Του ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑ
Πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν αμελήσει μέχρι σήμερα να περάσουν από τεχνικό έλεγχο τα οχήματα τους και τρέχουν να διεκπεραιώσουν την υποχρέωση τους αυτές τις τελευταίες μέρες ώστε να αποφύγουν τα αυστηρά πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος μετά τη λήξη της σχετικής προθεσμίας που είναι η 31η Δεκεμβρίου.
Οι Ρεθεμνιώτες δεν αποτελούν εξαίρεση καθώς φαίνεται ότι ένας ικανός αριθμός ιδιοκτητών Ι.Χ. και μοτοσυκλετών έχουν αφήσει το θέμα σε εκκρεμότητα, για οικονομικούς λόγους. Όμως, υπό τον φόβο του προστίμου άρον-άρον σπεύδουν στα ΚΤΕΟ ώστε να είναι καθόλα νόμιμοι.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες των «Ρ.Ν.» τα ανεπίσημα στοιχεία από τα τοπικά ΚΤΕΟ δείχνουν ότι σχεδόν ένα στα δύο οχήματα έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο μέχρι και σήμερα στον νομό. Σαν αποτέλεσμα και πριν τη λήξη της παράτασης, αναμένονται και οι τελευταίοι στα ΚΤΕΟ της πόλης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «συμμόρφωσης» των ιδιοκτητών οχημάτων στο Ρέθυμνο, που δεν επιθυμούν επ’ ουδενί να πληρώσουν πρόστιμα ειδικά σε αυτή την πολύ άσχημη οικονομική συγκυρία, είναι το γεγονός ότι υπήρξαν περιπτώσεις ιδιοκτητών Ι.Χ. που δεν είχαν περάσει από τεχνικό έλεγχο το όχημα τους για πάνω από μια δεκαετία, ενώ υπήρξε περίπτωση αυτοκινήτου που πέρασε για πρώτη φόρα ΚΤΕΟ τώρα, από το 1978. Δηλαδή στο Ι.Χ. δεν είχε πραγματοποιηθεί κανένας τεχνικός έλεγχος εδώ και 37 χρόνια!
Σε πανελλαδικό επίπεδο υπολογίζεται ότι έχουν περάσει από ΚΤΕΟ 2.500.000 ΙΧ και 750.000 μοτοσυκλέτες.
Ε. Κρεβατσούλη: «Αρκετοί ιδιοκτήτες πέρασαν από τεχνικό έλεγχο τα οχήματα τους»
Την άποψη ότι αρκετοί Ρεθεμνιώτες ιδιοκτήτες έχουν περάσει από ΚΤΕΟ τα οχήματα τους εξέφρασε η κ. Ειρήνη Κρεβατσούλη από ΚΤΕΟ της πόλης ενώ αναφορικά με τα πρόστιμα, αλλά και την προσέλευση σχολίασε στα «Ρ.Ν.» τα εξής: «Τα πρόστιμα που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο έχουν οδηγήσει αρκετούς στο να περάσουν από ΚΤΕΟ τα οχήματα τους. Εδώ και αρκετό καιρό και κυρίως όμως κατά τη διάρκεια της πρώτης παράτασης που δόθηκε, η κίνηση ήταν αυξημένη με πολλούς ιδιοκτήτες να έρχονται για να προλάβουν τις προθεσμίες και να μην πληρώσουν το πρόστιμο. Παράλληλα τη δεδομένη χρονική περίοδο, η κίνηση είναι σε φυσιολογικά επίπεδα αλλά αναμένουμε να σπεύσουν και οι τελευταίοι λίγο πριν την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας στις 31/12/2015».
