενους για τις θέσεις του βοηθητικού προσωπικού προκειμένου να συμπληρώσουν τις σχετικές αιτήσεις, έχουν σαν αποτέλεσμα η έναρξη των σχολείων να βρίσκεται στον αέρα.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της συνδικαλιστικής κοινότητας οι δομές ειδικής αγωγής στην Ελλάδα ξεπερνούν τις 400, ενώ το μόνιμο προσωπικό δεν ξεπερνά τους 700.
Στην εφημερίδα μας μίλησε ο διευθυντής του Ειδικού Επαγγελματικού Εργαστηρίου Εκπαίδευσης στο Ηράκλειο Κώστας Πλουμής, ο οποίος εξέφρασε τον προβληματισμό και την ανησυχία για το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί στην ειδική αγωγή, υποστηρίζοντας πως για ακόμα μία χρονιά τα εκατοντάδες κενά σε προσωπικό αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά τη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
«Εδώ και πολλά χρόνια ο εκπαιδευτικός κόσμος λέει ότι αποσπάσεις και διορισμοί θα πρέπει να γίνονται στον Ιούνιο, προκειμένου να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός στις τάξεις των εκπαιδευτικών. Κάθε χρόνο στην ειδική αγωγή τα κενά είναι εκατοντάδες.
Φέτος το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας έχει καθυστερήσει σε μεγάλο βαθμό να προβεί στις ανακοινώσεις για τους αναπληρωτές, ενώ σε δύο ημέρες τελειώνει η σχετική προθεσμία για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και το βοηθητικό. Διερωτόμαστε πότε το υπουργείο θα φτιάξει τους πίνακες και πότε θα γίνει και η διαδικασία με τις ενστάσεις. Έχουμε καθυστερήσει υπερβολικά και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πότε θα ανοίξουν τα σχολεία ειδικής αγωγής στην Κρήτη.
Τα κενά στην Περιφέρεια Κρήτης είναι εκατοντάδες, καθώς πρέπει να συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι φέτος υπάρχουν και δεκάδες συνταξιοδοτήσεις. Σύμφωνα με τα συνδικαλιστικά όργανα τα κενά ξεπερνούν τα 300 μόνο στην ειδική αγωγή.
Τηρούμε στάση αναμονής, γιατί το υπουργείο έχει εξαγγείλει 19.000 προσλήψεις τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην ειδική αγωγή. Περιμένουμε να τοποθετηθούν οι αναπληρωτές για να ξεκινήσουν τα μαθήματα.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό με τα σημερινά δεδομένα η έναρξη των μαθημάτων βρίσκεται στον αέρα. Η πολιτεία δεν έχει κανένα δικαίωμα να αδικεί παιδιά με ξεχωριστές ικανότητες, με το να μην στέλνει έγκαιρα προσωπικό στα σχολεία.
Κάθε χρόνο είμαστε στο ίδιο έργο θεατές και παρά τις διαβεβαιώσεις των εμπλεκόμενων φορέων οι τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών καθυστερούν πολύ. Μ’ αυτά τα δεδομένα η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να διασφαλιστεί.
Βραχνάς και βαρίδι στις προσπάθειες που καταβάλλουμε όλοι μας προκειμένου η ειδική αγωγή να αναβαθμιστεί, αποτελεί το γεγονός ότι στις δομές ειδικής αγωγής το μόνιμο προσωπικό είναι ελάχιστο», επισημαίνει ο κ. Πλουμής.