Σοβαρές ελλείψεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων όπως μαθηματικοί, φιλόλογοι, φυσικοί και χημικοί καταγράφονται στα σχολεία του Ρεθύμνου, μιας και οι προσλήψεις αναπληρωτών που έκανε το υπουργείο στο Ρέθυμνο δεν κάλυψαν ούτε τις μισές κενές θέσεις, οι οποίες είχαν ζητηθεί από την τοπική Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα είναι σε πολλά σχολεία να χάνονται διδακτικές ώρες σε βασικά μαθήματα. Το πρόβλημα είναι και φέτος εντονότερο στα σχολεία της ενδοχώρας και ειδικότερα σε Ανώγεια, Κράνα και Φουρφουρά. Τα παράπονα από την σχολική κοινότητα αλλά και τους γονείς των παραπάνω περιοχών είναι έντονα, αφού σχεδόν κάθε χρόνο παρατηρείται το ίδιο πρόβλημα, ενώ πέρυσι έφτασαν τα Χριστούγεννα και ακόμα υπήρχαν ελλείψεις στα σχολεία.
Ειδικότερα, από τις προσλήψεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προσήλθαν 17 καθηγητές, οι οποίοι τοποθετήθηκαν στα σχολεία και μένουν ακόμα είκοσι κενές θέσεις. Το πρόβλημα που υπάρχει στο Ρέθυμνο έχει ήδη αναφερθεί από τον προϊστάμενο Α. Ταξάκη στον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Γ. Τερζάκη, ενώ αναμένεται τις επόμενες ημέρες η δεύτερη «δεξαμενή» αναπληρωτών, προκειμένου να καλυφτούν οι κενές αυτές θέσεις.
«Έχουμε πολύ σοβαρό πρόβλημα. Δεν έχουν έρθει οι καθηγητές που είχαμε ζητήσει, καθώς διόρισαν μόλις 18 άτομα, αλλά λόγω ενός προβλήματος του ενός, ήρθαν 17 τους οποίους τους τοποθετήσαμε, αλλά παραμένουν ακόμα κενές 20 θέσεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων (φιλόλογοι, φυσικοί, μαθηματικοί, χημικοί). Τα κενά αφορούν σε σχολειά της πόλης (για κάποιες ώρες, σε κάποια τμήματα), αλλά ειδικά στην επαρχία έχουμε πολλές ελλείψεις. Συγκεκριμένα, στο γυμνάσιο- λύκειο Ανωγείων, στο γυμνάσιο Κράνας, Φουρφουρά, Σιβρήτου, Περάματος εντοπίζονται τα περισσότερα κενά.
Έχουμε έντονες διαμαρτυρίες από τον Μυλοπόταμο και το Αμάρι και από τους καθηγητές και από την ΕΛ.ΜΕ για τα κενά. Η ενημέρωση που έχω είναι ότι θα γίνει δεύτερος γύρος προσλήψεων, αλλά δε ξέρω πόσοι θα διοριστούν», ανέφερε ο κ. Ταξάκης.
Είκοσι επτά προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή
Εν τω μεταξύ σε 27 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής προχώρησε το υπουργείο Παιδείας για τον νομό Ρεθύμνου, αριθμός ο οποίος χαρακτηρίζεται ικανοποιητικός. Οι καθηγητές έχουν δικαίωμα να παρουσιαστούν μέχρι και σήμερα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης για να τοποθετηθούν στα σχολεία (στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο, στο ΕΕΕΚ και στα τμήματα ένταξης).
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου για το οποίο έληξε χθες η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, θα λειτουργήσει τελικώς μόνο η Α’ τάξη με εννέα παιδιά. Ικανοποιημένος για τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή εμφανίστηκε ο κ. Ταξάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε: «Έχει έρθει ένας ικανοποιητικός αριθμός εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή και συγκεκριμένα 27 ατομα. Είναι ένας αριθμός που δεν έχει ξανατοποθετηθεί στην αρχή της χρονιάς. Αυτοί θα τοποθετηθούν στο ΕΕΕΕΚ, στα τμήματα Ένταξης και στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο. Για το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο, έχουν γίνει αιτήσεις ενός ατόμου για τη β’ Γυμνασίου και τριών ακόμα για την Γ’ Γυμνασίου όμως επειδή δεν συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών θα πρέπει τα παιδιά αυτά να φοιτήσουν σε κανονικό σχολείο».
Ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα Δημοτικά Σχολεία
Οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά τους δασκάλους Γενικής Αγωγής, για πρώτη φορά καλύφθηκαν από τον αριθμό των αναπληρωτών που προσέλαβε το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ωστόσο για την αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται η πρόσληψη αναπληρωτών ειδικοτήτων.
Ειδικότερα, ο κενές θέσεις που καταγράφονται σήμερα στα σχολεία του νομού έχουν ως εξής: 14 καθηγητές Πληροφορικής, 8 Μουσικής, 23 Αγγλικών, 2 Θεατρικής Αγωγής, 6 Γερμανικών, 3 Γαλλικών, 10 Φυσικής Αγωγής. Επίσης έχουν ζητηθεί 153 δάσκαλοι για να καλύψουν παράλληλη στήριξη σε παιδιά του δημοτικού και 8 σε παιδιά του νηπιαγωγείου. Σε ό,τι αφορά τα τμήματα Ένταξης εκκρεμούν οι τοποθετήσεις 6 δασκάλων και 2 νηπιαγωγών.
Συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες για τον ενιαίου τύπου ολοήμερο νηπιαγωγείο
Τρείς μέρες μετά την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί προχώρησαν χθες όπως είχε εξαγγείλει η Διδασκαλική Ομοσπονδία σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, αλλά και για τον ενιαίου τύπου ολοήμερο νηπιαγωγείο που τέθηκε σε ισχύ από φέτος.
Σε σχετικές δηλώσεις της χθες η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πόπη Παγώνη, αναφερόμενη στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είπε: «Η κινητοποίηση γίνεται γιατί τα βασικά αιτήματα του κλάδου δεν έχουν ικανοποιηθεί. Ναι μεν τα σχολεία μας φέτος άνοιξαν όλα και δεν παρουσιάστηκε το φαινόμενο που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια, όμως παρόλα αυτά ελλείψεις υπάρχουν σε ειδικότητες.
Πάγιο αίτημά μας είναι να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και όχι κάθε χρόνο να έχουμε αυτό το φαινόμενο που οι αναπληρωτές αναπληρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό και δημιουργείται μεγάλο και τεράστιο πρόβλημα και στη λειτουργιά των σχολείων αλλά και οι συνάδελφοι ζουν συνέχεια με την αγωνία που θα πάνε, αν θα διοριστούν φέτος, που θα προσληφθούν, πότε θα προσληφθούν και τα λοιπά. Είναι μεγάλο θέμα αυτό και μεγάλο πρόβλημα, γι’ αυτό και επιμένουμε στους μαζικούς μόνιμους διορισμούς, γιατί πραγματικά θεωρούμε ότι αν γίνουν διορισμοί, θα λυθούν αυτομάτως πάρα πολλά προβλήματα που απασχολούν τα σχολεία μας.
Πέραν αυτών, θέλουμε για μια ακόμα φορά να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας για το θέμα των ολοήμερων νηπιαγωγείων, καθώς θεωρούμε ότι δεν είναι παιδαγωγικά ορθό να λειτουργεί το νηπιαγωγείο με μορφή υποχρεωτικού και με μορφή προαιρετικού. Δηλαδή το υποχρεωτικό κλασικό μέχρι τις 13.00 μ.μ. και το προαιρετικό μέχρι τις 16.00 μ.μ. Αυτό δεν είναι ενιαίος τύπος ολοήμερου νηπιαγωγείου. Ενιαίος τύπος ολοήμερου νηπιαγωγείου ήταν όπως λειτουργούσε παλιά. Και επίσης οι νηπιαγωγοί θέλουν και απαιτούν να έχουν την ελευθερία της εναλλαγής βάρδιας, γιατί έτσι λειτουργεί πιο σωστά το ολοήμερο νηπιαγωγείο.
Επίσης απαιτούμε το ωράριό μας ως εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να εξομοιωθεί με το ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απαιτούμε να υπάρχει ένας υπεύθυνος δάσκαλος ολοήμερου, γιατί απ’ ό,τι είδαμε τώρα που ξεκίνησε η λειτουργία του ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου, δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα.
Θα θέλαμε να ξανά έχουμε τον υπεύθυνο δάσκαλο ολοήμερου γιατί είναι άλλο να αναλαμβάνει κάποιος υπεύθυνος και να γνωρίζει ακριβώς τη λειτουργία του ολοήμερου, τι παιδιά έχει, πως μπορεί να το διαχειριστεί, και άλλο το να αλλάζει πρόσωπα κάθε μέρα και να αναλαμβάνει κάποιος διαφορετικός.
Κάτι άλλο βέβαια που συζητήθηκε χθες ήταν το γεγονός ότι ενώ η ώρα της σίτισης θεωρείται διδακτική ώρα για τον υπεύθυνο του ολοήμερου, δεν θεωρείται διδακτική ώρα για τον άλλο δάσκαλο που θα είναι εκεί. Αυτό δε μπορώ να το καταλάβω, δηλαδή αυτό δεν έχει καμία λογική, να θεωρείται για τον ένα και όχι και για τον άλλον.
Και επίσης, κάτι άλλο που φωνάζουμε και λέμε είναι ότι θέλουμε μείωση της διδακτικής ύλης, θεωρούμε ότι η διδακτική υλη είναι πάρα πάρα πολύ μεγάλη και υπάρχει ένας αγώνας καθημερινά για να βγάλουμε την υλη ως δάσκαλοι. Το δημοτικό σχολείο δεν είναι αυτό και πιστεύουμε ότι μπορεί ένας δάσκαλος, όταν έχει την ευχέρεια με μια μείωση της διδακτικής ύλης, να αναλάβει περισσότερα προγράμματα και να μπορεί το έργο του να είναι και πιο αποδοτικό απέναντι στα παιδιά.
Δεν υπήρχε κάποια απάντηση απ’ το υπουργείο σε αυτά που είχαμε στείλει. Οι δάσκαλοι Γενικής Αγωγής καλύφθηκαν από τους αναπληρωτές, είχαμε ζητήσει 62 και ήρθαν 65, γιατί τώρα βγαίνουν και οι άδειες (εγκυμοσύνης και τα λοιπά). Για τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη και τώρα δεν έχουμε ακόμα, τα αναλαμβάνει ο δάσκαλος, εξατομικευμένα όσο μπορεί».