«Το Χαμόγελο του Παιδιού», στη διάρκεια συνέντευξης τύπου παρουσίασε τα κύρια θέματα των παιδιών και των οικογενειών που στήριξε μέσα από τις δράσεις του το 2020 και ενημέρωσε για τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στη ζωή των παιδιών και των οικογενειών στην Ελλάδα.
Από την έναρξη της πανδημίας και την εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων στη χώρα μας, «Το Χαμόγελο του Παιδιού», όπως τονίστηκε, έθεσε σε εφαρμογή επιχειρησιακό πλάνο διαχείρισης της κρίσης, με σκοπό την προστασία των παιδιών και των οικογενειών που στηρίζει μέσα από τις δράσεις του, του ανθρώπινου δυναμικού και των εθελοντών του, παρέχοντας παράλληλα εξειδικευμένες λύσεις στις αυξανόμενες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Μέσα από νέες δράσεις και πρωτοβουλίες, μέσα από νέες στρατηγικές συνεργασίες ο Οργανισμός ανέλαβε την κάλυψη νέων αιτημάτων, αλλά οι ανάγκες των παιδιών αυξάνονται με δραματικό ρυθμό, ενώ οι συνθήκες εξακολουθούν να δυσχεραίνουν.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κώστας Γιαννόπουλος: «Η χρονιά που πέρασε συμπίπτει με την συμπλήρωση των 25 χρόνων λειτουργίας του Οργανισμού. Το 2020 σημαδεύτηκε από την υγειονομική κρίση με σημαντικές συνέπειες στην καθημερινότητα των παιδιών και των οικογενειών τους.
Χάρη στη δική σας στήριξη, στις υπεράνθρωπες προσπάθειες του έμπειρου προσωπικού μας, με σεβασμό και σταθερή συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς καταφέραμε να στηρίξουμε με ποιοτικό και ολιστικό τρόπο, με διατμηματική συνεργασία αλλά κυρίως με φροντίδα και αξιοπρέπεια, 57.722 παιδιά και τις οικογένειές τους. Ένας τυπικός αριθμός που δεν μπορεί να αποδώσει ούτε το εύρος των προσπαθειών και τον πραγματικό αριθμό παιδιών και οικογενειών που υποστηρίξαμε ούτε και την ένταση και το μέγεθος των προβλημάτων που καθημερινά καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Τα μέτρα για την καταπολέμηση της υγειονομικής κρίσης είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να χάσουν πολύτιμες υπηρεσίες και βοήθεια σε κρίσιμους τομείς όπως η υγεία, ενώ παράλληλα όξυνε φαινόμενα όπως η ενδοοικογενειακή βία, η κακοποίηση και η παραμέληση παιδιών, η ενδοσχολική βία, οι κίνδυνοι από την αλόγιστη χρήση του Διαδικτύου».
Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου, το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού παρουσίασε τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία στους βασικούς άξονες της πρόληψης, της παρέμβασης και της θεραπείας. Πιο συγκεκριμένα, το 2020 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» παρείχε εξειδικευμένες υπηρεσίες σε:
- 23.045 παιδιά στον τομέα της Βίας
- 787 παιδιά και 50 ενήλικες στον τομέα της Εξαφάνισης
- 13.511 παιδιά στον τομέα της Υγείας
- 20.219 παιδιά με προβλήματα διαβίωσης.
Έμφαση επίσης δόθηκε στις νέες δράσεις και υπηρεσίες που λόγω των νέων συνθηκών σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν άμεσα από τον Οργανισμό.
Αναλυτικά:
- Δράσεις Εθελοντικής Αιμοδοσίας στην Κινητή Μονάδα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τη Γ.Γ. Αθλητισμού. Επισκεφθήκαμε 32 σταθμούς και συγκεντρώσαμε συνολικά 1.643 ασκούς αίματος.
- Φιλοξενία και συνεχή ολιστική υποστήριξη γυναικών θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας και των παιδιών τους σε διαμερίσματα του Οργανισμού που αφιερώθηκαν σε αυτόν τον σκοπό.
- Λειτουργία της Ακαδημίας Smile Academy, η πλατφόρμα της οποίας υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της CISCO. Με ασφάλεια, απομακρυσμένα και διαδικτυακά πραγματοποιήσαμε παρεμβάσεις πρόληψης – ενισχυτική διδασκαλία – εκπαιδευτικά σεμινάρια. Σημειώθηκαν 2.950 συμμετοχές και συμπληρώθηκαν 3.014,5 ώρες.
- Ενεργοποίηση της νέας θεσμοποιημένης υπηρεσίας Missing Alert Hellas για την άμεση αντιμετώπιση περιστατικών εξαφάνισης ενηλίκων από 18 έως 60 ετών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και ομάδες υψηλού κινδύνου. Το πρόγραμμα ανέλαβε και έθεσε σε εφαρμογή ο Οργανισμός μετά από υπογραφή Σύμφωνου Συνεργασίας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το 2020.
- Ενεργοποίηση της νέας καινοτόμας εφαρμογής Missing Alert App που ανέπτυξε η Cosmote για «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με στόχο την ταχύτερη ανεύρεση εξαφανισμένων παιδιών και την προστασία ενηλίκων με υψηλό κίνδυνο εξαφάνισης, μέσω της ενεργούς συμμετοχής του κοινού στον άμεσο εντοπισμό τους μέσω απλής εγκατάστασης της εφαρμογής στο κινητό τους.
- Ενεργοποίηση Chat Application, με το οποίο μπορούν τα παιδιά να επικοινωνούν με τους Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς της Γραμμής, με την ευγενική υποστήριξη της Γενικής Διεύθυνσης Πληροφορικής της ΕΤΕ.
- Διασύνδεση της Εθνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056 με την τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306, του Υπουργείου Υγείας.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου συζητήθηκαν οι δράσεις και ενέργειες που πραγματοποιεί ο Οργανισμός εδώ και 25 χρόνια ενάντια στο φαινόμενο της σεξουαλικής κακοποίησης και τις οποίες συνεχίζει στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μένει Μυστικό» που από το 2017 έλαβε τη στήριξη του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Εισαγγελέα Αρείου Πάγου. Παρουσιάστηκαν σχετικά στατιστικά στοιχεία αλλά και πραγματικές ιστορίες από τους ανθρώπους του Οργανισμού που εργάζονται στην πρώτη γραμμή.
Ο κ. Γιαννόπουλος σχετικά με το κρίσιμο αυτό φαινόμενο τόνισε: «Παρά τις σταθερές, συντονισμένες προσπάθειές μας για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας γύρω από το φαινόμενο της σεξουαλικής κακοποίησης και την πανελλαδική καμπάνια «Μένει Μυστικό», το 2020 από τις συνολικά 2.009 καταγγελίες για παιδική κακοποίηση, μόνο οι 31 αφορούσαν σε σεξουαλική κακοποίηση, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο κόσμος δεν μιλά, δεν καταγγέλλει. Το πρόβλημα όμως είναι πολύ μεγαλύτερο, δεδομένου ότι δεν υπάρχει εθνικός μηχανισμός καταγραφής των περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης».
Χαμόγελο του παιδιού στο Ρέθυμνο
Σταμαθιουδάκη 59
T.: 28310-55600
F.: 28310-55602