Παράλληλα η εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου έφερε αρκετά παράδοξα στα ΚΤΕΟ της χώρας καθώς υπήρξαν κάποιες πρωτοφανείς περιπτώσεις ιδιοκτήτων που δεν είχαν περάσει ποτέ από τεχνικό έλεγχο τα οχήματα τους. Ερωτώμενη από τα «Ρ.Ν» αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα η κ. Κρεβατσούλη δήλωσε τα εξής: «Υπήρξαν αρκετές τέτοιες περιπτώσεις και στο Ρέθυμνο καθώς αρκετά αυτοκίνητα είχαν πάνω από δεκαετία να περάσουν ΚΤΕΟ. Ιδίως σε κάποια οχήματα που οι ιδιοκτήτες τους τα χρησιμοποιούν για αγροτικές εργασίες, καθώς υπήρξαν περιπτώσεις ακόμα και εικοσαετίας χωρίς τεχνικό έλεγχο ενώ παράλληλα υπήρξε και το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο ενός οχήματος που από το 1978 δεν είχε περάσει από τεχνικό έλεγχο».
Τσουχτερά τα πρόστιμα μετά το πέρας της παράτασης
Στη «δαγκάνα» του νέου νομοσχεδίου πρόκειται να πέσουν όσοι δεν προνοήσουν να περάσουν ΚΤΕΟ τα οχήματα τους μέχρι και τη λήξη της νέας παράτασης, ενώ οι επιβαρύνσεις θα έχουν τρεις εκφάνσεις για τους παραβάτες, σε πρώτο χρόνο με το εκπρόθεσμο παράβολο αρχικού ελέγχου στο ΚΤΕΟ, το πρόστιμο των 150 ευρώ που θα βεβαιώνεται μέσω της εφορίας σε αντιπαραβολή των στοιχείων από το αρμόδιο υπουργείο, αλλά και με τη βαρύτερη «καμπάνα», το πρόστιμο των 400 ευρώ σε περίπτωση έλεγχου από την τροχαία.
Συγκεκριμένα, οι επιβαρύνσεις γι’ αυτούς που αμέλησαν να περάσουν από τεχνικό έλεγχο τα οχήματα τους θα επέλθουν αυτόματα καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει επιβολή προστίμου 150 ευρώ μετά το πέρας της προθεσμίας παράτασης, σε όσους εντοπίζονται μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων να μην έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο το όχημά τους για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. Η απόφαση προβλέπει ότι το πρόστιμο δεν θα επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των εγγεγραμμένων στην Ελλάδα οχημάτων για τα οποία έως και ένα μήνα από την έναρξη ισχύος του Ν. 4336/2015, δηλαδή έως και τη 14η Σεπτεμβρίου 2015, θα έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών από την καταληκτική ημερομηνία διενέργειας τεχνικού ελέγχου, εφόσον προσκομίσουν αυτά σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια περιοδικού ελέγχου μέχρι και τις 31/12/2015. Η συγκεκριμένη κίνηση θα προέλθει μέσω αντιπαραβολής των στοιχείων από τα ΚΤΕΟ της χώρας συγκριτικά με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών ενώ το πρόστιμο θα βεβαιώνεται στις φορολογικές δηλώσεις και στόχος είναι να εισπράττεται κατά τις διατάξεις του κώδικα είσπραξης δημοσίων εσόδων.
Την ίδια στιγμή επιπλέον επιβάρυνση θα επέλθει στους ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν έσπευσαν να περάσουν ΚΤΕΟ τα οχήματα τους, μετά το πέρας της προκαθορισμένης ημερομηνίας για το καθένα, καθώς για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, το τέλος εκπρόθεσμου αρχικού ελέγχου πέραν των έξι μηνών είναι 65,00 ευρώ, ενώ το τέλος εκπρόθεσμου αρχικού ελέγχου πέραν 30 ημερολογιακών ημερών και μέχρι 6 μηνών που είναι 33,00 ευρώ. Το τρίτο και πλέον βαρύ πρόστιμο είναι αυτό των 400 ευρώ που πρόκειται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν τα έχουν περάσει ΚΤΕΟ, στην περίπτωση έλεγχου από την τροχαία.